Moet nog een goeie synth voor basses hebben

bobaphat

Ouwe rot
Ik mis nog een goeie synth voor bassen in mijn setup. Prijs tot 300 euro.

Liever geen vintage, want ik wil midi en patches op kunnen slaan enzo.

Heeft iemand een toppertje aan te raden????

Tja hier is al zoveel over gezegd denk ik...ga zelf eens luisteren ergens :biertje:

Maar goed wat heb je allemaal....zoveel eigenlijk het is maar net welke klank je precies zoekt er is namelijk van alles.
Waldorf Pulse,Novation Basstation,Clavia Nord Micomodular,Syntecno Teebee enz.enz. zo kunnen we nog wel even doorgaan maar het is maar net wat zoek je,wat wil je dat de mogelijkheden (specs) zijn enz.enz. en dan nog eens het klankkarakter.
Dit kan niemand anders voor je kiezen helaas dat zul je denk ik echt zelf moeten doen (uiteindelijk dan want tips geven kunnen we allemaal maar persoonlijke smaak daar gaat het eigenlijk om)

De standaard aanrader: Waldorf Pulse. Kost max. rond de 300 Euro, soms goedkoper.
19" 2U, Analoog (3 osc), monofoon, midi (natuurlijk), killer 4-pole VCF.
Uitvoering Pulse+ (met ingebouwde midi->cv converter en externe filteringangen) gaat je niet lukken voor die prijs, maar je kan natuurlijk geluk hebben.
Aandachtspunt: de draaiknoppen schijnen niet zo stevig te zijn...

Succes!

Laatst gewijzigd:
de Waldorf Pulse is ook het eerste waar ik aan dacht...

de demo's klinken erg overtuigend ook...

Zijn die pulsen dan niet standaard midi????
wel vreemd dan voor een bakkie uit de 90er jaren

Origineel geplaatst door Hanz
De standaard aanrader: Waldorf Pulse. Kost max. rond de 300 Euro, soms goedkoper.
19" 2U, Analoog (3 osc), monofoon, midi (natuurlijk), killer 4-pole VCF.
Uitvoering Pulse+ (met ingebouwde midi->cv converter en externe filteringangen) gaat je niet lukken voor die prijs, maar je kan natuurlijk geluk hebben.
Aandachtspunt: de draaiknoppen schijnen niet zo stevig te zijn...

Succes!

Jawel Pulse + heeft wel standaard MIDI maar kan ook gebruikt worden als MIDI to CV converter..

@Boba... midi had ik toch er al bijgezet? :confused:

Nog een mooi demotrackje
En ja... ik wil er ooit ook nog 1tje...

Die SE1-x die Leo te koop aanbied.
Kost wel wat meer maar als daar geen goede bassen uit te halen dan weet ik het niet meer.

superbassstation, het is een monster van een synth. specs als normale bassstation maar dan nog een sub osc en wat andere leuke features. Een A-station is trouwens ook vet voor bassen. 4 oscs en dan kun je hem moddervet maken door dat je hem in unison kan zetten (8 stemmen gestacked).
Verder interne reverb, chorus, delay en een vocoder.

Vet bakje!

Verder... micro modular? en natuurlijk de diverse TB kloontjes

-C-

Origineel geplaatst door Hanz
@Boba... midi had ik toch er al bijgezet? :confused:

Nog een mooi demotrackje
En ja... ik wil er ooit ook nog 1tje...

Nou dat pruttelt lekker hoor hans,, :)

hoe is die decay snelheid van de pulse en de novation???

Heeft die pulse portamento??

Laatst gewijzigd:
Ik kan hem zo ver terugdraaien tot ie tikt als het ware.
En dat blubberige kun je er heel goed uit halen maar ook hele andere geluiden.

-C-

he m8,

leuke discussie dit. ik zie veel mensen gas geven bij de waldorf pulse. ik persoonlijk zou gaan voor een novation bass-station. ik heb de plugin hiervan en vind die al leuk, in de toekomst wil ik zelf graag de bass-station halen. kost ook geen ruk meer tweedehands en vliegen toch nog wel regelmatig voorbij. de pulse zou ik zelf moeten testen, dus eigenlijk is het niet eerlijk wat ik nu zeg.
toch zegt mijn gevoel gewoon novation, novation, novation :D

Portamento? Ja doch! Guck mal in die original Werbetext! :biertje:

Original Werbetext
Waldorf Pulse Plus
Monophoner Analogsynthesizer

-------------------------------------------------------------------------------
Original Zitat Waldorf Pulse
Wie muß ein analoger Lead-Synthesizer aussehen? ganz einfach: Drei Oszillatoren mit den Wellenformen Sägezahn, Rechteck und Dreieck, Pulsweitenmodulation mit jeder Wellenform, Crossmodulation, Oszillatorsynchronisation und ein Rauschgenerator. Die Summe dieser Tonerzeuger geht ühersteuerbar in einen echten analogen 24dB-4-Pol-Kaskadenfilter mit Resonanz bis zur Selbstoszillation, um dann in einer stereophonen Verstärkereinheit das Licht der Welt zu erblicken.

Waldorf Pulse Plus
Zusätzlich zu den Synthesefunktionen des Waldorf Pulse bietet die erweiterte Ausführung zusätzliche Möglichkeiten zum Anschalten externer Geräte. Ein in der Eingangsempfindlichkeit einstellbarer und bei Bedarf auch übersteuerbarer Audioeingang bietet die Möglichkeit, Audiosignale beliebiger Herkunft zu bearbeiten. Dabei spielt es keine Rolle, ob der Erzeuger eine Gitarre, ein Schlagzeug oder gar ein anderer MIDI-Tonerzeuger ist. Dazu kommt, daß auch dieses Eingangssignal voll modulierbar ist; somit steht selbst einer Amplitudenmodulation der externen Quelle Tür und Tor offen.

Der CV/Gate-Eingang sorgt dafür, daß der Pulse Plus an andere analoge Geräte angeknüpft werden kann, wie bspw. Schrittsequenzer oder separate Tastaturen.

Mit dem Gate-Ausgang und den zwei CV-Ausgängen darf der Pulse Plus eben diese Synthesizer, für die MIDI ein Fremdwort ist, mit Befehlen versorgen. Dabei wird deren Tonerzeugung nicht nur getriggert, vielmehr kann mithilfe des zweiten CV-Ausgangs eine weitere Steuerspannung ausgegeben werden, um z.B. damit die Cutoff-Frequenz des Filters zu steuern. Weiterhin stehen zwei unterschiedliche Betriebsarten zur Verfügung, mit denen man wählen kann, wie umfangreich die Tonhöhensteuerung des ersten CV-Ausgangs ist. Es werden nicht zur MIDI-Noten umgesetzt, sondern ebenfalls die Tonhöhenmodulationen des Pulse, wie Portamento oder Vibrato.

Back