nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

Origineel geplaatst door MadR
oke cool
ik heb besloten ook mee te gaan doen
ik vond de kwaliteit zeer goed ...

Erazotropa here i come !!!

:)

btw het email aderes van die gast is dat t@introspectiv.org ?
ik heb nog geen reactie van die gast gehad namelijk
en voordat ik geld ga overmaken .. is het toch handig te weten of dit het juiste email adres is

Zijn email aders is: t@introspectiv.eclipse.co.uk

Ik ben trouwens nu bezig om alle onderdelen op te snorren in het Grote Farnell boek...

Alle bestel codes van alle onderdelen behalve de weerstanden en sommige condensatoren zal ik hier posten..

ik heb ook gechecked wat het gaat kosten om de front, back paneel & potmeter paneel te laten maken.. daar ben je ongeveer 200euro voor kwijt totaal.. incl. verzendkosten uit duitsland..

Dan wordt ie net zoals die van Trevor, zie foto's op zijn website..

txs cool !!!

maar waarom niet de prijzen van weerstanden en sommige condensatoren ?
kunnen we die bij je baas 'lenen' ? :P

ik hoop iig dat ie snel reageert op mijn mailtje .. dan kan ik de koop in werking stellen.

Moet zelf nog effe kijken of de kast en frontplaat van hem neem
( hij is wel erg mooi maar prijzig)
maar ik moet eerst maar effe kijken hoe dit gaat lopen

heb er zin an !!

cool dat er meer mee doen. :okdan: met zijn allen wordt dit een stuk makkelijker , lache!

Ik heb net uiterekend, ben alleen voor de halfgeleiders al +/- 75euro kwijt..

TYPE---AANTAL---BESTELCODE FARNELL---PRIJS PER STUK

BC549 wordt BC550--- 60--- 434-838--- € 0,12
BC559 wordt BC560--- 35 434-863--- € 0,12
2SD1469/ZTX1051A--- 2--- 663-270--- € 1,00
2SC2878--- 2--- Nog aan het uitzoeken
TL072--- 35--- 401-158--- € 0,85
TL074--- 2--- 401-389--- € 1,14
CA3080--- 1--- 399-220--- € 1,27
LM2901--- 1--- 404-615--- € 0,42
HEF4051--- 2--- 385-347--- € 0,89
HEF4069UBE--- 5--- 385-530--- € 0,59
HEF40174--- 6--- 386-753--- € 1,13
HEF4040--- 2--- 385-086--- € 1,05
4520--- 2--- 386-170--- € 0,80
HEF4011UB--- 4--- 384-386--- € 0,60
HEF4013--- 3--- 384-630--- € 0,67
HEF4006--- 2--- 384-495--- € 1,14
HEF4070--- 1--- 385-566--- € 0,74

Er missen nog wel wat halfgeleiders, maar die zijn bij elke elektrozaak om de hoek te halen.. die zijn de meest specialere ic's e.d.

Laatst gewijzigd:
Ik hoop eind deze week als de printen binnen zijn... ik ga ze gelijk van het weekend bestucken van onderdelen.. zal dan ook pic's gaan schieten..

*slik* ik doe ook mee...ik ga morgen het geld naar die jongen overmaken. Ik volg deze thread ook op de voet :halleluja

Ben benieuwd.

Misschien een leuke manier om wat bij te verdienen door er meer in opdracht te bouwen?

Dat die gast niet meer printjes bakt.

Origineel geplaatst door Erazotropa
Ik heb net uiterekend, ben alleen voor de halfgeleiders al +/- 75euro kwijt..

2SC2878--- 2--- Nog aan het uitzoeken

Mocht je er wat aan hebben:

Gegevens 2SC2878

Type: NPN
Vcb: 50V
Vce: 0V
Veb: 25V
Ic: 0.3A
Ptot: 0.4W
Hfe: 600 MN
Hfe bias: 0.004A

Een equivalent heb ik ook nog niet kunnen vinden.

Origineel geplaatst door fuse
Ben benieuwd.

Misschien een leuke manier om wat bij te verdienen door er meer in opdracht te bouwen?

Dat die gast niet meer printjes bakt.

