nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

klinkt aantrekkelijk maar naar wat ik had gelezen zitten daar mods op en die zoek ik nou net niet. denk dat ik toch lekker voor een 9090 ga, zal wat langer duren maar heeft geen haast

geen gaten in een 909 .. dikke no no

Wat een onzin....en trouwens op de 9090 zijn die mods al geintregreerd in het ontwerp.....maar ik vin een 9090 ook beter klinken....

@Kozmik qua solderen ben ik er een week mee bezig geweest en dan elke dag ongeveer 3 tot 4 uur........maar eigenlijk kijk ik nooit echt naar de tijd.....en uitzoeken moet je sowieso....dan nog zien te vinden wat waar gaat op de print...ben wel s een kwartier bezig geweest om een weerstands nummer op de pcb te vinden....soms staar je je dood......
En tijd moet ook geen factor zijn bij een hobby....je doet het omdat je het leuk vind en niet omdat het moet en klaar moet zijn voor een deadline.

over 20 jaar is er geen fatsoenlijke 909 meer over omdat er overal gaten inzitten omdat iedereen gaat modden, gewoon mijn ding niet en bovendien eenmaal gedaan is vaak het origineel niet meer terug te krijgen. hoeveel verneukte 808's en 909's zijn er wel niet door deze praktijken. met alle respect maar dat is gewoon mijn ding niet.

9090 met mods prima maar dat is geen tr909

lekker zelf solderen en toch een excacte 909 sound hebben te cool gewoon!
zeer respect voor die gast die daar mee is begonnen. en inderdaad lekker de tijd nemen.

Gisteren getest en er is weer een 9090 geboren....bevalling zelf heeft wel wat tijd in beslag genomen maar hij werkt wel van A tot Z.....nu nog de MB Sequencer erin bouwen, frontplaat erop en on stage dat ding.....maar daarover open ik wel ff een apart draadje....

ps wil jij ook een 9090? pb me maar...8)

vet hoor, pics!!
heb zelf een gloedjenieuwe 909 met doos en piepschuim maar een 9090 heeft natuurlijk wel meer mogelijkheden.
hoe zit dat met die sequencer? dat wist ik n.l niet dat dat erin zat/kon.
wat heeft het je uiteindelijk gekost?

hoeveel tijd heeft het je tot nu toe al gekost Dender? zonder het opspeurwerk

Lang......maar dat is altijd zo met een project wat je nog nooit gemaakt hebt....

TIP: Ga je de 9090 bouwen haal dan een extra 10k lin potmeter voor het afstellen van de VCA van de clap. Nu zit ie als een trimpotje op de pcb maar deze controle wil je echt op je frontpaneel erbij....daarnaast is er ook nog een mod voor het filter van de clap....

vet hoor, pics!!
heb zelf een gloedjenieuwe 909 met doos en piepschuim maar een 9090 heeft natuurlijk wel meer mogelijkheden.
hoe zit dat met die sequencer? dat wist ik n.l niet dat dat erin zat/kon.
wat heeft het je uiteindelijk gekost?

Als het goed is ga ik vd week naar me frontplaten man daarna schiet wel ff wat pics...moeten ook nog houten zijkantjes op en knoppen....ik heb de mijne nu in een oude Drumtraks behuizing zitten...

Wat betreft de sequencer.....deze gast heeft een dedicated sequencer ontworpen voor de 9090, de MR9090. Lijkt in veel opzichten op de MB seq en aangezien ik veel ervaring heb met MB projecten heb ik die maar in me 9090 gebouwd. Daarnaast is de MB seq veel uitgebreidder dan die MR dus de keuze was voor mij niet zo moeilijk. Vooral live on stage heb ik meer aan een MB seq, kan ik ook nog andere shizzle aansturen.:W
En ik verbind strax gewoon de midi out van de MB seq met de midi in van de 9090:D Zou hem ook kunnen hardwiren maar zo is ie iets flexibeler in toekomstig gebruik. En bij de MB seq heb ik drie midi outs dus.....

Kosten....dat moet ik echt even gaan opzoeken maar alleen aan materiaal zit je al gauw aan de 500 a 600 euro.

oja heeft iemand een 40174 chip over?

5 - 600 euro is echt niks voor al dat moois.
ben zeer benieuwd! mijn oude plan was inderdaad ook om een 9090 te bouwen maar was er wat te huiverig voor denk ik. een jx3p midi kit inbouwen en potmeters vervangen kan ik dan wel maar of ik hier het geduld voor had wist ik niet.
maar de mogelijkheden lijken me te gek.

ps wil jij ook een 9090? pb me maar...8)

Nou deze uitspraak heb ik geweten....er hebben zich inmiddels 3 mensen gemeldt.....ik heb vandaag contact gehad met mister 9090 Trevor Page en we moeten opschieten de voorraad pcb's is bijna op....
Ik zal strax eens gaan berekenen wat een 9090 qua materiaal kost.....

Ik wil ook wel een 9090, alleen dan in rackvorm. Als je weet wat het ong gaat kosten dan kan ik zeggen of da wat voor mij is. Kan ik die gebruiken om live te spelen en de real deal thuis laten bij de vrouw :D

Ik wil ook wel een 9090, alleen dan in rackvorm. Als je weet wat het ong gaat kosten dan kan ik zeggen of da wat voor mij is. Kan ik die gebruiken om live te spelen en de real deal thuis laten bij de vrouw :D

De andere 3 gegadigden willen ook enkelt de rack versie....ik zal eens aan Trev vragen hoeveel pcb's ie nog heeft.

Op zich is het toch makkelijker om er 4 in 1 keer te bouwen dan 4 na elkaar, of heb ik da mis?

de 9090 IS 19 "rack...

Ligt er aan waar je m in stopt :P

DenDer heeft m in een desktop behuizing met sequencer, maar voor origine is hij ontworpen als 19 inch inderdaad...

de 9090 IS 19 "rack...

Hoev netaarluk nie he....de mijne zit in een ouwe Drumtraks behuizing......een soort van slak idee.....de vorige SCI slak is verhuist en een nwe bewoner diende zich aan....recyclen is een must!
Daarnaast nog ein MidiDöse C-kwenzer erein gebauwd...

Back