nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

maar metaal laseren kan natuurlijk ook (alu, rvs, messing wat je wilt), of waterstralen. Ik weet alleen niet of er bedrijven zijn die voor zo'n kleine oplages een programma in gaan laden, lijkt me wel. Moet je er even dxf bestanden van maken en hatsie...kosten weet ik ook niet.

edit: lekkere demosounds!

niet op de machine van Koppes....laser gaat reflecteren op het oppervlak...en ik denk eerlijk gezegt dat je overal op die prijs gaat uitkomen mbt cnc frontpanels....

Ja vind je hem als een 909 klinken?

ik had maar een klein stukkie geluisterd was aan het patatten met een rotte hoofdtelefoon, ga nu helemaal luisteren...

edit: ik vindt hem wel gelijkend klinken, maar goed ik ben een drumstationkneusje (die ik gelukkig ook niet meer heb, krakkemikkig ding). Hij klinkt wel lekker lekker in ieder geval, lijkt me toch het belangrijkste...wat vindt je er zelf van eigenlijk, toch wat meer thuis in het authentieke 909 geluid denk ik? Oja, als je wilt zou je deze eens kunnen proberen (wel rvs), krijg je binnen 5 minuten een prijsopgaaf (rvs is wel wat duurder natuurlijk maar 1,5 mm moet genoeg zijn als je er ook nog een zetting in aan brengt). Wel .dxf formaat aanleveren maar dat kan ik eventueel wel voor je in orde maken; http://www.heurkens-veluw.nl/cms/bedrijf/online_offerte_aanvragen.html

Laatst gewijzigd:
Klinkt goed Dender! lijkt wat scheller nog als the real thing, maar wel die smerige smeer, erg goed!

Klinkt goed Dender! lijkt wat scheller nog als the real thing, maar wel die smerige smeer, erg goed!

Schel??? :? Vind ik wel meevallen....hij heeft ook nog niet veel uur gedraaid deze 9090....onderdelen moeten nog inwerken zeg maar....

Net ff een 9090 impressie opgenomen voor een indruk van de sounds.
Opname chain -> 9090 -> Mackie 1402 alle eq op nul -> Sony DTC690 DAT recorder -> PC met Cool Edit Pro -> MP3 256kbps 320kbpslukte net niet met zijn 10MB+ (wanneer krijgen we meer upload ruimte?).

Mijn 9090 heeft nog wat kleine kinderziektes vnl in de bedrading, dit ga ik dit weekend fiksen aangezien hij dan bijna compleet uitelkaar moet. De velocity triggers komen nit lekker aan op pcb 1 en daar zitten nou juist de snare en bd...;{
Voor de toms begin met pitch laag en pitch hem omhoog daarna komt decay erbij. Het zelfde geld voor de ride en hihats...de crash kan ik niet laten horen aangezien 1 van mijn bestelde chippiesa kaduuk was....daarbij moet ik de bedrading van de ride ff opnieuw solderen heb ik gemerkt, hij wobbled een beetje...
Bij de handclap hoor je een modificatie die bij geen andere 9090 is aangebracht en dat is de VCA/reverb level naar het bedieningspaneel halen. Je kan deze btw niet vol open laten staan aangezien hij dan erg gaat suizen maar je heb wel meer varieteit in je clap. Je hoort in de demo nog een staartje ruis over de rimshot zitten. Deze optie integreer ik trouwens wel in de nog te bouwen 9090's.....er is zelfs nog een filter mod voor de clap bedacht door PWM.....als we dan toch bezig zijn.
Nog een mod die ik heb bedacht is voor de BD en dan vnl voor de distortion. Nu wordt deze afgekapt door 2 silicium diodes....ik kan een schakelaar amken zodat je kan switchen naar germanium diodes. Evt zelfs een blend knop net als in de TMK.....:eureka:

Maar audio...bijna 5 minuten met puur alleen de sounds los...:)

Klinkt goed, rim en snare lekker punchy, clap klinkt ook goed. Alleen de kick, die zou ik nog wel eens normaal willen horen. Misschien dat je er een aan Raphie kunt verpatsen voor een dubbelblind test? Is hij blij en wij ook ;)

Volgens mij lees je het verkeerd Ron....die 200 euro is voor alle onderdelen die op de pcb komen.....de 19" case zelf is rond de 35/40 euro....waar jij nou weer 80 euro vandaan haalt..:?

En die frontpanelen komen bij Schaeffer vandaan.....die berekent automatisch hoeveel een frontpaneel moet gaan kosten....bij de 9090 heb je er 3 nodig....een achterpaneel en 2 voorpanelen waarvan er 1 achter de andere zit waar de pots op worden bevestigd. Het voorste buitenpaneel kost om te cnc-en 103 euro, het achterpaneel 75,- en het paneel voor de pots 30 euro = 200 euro ik verzin die prijzen ook niet.....en degene waar jij het over hebt is R.Koppes maar die heeft een lasercutter en geen cnc machine en kan dus geen aluminium of metaal laseren enkelt plastic en andere materialen.

Ik heb inmiddels 2 bevestigingen binnen, ik wacht nog even op het antwoord van de andere 4.....

okdas info hehe ;-]]
zal ff snel die verkeerd geposte posts weghale in deze ..waardevolle topic!!

