Yamaha MG 12/4 en Behringer 2024p

Alterex

overdreven/overdrive
Hai hai,

Mijn eerste ervaring op het gebied van mixers, fx-units en auxen.

Ik heb een Yamaha mixer aangeschaft met een Behringer fx-unit, de 2024p. Ik wil graag de fx-unit op de aux hangen van de mixer. Ik snap alleen even iets niet.

Het gaat om de kabels die er in/uit gaan. Als ik kijk naar de jacks werken mono kabels niet. Ik krijg er gewoon geen geluid uit. In het boekske stond dat in de fx-unit gebalanceerde jacks gaan. Dit zijn jacks met 2 ringen, las ik dus later.

In de unit zitten 2x in's en 2x out's. Nu het volgende. In de mixer zitten 2x out's voor aux 1 en 2 en één return een stereo L,R (2x jack) aansluiting.

Hoe sluit ik dit nu precies aan?

In de manual staan allemaal mooie tekeningetjes waaruit je in hoofdlijnen wel kan opmaken dat je het alsvolgt aan moet sluiten: send -> input en output -> return.

Ik neem aan dat de send naar de input van de fx-unit 2 gebalanceerde jacks moeten zijn.
Maar nu- hoe verder? Welke kabel gaat er nu van de unit naar de mixer? Is dit een kabel met aan de ene kant een stereo jack en aan de andere kant 2 gebalanceerde jacks? Hier ben ik ff de weg kwijt...

Ieder geval bedankt,

Matthijs

Er moet een (mono jack) kabel van een aux send (vanuit de mixer) naar input 1 van de behringer. En dan vanuit allebei de outputs (mono jack) kabels weer terug naar de stereo aux returns (of als je die niet heb gewoon een stereo kanaal op je mixer). Daarna moet je de behriner in mono mode zetten, waardoor hij van maar 1input gebruikt maakt. De outputs is dan wel stereo

of je redirect de outputs van de 2024 naar een audio kanaal van je yamaha.kan je het effect nog wat meer bijsturen of doorsturen naar bv een interne fx van de mixer. hierbij gebruik je je 2 aux's send. kan je ook gebruik maken van de dual-fx's.

Back