[Techno] Solid - Toys

Oke als eerste feedback.

Ik vind er een heerlijke zwoele groove qua sound inzitten. Doet me aan een sound denken, wat ik eerder gehoord heb een jaar of twee geleden (kweet niet meer van wie). 'k Vind het een lekker relax nummer om in een setje te gebruiken ook al draai ikzelf niet. 't heeft goede elementen zoals de breakbeat op 1:26 en het fx achtige geluidje op 1:58! Oke en nu komt het moeilijke gedeelte. De 'negatieve' kant. Waarom tussen haakjes? Omdat ik dit wel vaker tegenkom op het forum en veel dingen blijven natuurlijk maar de mening van smaak.

Oke. de mix slaat bij mij iig alleen maar in het laag uit op mijn EQ. ik zie zowat geen mid en hoog. De breakbeat op 1:26, waar ik het over had mag wel wat voller en ik vind hem persoonlijk een beetje 'krakerig'. Het geluidje op 2:16 (piano achtige) vind ik persoonlijk de sfeer bederven. ik had iets anders gekozen. Ik was namelijk net zo lekker aan het spacen. Dit zou dan ook psies dat idee in mijn hoofd vervangen dat het op dat moment gaat vervelen.

Nogmaals alles behalve de mix, vind ik een questie van smaak. Over het algemeen vind ik het echt een heerlijk trackje echt. :biertje:

komen die sounds voornamelijk uit die juno?

De synth klanken in je nummer zijn best wel analoog en warm.

soort van alexander kowalski achtige chill house is dit. Goed gedaan!

Origineel geplaatst door Fatar
Oke als eerste feedback.

Oke. de mix slaat bij mij iig alleen maar in het laag uit op mijn EQ. ik zie zowat geen mid en hoog.

Thanks, ik zal straks nog ff op een andere set speakers gaan luisteren.

De breakbeat op 1:26, waar ik het over had mag wel wat voller en ik vind hem persoonlijk een beetje 'krakerig'.
Het is een loopje van 2 maten uit mijn vorige track, keihard gecompressed en al het laag is eruit gestript, omdat daar de baslijn nog in zat. Ik zou 'm eventueel kunnen dubbelen met wat andere geluiden. Moet even kijken hoe dat gaat klinken.

Het geluidje op 2:16 (piano achtige) vind ik persoonlijk de sfeer bederven. ik had iets anders gekozen. Ik was namelijk net zo lekker aan het spacen. Dit zou dan ook psies dat idee in mijn hoofd vervangen dat het op dat moment gaat vervelen.

Ok, dat geluid gaat eruit. Heb al meer opmerkingen erover gehad. Alleen nog ff bedenken wat er in de plaats kan komen.

Thanks voor je commentaar!

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
komen die sounds voornamelijk uit die juno?

De synth klanken in je nummer zijn best wel analoog en warm.

soort van alexander kowalski achtige chill house is dit. Goed gedaan!

Thanks!

Er is 1 geluidje, een soort metaalachtig dingetje op de 2de 8-ste van de 2de tel in een beat (2ne) dat uit de juno komt.
Ik gebruik de laatste tijd de juno eigenlijk alleen voor bassen. Gewoon omdat de rest van mijn synths een stuk veelzijdiger zijn.

Het loopje waar mee begonnen wordt is de JP 8080, daaronder ligt een pad uit de JV 2080
Dan komt er langzaam zo'n geluid in met veel delay, komt ook uit de 8080
Dat fx ding, en het piano achtige geluidje komt uit de V-station.

De syntecno 303 kloon gebruik ik amper. Qua bassen heb je meer aan de juno, en acid... tja.
En de oberheim is een geweldig waardevolle soundbank, die ik ook regelmatig gebruik.

Hey, dit is een lekker groovy nummer. spacy geluiden. Wat ik erbij zou doen, een lekker gitaarrifje op het einde van het nummer. Ik vind dat piano dingetje juist wel bij de sfeer passen, maar goed..dat is mijn smaak.