Daar zat ik ook aan te denken, ik heb geen interesse in het geregel met die gast,
maar heb er wel wat voor over om voor de moeite wat te betalen, en fijn mee te
bouwen, laat maar weten zou ik zeggen.
:)

Ik heb Trevor gemaild over de desbetreffende 2SC2878 en dit is wat ik terug gemaild kreeg:

Hi Bjorn,

I know that there are a few transistors that are hard to get, like the 2SC2878. At some point I will try to stock a small quantity of these transistors so that I can supply them. At the moment I'm afraid I don't have any of these.

However, it really is not important that you fit the 2SC2878s. These transistors belong to the Mute Circuit. The mute circuit is what helps to reduce the 'thump' you get on the output when you switch on power to the machine. Really, you don't need the mute circuit. You just ensure that you have your amplifier volume turned down when you turn on your equipment.

If you really want to fit them, then you could maybe order some from Roland? In fact you should be able to get most of the 'rare' parts straight from Roland spares department. They are certainly very cheap and helpful here in the UK.

Kind regards

Trevor

Zijn dus niet echt nodig, de transistoren voorkomen alleenmaar het plop geluidje wanneer men de 9090 uitzet.

Ik heb ook al gezien, dat het niet echt uitmaakt wat voor een Transistor erin moet.. gewoon een goede NPN schakeltransistor.. Dat is trouwens ook het enige wat ie moet doen.. De uitgang kortsluiten naar massa als de 9090 uitgezet wordt..

Eraz..

oke cool
al wil ik wel graag die mute functie
als ik het een keer vergeet en er zitten klanten bij dan staat dat minder profi ..

ik heb iig betaald en ben benieuwd wanneer me boarden er zijn.
Jij krijgt je boarden morgen toch ?

Als je onderdelen gaat bestellen ... graag laten weten
dan maak ik het geld naar je over !

:o:

Ik heb zo goed als alles al besteld.. alleen de condensatoren nog niet..
Ik wil eerst de printen hebben voor ik die ga bestellen ivm de pitch van de pennen van de componenten.
Ik wil het gewoon in 1 keer goed doen ;) moet perfect worden..

Wat nog betreft over het bestellen voor derden.. een paar puntjes..
Weerstanden endergelijke potmeters, connectors.. die zou je zelf moeten regelen.. dat is gewoon een enorm uitzoek werk voor mij.. en daar heb ik simpelweg weinig tijd voor... Maar aangezien het redelijk standaard waardes zijn. is dat geen probleem.. De Waardes die je evt niet kan krijgen kan ik evt wel opsturen naar derden... dat is niet zo'n punt..

Halfgeleiders, die kan ik voor je bestellen.. aangezien ik daar alle bestelcodes voor heb gevonden.. Missen nog een paar in het rijtje, maar die heb ik gewoon op vooraad liggen hier..

Trafo, kan ik bestellen geen probleem..

Kast, knoppen etc... zelf regelen..

Condensatoren.. Die kan ik ook bestellen.. moet eerst alles alleen nog uitzoeken..

Wat betreft de originele transistoren, zoals de 2SC2878 en de 2SD1469 die ga ik proberen te regelen bij een firma in engeland.. en daar bestel ik gelijk een grote batch van.. zodat ik op z'n minst het synthforum kan bevooraden :D

Maar ik ben met mijn baas aan het uitzoeken of we ergens goedkoper onderdelen kunnen krijgen..

Wat betreft mijn printen.. die gaan jammergenoeg pas morgen op de post in de UK.. :( dus ik moet nog ff een paar dagen geduld hebben...

Misschien nog een leuke site betreffende dit project... Misschien dat jullie die site al gevonden hadden..
Maar hier nog maar even een url ervan..

http://uk.groups.yahoo.com/group/introspectiv

Trevor heeft hier een Group gestard speciaal over de drumsynth..
Je vind daar ook zelfs de layouts.. en foto's van andere gasten die hun apparaat al bijna af hebben..

eraz.

:halleluja voor de uitleg !
ik zal de onderlijst op zijn site eens gaan uitprinten en bestuderen
en die mailinglist checken

:L

Als je die layouts dan hebt moet je nog steeds die eeproms scoren. Lijkt me ook nog een uitdaging. En dan die firmware erin proppen.

Maar blijkt maar eens dat Roland toendertijd een knap staaltje techniek heeft voortgebracht. En dan zit er nog een pattern stepsequencer in ook.

Ben benieuwd of deze een beetje lijkt op de echte qua sound.

Back