Hij leek eerst helemaal te gek maar bij nader inzien...

Nou dat moet de Roland MC-303 zijn geweest,

De verkoper liet em even snel leuk klinken.
oei maar wat een kutding was dat, er zaten alleen maar vaste samples in en daaraan viel niks te tweaken. Hij had maar twee uitgangen en de sound suckte echt zwaar. En hij was nog duur ook, ik dacht iets van 1000 gulden.

Uiteindelijk was het ook wel weer een goede koop want ik heb hem een paar jaar later geruild voor een SH-101, een TR-606 EN 500 gulden. Ik heb medelijden met diegene hahaha, die heeft nog een slechtere deal dan ik gekregen.

Origineel geplaatst door synthiaks
Novation nova
Clavia Nordrack 2
Yamaha an1x
Ensoniq sq80
Kawai k5000s
Quasimidi Polymorph
Dave Smith Evolver
Moog Rogue
Moog Prodigy

Hmm... leuk om te zien.

Inmiddels staat hier weer een novation (wel de supernova) en ik vind hem zwaar oké! De Moog Rogue mis ik af en toe nog wel eens.

Origineel geplaatst door Catscan
Op stipt nummer 1 : DE VIRUS C :gaap:

Niet mijn ding niet mijn sound....dat ding heeft steeds iets van..... ja.......ja ja....ohhh bijna.... :)

hehe..... ik ga toch stiekem de TI proberen:)

Heb laatst toch wel erg plezier gehad met een indigo2

Origineel geplaatst door Frer!k
Agree. Dit is ook het hele eieren eten in Synthland. En ook de reden waarom ik het niet enkel bij de micromodular hou, als het gaat om verschillende synthesizers gebruiken.
Wat ik bedoelde was dat ik de modular zo goed (en uniek) vind (noem het de interface) in simpelweg het gebruik ervan: het is voor mij eenvoudiger dan bij een andere synth om geluiden na te maken die ik in mijn hoofd heb.
Daarom vind ik het een buitengewoon en erg uniek apparaat, al helemaal voor de discount prijzen 2ehands tegenwoordig.
Ik vind je vergelijk met de mogelijkheden met mobile telefoons daarom ook niet helemaal passen; de mogelijkheden van de modular maken het in mijn ogen een betere synth, terwijl de extra features op een telefoon het niet noodzakelijkerwijs een betere telefoon maken.

op zich vond ik de sound van de MM wel ok. En persoonlijk vind ik het met de computer werken helemaal geen probleem. Het probleem was wel dat een patch laden gewoon NET ff te lang duurde, browsen in die 10.000en patches is dan geen pretje. De oplossing is natuurlijk zelf patches maken maar daar heb ik me nooit meer echt in kunnen verdiepen

De GEM Promega 3 viel mij tegen. Voor dat geld had ik meer verwacht dan 1 mooie piano. De Rhodes, wurly en clavinet vond ik te glad klinken.

Ik heb nog geen echte miskoop gedaan. De CZ-3000 heb ik niet meer en vond ik ook het minste, maar ik zou hem er nog wel bij willen hebben, alleen zou ik eerst tien andere dingen voor dat geld kopen.

Origineel geplaatst door Bass
Ah voor jou dus ook geen :

Minimoog
TB303
ARP Odyssey
EMS VCS3
enz enz

Tuurlijk wel. Ik had gewoon verwacht dat dit ding meer kon dan alleen maar monofoon spelen.

Vorig jaar na m'n examens (hehe ja, na een lastige periode vloeien de spaarcentjes gemakkelijker nietwaar :D) een Korg Electribe ER gekocht, voor 300 euro (was de normale prijs toen).

Die viel eigenlijk dik tegen. Niet de sequencer, die erg fijn is als stepsequencer, maar met de sounds kon ik werkelijk niets aanvangen. Heel spijtig natuurlijk.

Gauw maar weer verkocht maar toen bleek de nieuwprijs met 100 euro gezakt te zijn... Leuk is anders maar nu denk ik 3 keer na voor ik tot aankoop overga :okdan:

yamaha muziekcomputer, wat een onding :D

Novation Supernova II

Leek me te gek - met vele features waaronder een grote modulation matrix en vele filtermogelijkheden - maar bij nader inzien een veel te dunne sound.

Te snel gekocht en voor (veel) minder geld opnieuw verkocht... Jammer...

humz

humz

Rave-0-lution 309 wat een kut bak :P zal wel aan mij liggen maar vond er geen drol aan

Uit een motorola telefoon komt ook geluid dus ehh, mijn motorola telefoon is mijn miskoop.

Qua muziekspul eigenlijk geen miskopen gedaan, heb alleen 1 gitaar staan die ik niet (meer) nodig heb, maar ach, hij is zo mooi

Origineel geplaatst door cosmiq
euh.. rm1x.. ziet er ongeloofelijk geil uit.. maar het geluid is 'below casiow'.
doeiiii
:doei:

Een rm1x koop je ook niet voor het geluid...daar stuur je andere synths mee aan, het is nl. EEN SEQUENCER. Het is ook een ongelovelijk geil ding, uberclass in zijn soort!

sjow.

:stupid :stupid :stupid

:D

Origineel geplaatst door nomore
op zich vond ik de sound van de MM wel ok. En persoonlijk vind ik het met de computer werken helemaal geen probleem. Het probleem was wel dat een patch laden gewoon NET ff te lang duurde, browsen in die 10.000en patches is dan geen pretje. De oplossing is natuurlijk zelf patches maken maar daar heb ik me nooit meer echt in kunnen verdiepen

Dat is toch zeer zekers de moeite waard om je eigen synths te bouwen!
Maar het is natuurlijk maar net wat voor een sound je nodig hebt,
voor sommige is een preset genoeg.

ik vind het in ieder geval een super tool.

Grootste miskoop was een waldorf micro Q.
een impuls koop en niet echt wat voor mij qua sound.

Origineel geplaatst door smackos
Een rm1x koop je ook niet voor het geluid...daar stuur je andere synths mee aan, het is nl. EEN SEQUENCER. Het is ook een ongelovelijk geil ding, uberclass in zijn soort!

sjow.

:stupid :stupid :stupid

:D
Indeed sir, das juist een van mn betere kopen, die RM1x! :)

Een andere miskoop van mij, naast de MC-09 waarover ik eerder gesproken heb, is de Kawai R-100 drummachine. Wat heeft dat ding een potten-en-pannengeluid zeg! Verders ook nooit gebruikt maar gelukkig alweer een tijdje geleden :verkoght:

Back