Ok, hier is de update:

http://www.deadmurder.com/board/two-song.php?id=3869

De 'piano' is er uit. Een hoop lage tonen heb ik weggehaald. Verder wat andere dingen toegevoegd om de track mee te vullen.

De track zit nu wel tjokvol met dingen. Hopelijk niet teveel. Hij is daardoor wel 7 minuten geworden.

ik ben benieuwd wat jullie van de update vinden. Laat maar horen!

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Misschien kan een Mod ook het stukje van de update aan het openingsbericht toevoegen?

kan jezelf ook .. gewoon bij eerste post : wijzig aanklikken
en veranderen maar ..

track is oke ...

vond de eerste versie wat betere bij elkaar passen ofzow
die shakers bij de update zijn iets te hard ofzow en het drumloopje daarachter te zacht voor mijn gevoel ..

mvoor de rest vind ik het een beetje kabbelen ...
mag van mi jwel iets heftiger .. met reverse stukjes enzow

ik moet trouwens ook aan flight XXXX van tiesto denken qua bass geluid

succes !

Re: [Techno] Solid - Toys

Er is nog wel iets waar ik niet echt tevreden mee ben,

Heb ik ook altijd :-(
Ik vind hem wel lekker gaan hoor maar hij kabbelt inderdaad een beetje door.
Dat kan overigens heel goed in een bepaalde sfeer passen.
Als je hem nog wat zou willen opleuken kan je aan het volgende denken:
-een duidelijk break ergens in het midden
-iets eerder een duidelijk melodielijntje er in zetten.

(maar wie ben ik om commentaar te hebben)

Origineel geplaatst door MadR
kan jezelf ook .. gewoon bij eerste post : wijzig aanklikken
en veranderen maar ..

Dat kan jammergenoeg niet meer na 1440 minuten nadat je het bericht hebt geplaatst. Best vaag.

track is oke ...

vond de eerste versie wat betere bij elkaar passen ofzow
die shakers bij de update zijn iets te hard ofzow en het drumloopje daarachter te zacht voor mijn gevoel ..

Ja, daar heb je wel gelijk in volgens mij.

Wat ik ook een beetje heb, ik het gevoel dat het nu onderhand allemaal verschillende ideetjes zijn die in 1 track zijn gepropt (de intro loop, de opkomende belletjes met delay, de percussie loop, de stabs die daarna te horen zijn, er zitten nog wat piepjes met veel reverb in, en natuurlijk alle verschillende drumgeluiden zoals HH, shakers, ride, clap) Het is zoveel dat het moeilijk wordt om het nog 1 geheel te laten zijn.
ik weet niet helemaal wat ik ermee aan moet. ik denk dat ik de afmix en het arrangement nog maar eens heel goed onder de loop moet nemen.

Re: Re: [Techno] Solid - Toys

Re: Re: [Techno] Solid - Toys

Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Heb ik ook altijd :-(
Ik vind hem wel lekker gaan hoor maar hij kabbelt inderdaad een beetje door.
Dat kan overigens heel goed in een bepaalde sfeer passen.
Als je hem nog wat zou willen opleuken kan je aan het volgende denken:
-een duidelijk break ergens in het midden
-iets eerder een duidelijk melodielijntje er in zetten.

(maar wie ben ik om commentaar te hebben)

Commentaar wordt altijd gewaardeerd. Daarvoor post ik de track tenslotte. Dus bedankt!

Heb je trouwens de update beluisterd of de oorspronkelijke track?

Re: Re: Re: [Techno] Solid - Toys

Commentaar wordt altijd gewaardeerd. Daarvoor post ik de track tenslotte. Dus bedankt!

Nee,dat sloeg op de 2e versie

by the way,ik had dat als mp3 tje gedownload maar vreemd genoeg speelde hij niet af op mijn player,snap jij dat?
ik kon dus alleen de streaming versie beluisteren.

Luister ook ff naar mijn nieuwste,als je wilt.
ik ben benieuwd naar je mening
http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=4152

Back