Klinkt goed, rim en snare lekker punchy, clap klinkt ook goed. Alleen de kick, die zou ik nog wel eens normaal willen horen. Misschien dat je er een aan Raphie kunt verpatsen voor een dubbelblind test? Is hij blij en wij ook ;)

Kick normaal....okee....maar wat ik al zei in die post ik heb wat problemen met de velocity triggers die af en toe maar half het BD circuit bereiken....deze zorgen voor de acid punch....inmiddels heb ik ff me 505 erop aangesloten en wat blijkt nu klinkt de BD wel stevig.....fukkin raadse;l dit....uiteindeljk moet natuurlijk de MB sequencer hem gaan aansturen maar of ik deze af krijg voor 27 januari (live gig met Ceephax Acid Crew) is te betwijfelen....werk er hard aan maar moet ook nog wat shiyt proggen...

Ah, grappig ik heb recent ook een setje pcb gekocht. Dit nadat ik al enige tijd mn oog had op Trevor z'n project.

Via de yahoo group heb ik een rare part kit gekocht. Dit zijn niet alleen de CMOS chips, maar ook de orginele transistoren. Zijn uiteraard japanertjes. Dus kost iets meer moeite om die goed op de print te plaatsen.

Met bouwen ben ik nog niet begonnen.

Ah, grappig ik heb recent ook een setje pcb gekocht. Dit nadat ik al enige tijd mn oog had op Trevor z'n project.

Via de yahoo group heb ik een rare part kit gekocht. Dit zijn niet alleen de CMOS chips, maar ook de orginele transistoren. Zijn uiteraard japanertjes. Dus kost iets meer moeite om die goed op de print te plaatsen.

Met bouwen ben ik nog niet begonnen.

Succes met diie Japanners....ik ga daar echt niet aan beginnen.....heb je gezien hoeveel torren erin zitten....en echt elk pootje komt in een ander gat...pfff succes....
Hoe vind je hem klinken? Op de vorige pagina staat een 9090 impressie...alle sounds los behalve the crash...ik heb nog een 40174 nodig.

Alleen de kick, die zou ik nog wel eens normaal willen horen.

Ik had al wat meer verzoekjes tot een demo met enkel de bassdrum en jullie vragen ik draai.....bijna 2,5 minuut enkelt BD met hier en daar wat gedraai aan de knoppen...zelfde opname chain als de vorige demo, geen eq puur 9090 wat je hoort. Het enige wat anders is, is dat ik de 9090 aanstuur met de sequencer van me TR505. Maar ik denk wel dat het duidelijk is dat ook deze BD dezelfde punch heeft als een 909 helemaal als je er een beetje bass bijdraait op de mengert knalt ie echt. Ik ben er iig blij mee. :)

Audio! :W

MP3 = 320kbps

Attachments

• 9090 BD Demo.mp3
    7,5 MB · Bekeken: 110
Ik had al wat meer verzoekjes tot een demo met enkel de bassdrum en jullie vragen ik draai.....bijna 2,5 minuut enkelt BD met hier en daar wat gedraai aan de knoppen...zelfde opname chain als de vorige demo, geen eq puur 9090 wat je hoort. Het enige wat anders is, is dat ik de 9090 aanstuur met de sequencer van me TR505. Maar ik denk wel dat het duidelijk is dat ook deze BD dezelfde punch heeft als een 909 helemaal als je er een beetje bass bijdraait op de mengert knalt ie echt. Ik ben er iig blij mee. :)

MP3 = 320kbps

Ik vind hem nog steeds niet zo lijken :P

Rest van de sounds waren wel allemaal echt heel goed gelukt.

Ik vind hem nog steeds niet zo lijken :P

Rest van de sounds waren wel allemaal echt heel goed gelukt.

Misschien komt het omdat het geen 909 is? 8) Maar vergeet ook even niet dat de meeste 909's die er rond zwerven al aardig wat draai uren achter hun kiezen hebben...deze is nieuw, dus eigenlijk zou er een vergelijk moeten woreden gehouden met een nwe 909....inwerken van electronisch componenten heeft daadwerkelijk wel effect op de klank. Misschien klinkt deze 9090 naar 10 jaar wel einde;lijk goed.:D
En daarnaast heb ik het idee dat de geintegreerde mods toch wel invloed hebben op de BD. Ik zal in dew toekomst eens een kale BD nabouwen zonde4r mods en met zoveel mogelijk originele onderdelen....dus 5% weerstanden ipv 1%, originele tranny's...etc

MP3 = 320kbps

K*t vergeten accents te proggen dus deze demop is accentloos

Een update: van de 6 aanvragen hebben 2 leden bevestigd, 2 hebben gecanceld en van 2 wacht ik nog op antwoord......ik heb inmiddels 4 sets van de 9090 pcb's laten apart leggen bij Trevor en dan zijn pcb's op.....hij maakt binnenkort bekend of er nog een run wordt gefabriceerd.

Een update: van de 6 aanvragen hebben 2 leden bevestigd, 2 hebben gecanceld en van 2 wacht ik nog op antwoord......ik heb inmiddels 4 sets van de 9090 pcb's laten apart leggen bij Trevor en dan zijn pcb's op.....hij maakt binnenkort bekend of er nog een run wordt gefabriceerd.

Damn.. te laat dus :frons:

Back