ik wil een sampler gaan kopen (een s3000xl) met interne hd,maar weet iemand hoe ik het interne geheugen kan uitlezen en hoe ik kan zien hoe groot de interne hd is???
alvast bedankt!!
okey bedankt,het probleem is dat degene waarvan ik em koop ook niet weet hoeveel geheugen erin zit en hoe groot de hd is,dus 't is geen kwestie van vertrouwen...maar ik zal em dit voorleggen zodat ie even kan kijken voor me,het interne geheugen is zeker alleen maar uit te breiden met speciaal akai-geheugen???
De sims voor Akai zijn standaard 72 pins (non-EDO) geheugen chipjes. Dus haal de 386 of 486DX PC's maar van zolder en pluk ze leeg. (geen Compaq geheugen gebruiken, want dat is weer EDO ram)
Er gaan er totaal maar 2 simm's in de Akai.
Maar let op !! er gaan alleen maar 4mb of 16mb in. (2mb en 8mb werkten niet destijds, ik weet niet of ze dit opgelost hebben in een latere OS versie)
Standaard zit er 2MB in een Akai gesoldeerd. dus bij 1 x 4mb simmetje heeft de Akai 6mb = 3Mword.
Bij 2 x 16mb bereik je de hoogste grens en wordt de interne 2MB uitgeschakeld.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.