nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

Hoev netaarluk nie he....de mijne zit in een ouwe Drumtraks behuizing...
mja kan maar het is nutuulk het meest gebruikelijk ende makkelijk om het in een 19"kast te bouwen, sequencer zit er toch niet op en neemt minder plaats in beslag dan een tabletopper...

Hoev netaarluk nie he....de mijne zit in een ouwe Drumtraks behuizing...
mja kan maar het is nutuulk het meest gebruikelijk ende makkelijk om het in een 19"kast te bouwen, sequencer zit er toch niet op en neemt minder plaats in beslag dan een tabletopper...

Absoluut....maar voor live doeleindens heb ik hem dan toch liever als tabletopper....ook omdat de sequencer dan wat makkelijker te bedienen is....die MB seq kan 4 apparatus aansturen, dus 9090 + 3 andere.....voor mij dus ideaal.....lekker hands on/off

Tabletoppert is natuurlijk wel cool, maar zou voor mij niks zijn...echt ruimte gebrek.. zit al met een toetsensynth EN een 76-keys MIDIkeyboard "in m'n maag": nog geen idee waar ik DIE moet laten... :(

:erm: hmm.. bedenk me net dat m'n rackjes ook al redelijk vol beginnen te raken/zijn..

a ja... meer = beter!! :D

Zo ben even aan het rekenen geslagen en de bonnen erbij gepakt van mijn 9090 bouw...

- PCB's incl. versturen = 60GBP = 75,-
- Weerstanden, transistors, ic's, ic voeten, diodes, condensators etc = 200,-
- Transformator = 25,-
- 2U 19" Case = 35,-
- Potmeters = 45,-
- Knoppen a 1 euro p/st = 32,- dit kan varieren uiteraard naar smaak.

- Voorpaneel bij Schaeffer 103,-
- Achtervoorpaneel bij Schaeffer 30,-
- Achterpaneel bij Schaeffer 75,-

Voorbeelden van het voor paneel en back paneel zie

http://www.introspectiv.org/

Aangezien ik nu 5 mensen heb die een 9090 willen komt er 10% korting op de panels.

Dus bij elkaar aan materiaal: 620,- euries...

Oja ik gebruik wel hoogwaardige ic voeten en zoveel mogelijk maak ik gebruik van Greenies condensatoren.....sommige ic's en transistors zijn moeilijk verkrijgbaar en deze moeten ook uit het buitenland komen.....

Die 620 euro is dus inclusief versturen vanaf verschillende leveranciers.

Zie Pb.

O ja, welke knoppen opties zijn er eigenlijk?

Zie Pb.

O ja, welke knoppen opties zijn er eigenlijk?

Vind je die knoppen niet mooi?

Even ter info.....zoals jullie kunnen zien in de berekening ben je alleen al voor de panelen 200,- kwijt. Deze kunnen natuurlijk ook in een later stadium worden besteld zodat het wat wordt gespreid qua geld...of je kan ze ook niet bestellen uiteraard en je eigen frontpaneel erop zetten.....

Inmiddels heb ik nu 6 aanvragen....heb btw nog niks van Trevor vernomen.....zal hem nog eens mailen.....

Vind je die knoppen niet mooi?

Mwoah.. 't KEN mooier uiteraard:

9090_gallery_6_800wide.jpg

;)

Van welke site heb je die pic geplukt? Misschien kan ik diegene ff contacten voor de FPD files voor dat frontpaneel... Die knoppen die daar op zitten zijn btw best prijzig.....

Of een prophet '08 case :P

Of je sloopt een Fairlight uit z'n behuizing en bouwt m daar in :D

Van welke site heb je die pic geplukt? Misschien kan ik diegene ff contacten voor de FPD files voor dat frontpaneel... Die knoppen die daar op zitten zijn btw best prijzig.....

Astu

Maarre, de normale ziet er ook goed uit, hoor. De knoppen lijken alleen wat degelijker?

Net bericht gehad van Trevor Page, hij nog 7 sets pcb's liggen.....:okdan:

Okee heb gevonden wie die gouden 9090 heeft gebouwd....heb hem een bericht gestuurd of hij evt de FPD files voor me heeft....we kunnen dus voor dit ontwerp gaan of voor Trevor zijn ontwerp. Moet wel unaniem zijn anders geen korting bij Schaeffer. Of we hebben allemaal schijt aan die korting van 10 euro per paneel dan maakt het geen zak uit. :)

Ik heb net een ieder die zich heeft aangemeldt een pb gestuurd met het totaalbedrag en voorstel mbt betaling etc.

