nieuwe analoge 909 kloon voor ca 75 euro !?

Origineel geplaatst door agressor
mmmm, je gaat straks zeker heel veel van die klonen inelkaar zetten en op het forum verkopen voor weinig ;-)
of heb ik dat verkeerd begrepen???

Nee dan komt mijn sociale leven in gevaar.. krijg ik een lange baard.. en spinnewebben in elke hoek van de kamer.. en gaan ze me uitmaken voor vader Abraham.. :D..

Nee kost te veel tijd..

Origineel geplaatst door Lynxxx
Eraz.. vriend.. :) :) wat kost het om die printen + onderdelen via jou te bestellen, bestucken & solderen als we zelf verder de potmeters, frontplaten, kast en chassisdelen regelen? Kastje bouwen kan ik wel, maar dat soldeerwerk & bestucken zie ik zwaar tegen op :(

Helaas moet ik je teleurstellen, voor het bestucken moet ik 2 dagen vrij nemen.. en ik denk niet dat je mijn dagen wil betalen ;) En helaas mag ik niemand uitnodigen om zelf te komen bestucken bij ons op de zaak..

Maar als tip! je kan alle weestanden in 1 keer zelf solderen, vanaf de bovenkant. omdat dit een doorgemataliseerde print is.. ;) zo soldeer ik ook wel vaak..

shite hee dat gaat hard !!

wat meot je nog doen ?
alleen de outputs aansluiten en de voeding regelen ?

Origineel geplaatst door MadR
shite hee dat gaat hard !!

wat meot je nog doen ?
alleen de outputs aansluiten en de voeding regelen ?

Ja schiet erg op!, gaat sneller dan ik verwacht had.. een hoop dingen vallen erg mee, waar ik erg tegen op zag..

Vooral al die miniskule kleine pinnetjes aan elke draadje zetten.. maar daar heb ik gelukkig een oplossing op gevonden..
En nog wel een super oplossing ook ;) zie plaatje! ik heb elk pinnetje gesoldeerd.. lijkt een een werkje maar gaat super en super snel!, en dit maakt nog beter contact ook dan aanknijpen..

Ik moet inderdaad alleen nog de voeding fixen.. maar dat is ook al bijna klaar.. output boardje connecten etc..

Attachments

• p1010662.jpg
    p1010662.jpg
    54,1 KB · Bekeken: 83
Cool man dit!

maar wordt die website met instructies ook geschikt voor nOObs?

denk je dat iemand die geen ervaring heeft met dit soort dingen, er toch voor zou kunnen gaan, of is dit echt voor gevorderden...?

Origineel geplaatst door barn
Cool man dit!

maar wordt die website met instructies ook geschikt voor nOObs?

denk je dat iemand die geen ervaring heeft met dit soort dingen, er toch voor zou kunnen gaan, of is dit echt voor gevorderden...?

Ik raad dit zeker niemand aan, die net met electronica begint te knutselen.

Dit is toch wel een project voor de ietwat gevordenen...

But all on you're own risk natuurlijk ;)

Die website gaat uitgebreide informatie bevatten van a tot z en 0 tot 9..

Alle details, waar je denkt van.. hmzzz dit snap ik niet.. staat daar in beschreven..
Door enige feedback op die site, zal ik alle vragen gaan verwerken in het bouwproces en zodanig aanpassen..

Laatst gewijzigd:
Heb een tijdje niet gekeken hier maar ik zie dat je er enorm veel aan gedaan hebt. Het ziet er puik uit moet ik zeggen.
Heb je ook een indicatie van de werkuren/kosten die je gemaakt hebt van het begin tot nu? Daar ben ik zelf wel even benieuwd naar.

Success verder met knutselen!

Het gaat wel lekker zo he?

Zo heb ik ook ooit nog eens SMD componenten lopen solderen onder een loep en de avond daarvoor nog flink wezen stappen. Ook een uitdaging. ;)

Maar hij is bijna af?
Dan is het zeker wel spannend als de spanning d'rop gaat. ;)

Als ik dit allemaal zo zie krijg ik erg veel trek om er zelf aan te beginnen!!!

Goed werk :D

gr. Mario

Ik krijg wel zin in een demo van deze bak, als het klinkt als het project vordert,
gaat dit nog wel eens heel grappig worden, hou ons niet te lang in spanning svp:D

De 9090 Drumsynthesizer is af!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het is zover!!

Hij is af en klinkt echt geweldig!!!

Ik zal snel samples maken...

Hier alvast een screenshot dat ie in bedrijf is! ;) ( let op het groene ledje :P )

Attachments

• p1010678.jpg
    p1010678.jpg
    71,2 KB · Bekeken: 79
Gefeliciteerd!

[SMUL MODE]Ziet er strak uit..., en als ie ook nog strak klinkt, mjam mjam!!! 8~[/SMUL MODE]

Mvg.

CoolRunning

Doe em es laten ziet net knoppies en dattie dicht is enzo. :)

Maar petje af hoor. Ziet er heel netjes uit.

:okdan: gefeliciteerd !! 8o)

Samples !!!!!! of beter gezegd, ritmes !!!

Kan je, nu je klaar bent, een schatting geven wat het je heeft gekost qua onderdelen plus tijd ?
Misschien een beetje bureaucratisch, maar ik ben er erg benieuwd naar :)

Kan mij voorstellen dat niet 909 bezitters hun handen gaan jeuken .....

Back