Hij leek eerst helemaal te gek maar bij nader inzien...

Bass

Gepokt en gemazeld
In aanvulling op Fuse's thread...het omgekeerde :

Een apparaat waarvan je eerst dacht dat hij helemaal te wauw was maar na een tijdje toch erg tegenviel...

Bij mij was dat vooral de Korg MS2000, eerst te gek maar uiteindelijk toch ingeruild voor een Novation Nova...
O ja en natuurlijk de Quasimidi Quasar! snel weggedaan...
:r

Ook de CS1X kon mij niet bekoren...

...en jullie ???

m'n mengert

Focus 2402, niet helemaal ruis-vrij, niet genoeg returns t.o.v. het aantal auxen, maar hij zag er wel stoer uit.

ehm

de Novation Nova. Hij ziet er geweldig uit en het bedieningsgemak is ongeevenaard maar het geluid, daar heb ik nooit wat mee gehad.. gladjes en steriel. De OS updates gaven meer leuke dingetjes maar de sound is mij te trancerig. Het is niet smerig genoeg IMO..

Arv

ik de jp8080. was voor mijn genre niet bruikbaar en de filters kraken gewoon en dat zuigt. misschien wel lekker voor commerciele club trance, maar ik vond het een schijtbak. verder ben ik het niet helemaal met je eens arv. ik kan de nova wel ranzig laten klinken hoor, maar ben wel eens dat ie ook heeeeel lief kan klinken.

de echte miskoop blijft idd de ms2000! kennis van me had hem gekocht en ik vind het echt een waardelose bak. flinterdun en wat je deruit haalt over het algemeen, word ik niet vrolijk van. tis meer een bak imho voor background dingetjes.

Hihi, jullie weten wel dat ik ze gratis bij jullie kom afhalen he. Zijn jullie er ook vanaf.

Dat doe ik gewoon!

Novation nova
Clavia Nordrack 2
Yamaha an1x
Ensoniq sq80
Kawai k5000s
Quasimidi Polymorph
Dave Smith Evolver
Moog Rogue
Moog Prodigy

Origineel geplaatst door synthiaks
Novation nova
Clavia Nordrack 2
Yamaha an1x
Ensoniq sq80
Kawai k5000s
Quasimidi Polymorph
Dave Smith Evolver
Moog Rogue
Moog Prodigy

Eh... Als je die SQ80 nog hebt, dan ben ik je man :D

De Roland MC-09.

Toen ik hem voor het eerst uitprobeerde in de winkel, had ik zoiets van: Wow, Roland heeft eindelijk een nieuwe versie van de TB-303 gemaakt!
Na een beetje getweak was ik dan ook best wel razend enthousiast.

Maar na enkele weken kwam ik tot de conclusie dat het filter dus gewoon vet bagger is.
En die zogenaamd coole audiolooper werkt ook niet naar behoren. Volgens Roland zou het apparaat intelligent genoeg zijn om het begin- en eindpunt van een te maken loop vast te stellen. Nou, na een half uur had ik nog niet een enkele fatsoenlijke loop gebouwd.

Conclusie, binnenkort maar es een goede bass-synthesizer aanschaffen. :)

Nord Modular
Waldorf microQ
Spectral Audio Neptune
Korg EA en ER
Yamaha AN1X
Akai VX600
Korg MS2000

Origineel geplaatst door Sly Dog
De Roland MC-09.

Toen ik hem voor het eerst uitprobeerde in de winkel, had ik zoiets van: Wow, Roland heeft eindelijk een nieuwe versie van de TB-303 gemaakt!
Na een beetje getweak was ik dan ook best wel razend enthousiast.

Maar na enkele weken kwam ik tot de conclusie dat het filter dus gewoon vet bagger is.
En die zogenaamd coole audiolooper werkt ook niet naar behoren. Volgens Roland zou het apparaat intelligent genoeg zijn om het begin- en eindpunt van een te maken loop vast te stellen. Nou, na een half uur had ik nog niet een enkele fatsoenlijke loop gebouwd.

Conclusie, binnenkort maar es een goede bass-synthesizer aanschaffen. :)

je neemt me de woorden uit de mond ;)

Tegendraad

Tegendraad

Met mijn speeltjes deed zich exact het omgekeerde proces voor.
Eerst leken ze niks en veel(s) te ingewikkeld; nu blijkt dat ze heel veel
kunnen en goed werken op allerlei fronten; wel moeilijker te bedienen
dan die moderne spullen. Maar daar zijn weer programmaatjes voor.
En ik heb maar één keer alles moeten leren (wel, heel veel hoor).

Spaar lang door & lees veel over de aan te schaffen objecten en de concurrentie.
Specificaties worden vaak overdreven of er wordt gedaan of de specificatie waar
het onderhavige item in excelleert allesoverheersend belangrijk is.

Voedt uw electronica met goede, gezuiverde sinusoïde stroom van een constant en
juist voltage en gebruik hoogwaardige (=niet noodzakelijkerwijs audiofiele) bekabeling.

STICK WITH YOUR OPERATING SYSTEM when possible!

Naast meditatie en op zijn tijd een verse haring, zijn dit belangrijke leefregels voor mij,

ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Absynth
@ de mensen die geen fatsoenlijke loops konden maken met de roland mc-09.........jullie kunnen ut gewoon niet;), mij lukte het meteen....echt geweldig apparaatje voor techno en minimale shit!!

:D :D :dubbel: ben blij dat je hem leuk vind de er1 maakt bij mij nu overuren

Origineel geplaatst door Toon
Nord Modular
Waldorf microQ
Spectral Audio Neptune
Korg EA en ER
Yamaha AN1X
Akai VX600
Korg MS2000

waarom viel de Nord Modular tegen als ik vragen mag ?

Back