Mensch-Maschine
:mekanikal:
beste mede su 700 users,
ik was benieuwd hoe jullie te werk gaan bij het toewijzen van de effecten aan de verschillende pads.
Ik heb het hier over de 1,2,3 efx bank, niet over de lfo, of resonance.
Wat ik wil weten is (het lukt mij namelijk niet) - om de effecten echt individueel aan elke sound toe te wijzen. Dus bijvoorbeeld als je bij een bepaalde sound de reverb verandert van "hall"naar, zeg "stage" - dan verandert hetzelfde instelling dus ook bij de andere sounds onder de pads. Ik had even het gevoel dat bij sommigge effecten je wel een pad aan kon slaan die dan als enige verlicht was, en dus als enige het effect meekreeg. Helaas is dit lang niet bij alle effecten zo.
- ik hoop dat dit duidelijk omschreven is (ned is niet mijn moedertaal
)
Mijn vraag is dus: Kun je op een of andere manier een effect toewijzen aan een individuele sound, zonder daarbij een effectsetting voor andere sounds te veranderen?
en zo nee:
welke effecten gebruiken jullie dan het meest als het dan toch een random effect moet zijn (bedoeld voor alle samples).
Ik gebruik meestaal de ampsim, 1 delay, stage reverb.
iemand tips over gebruik van de effecten in de su 700??
ik was benieuwd hoe jullie te werk gaan bij het toewijzen van de effecten aan de verschillende pads.
Ik heb het hier over de 1,2,3 efx bank, niet over de lfo, of resonance.
Wat ik wil weten is (het lukt mij namelijk niet) - om de effecten echt individueel aan elke sound toe te wijzen. Dus bijvoorbeeld als je bij een bepaalde sound de reverb verandert van "hall"naar, zeg "stage" - dan verandert hetzelfde instelling dus ook bij de andere sounds onder de pads. Ik had even het gevoel dat bij sommigge effecten je wel een pad aan kon slaan die dan als enige verlicht was, en dus als enige het effect meekreeg. Helaas is dit lang niet bij alle effecten zo.
- ik hoop dat dit duidelijk omschreven is (ned is niet mijn moedertaal
)Mijn vraag is dus: Kun je op een of andere manier een effect toewijzen aan een individuele sound, zonder daarbij een effectsetting voor andere sounds te veranderen?
en zo nee:
welke effecten gebruiken jullie dan het meest als het dan toch een random effect moet zijn (bedoeld voor alle samples).
Ik gebruik meestaal de ampsim, 1 delay, stage reverb.
iemand tips over gebruik van de effecten in de su 700??