Okee kreeg ff wat vragen mbt het frontpaneel...hier even wat foto's van andere 9090's...inprincipe is het allemaal hetzelfde ontwerp qua spacing van de drill holes maar je hebt keuze uit kleur van aluminium, kleur van letters etc. Ik kan dus wel wat veranderingen aanbrengen in het originele ontwerp maar ik wil daar eerlijk gezegt geen uren aan gaan besteden per 9090.
En voor de eerste 2 foto's geld of ik aan de FPD files kan komen...

attachment.php

attachment.php

Deze twee foto's zijn die van Trevor Page's z'n 9090

attachment.php

attachment.php

Attachments

• 9090 by.jpg
    9090 by.jpg
    70,9 KB · Bekeken: 104
  • 9090 by sm.jpg
    9090 by sm.jpg
    20,1 KB · Bekeken: 102
  • 9090_topview1b.jpg
    9090_topview1b.jpg
    116,3 KB · Bekeken: 103
  • 9090studio1.jpg
    9090studio1.jpg
    54,8 KB · Bekeken: 106
Okee kreeg ff wat vragen mbt het frontpaneel...hier even wat foto's van andere 9090's...inprincipe is het allemaal hetzelfde ontwerp qua spacing van de drill holes maar je hebt keuze uit kleur van aluminium, kleur van letters etc. Ik kan dus wel wat veranderingen aanbrengen in het originele ontwerp maar ik wil daar eerlijk gezegt geen uren aan gaan besteden per 9090.
En voor de eerste 2 foto's geld of ik aan de FPD files kan komen...

attachment.php

attachment.php

Deze twee foto's zijn die van Trevor Page's z'n 9090

attachment.php

attachment.php

kvin die acces virus knobbies wel lkker rubberie

en een 19inch case koct toch geen 200.-
hebze van 80 eu gezien ,...met kale front dat wel ,...was toch hier een gast die wilde wel met zn cnc bank wat dingen maken voor forum gastjes [wie wastook weer?

Volgens mij lees je het verkeerd Ron....die 200 euro is voor alle onderdelen die op de pcb komen.....de 19" case zelf is rond de 35/40 euro....waar jij nou weer 80 euro vandaan haalt..:?

En die frontpanelen komen bij Schaeffer vandaan.....die berekent automatisch hoeveel een frontpaneel moet gaan kosten....bij de 9090 heb je er 3 nodig....een achterpaneel en 2 voorpanelen waarvan er 1 achter de andere zit waar de pots op worden bevestigd. Het voorste buitenpaneel kost om te cnc-en 103 euro, het achterpaneel 75,- en het paneel voor de pots 30 euro = 200 euro ik verzin die prijzen ook niet.....en degene waar jij het over hebt is R.Koppes maar die heeft een lasercutter en geen cnc machine en kan dus geen aluminium of metaal laseren enkelt plastic en andere materialen.

Ik heb inmiddels 2 bevestigingen binnen, ik wacht nog even op het antwoord van de andere 4.....

Waar het eigenluk om gaat

Waar het eigenluk om gaat

Net ff een 9090 impressie opgenomen voor een indruk van de sounds.
Opname chain -> 9090 -> Mackie 1402 alle eq op nul -> Sony DTC690 DAT recorder -> PC met Cool Edit Pro -> MP3 256kbps 320kbpslukte net niet met zijn 10MB+ (wanneer krijgen we meer upload ruimte?).

Mijn 9090 heeft nog wat kleine kinderziektes vnl in de bedrading, dit ga ik dit weekend fiksen aangezien hij dan bijna compleet uitelkaar moet. De velocity triggers komen nit lekker aan op pcb 1 en daar zitten nou juist de snare en bd...;{
Voor de toms begin met pitch laag en pitch hem omhoog daarna komt decay erbij. Het zelfde geld voor de ride en hihats...de crash kan ik niet laten horen aangezien 1 van mijn bestelde chippiesa kaduuk was....daarbij moet ik de bedrading van de ride ff opnieuw solderen heb ik gemerkt, hij wobbled een beetje...
Bij de handclap hoor je een modificatie die bij geen andere 9090 is aangebracht en dat is de VCA/reverb level naar het bedieningspaneel halen. Je kan deze btw niet vol open laten staan aangezien hij dan erg gaat suizen maar je heb wel meer varieteit in je clap. Je hoort in de demo nog een staartje ruis over de rimshot zitten. Deze optie integreer ik trouwens wel in de nog te bouwen 9090's.....er is zelfs nog een filter mod voor de clap bedacht door PWM.....als we dan toch bezig zijn.
Nog een mod die ik heb bedacht is voor de BD en dan vnl voor de distortion. Nu wordt deze afgekapt door 2 silicium diodes....ik kan een schakelaar amken zodat je kan switchen naar germanium diodes. Evt zelfs een blend knop net als in de TMK.....:eureka:

Maar audio...bijna 5 minuten met puur alleen de sounds los...:)

Attachments

• 9090demo.mp3
    8,7 MB · Bekeken: 110
maar metaal laseren kan natuurlijk ook (alu, rvs, messing wat je wilt), of waterstralen. Ik weet alleen niet of er bedrijven zijn die voor zo'n kleine oplages een programma in gaan laden, lijkt me wel. Moet je er even dxf bestanden van maken en hatsie...kosten weet ik ook niet.

edit: lekkere demosounds!

Back