[Techno] soundscape-achtig

Zo budget waren die studios niet hoor. Eind 80 begin 90 waren synths zoals de Kawai K4, Kurzweil DX21 veel te vinden in die studio's. Ik denk dat je daar toentertijd echt wel veel meer voor moest betalen dan voor de bescheiden setup van jou.

ALs je die micro korg koopt, heb je 3 synths met min of meer dezelfde synthesevorm.

Ik ben er achter gekomen dat je het mooist een complete setup kan krijgen door verschillende synthese vorm te combineren.

De micro is een fijn bakje natuurlijk daar niet van.

Origineel geplaatst door bobaphat
Zo budget waren die studios niet hoor. Eind 80 begin 90 waren synths zoals de Kawai K4, Kurzweil DX21 veel te vinden in die studio's. Ik denk dat je daar toentertijd echt wel veel meer voor moest betalen dan voor de bescheiden setup van jou.

Veel spullen werden toen gedumpt voor erg lage prijzen,dan nog zit je in amerika waar veel spullen erg goedkoop zijn,waren.
Kijk bv eens naar freddy fresch die voor een appel en een ei zijn hele analoge verzameling bij elkaar heeft.
Enfin dat kan natuurlijk nu niet meer...maar toen in die tijd zeker wel,de overgang van ana naar digi werd hier ook gevoeld,bedoel een 303 en 909 koste in 86,87 ook geen drol.

En het feit natuurlijk dan je daar in elke stad dorp wel een recording studio hebt waar je voor een hele schappelijke prijs kunt opnemen + engineer,inc een hele vette sound,veel hiphop demo's werden zo ook opgenomen.

2 Boba ->
Het gaat niet zozeer om de prijs van de spullen alswel om vanuit de gedachte muziek te maken... Mills/Banks/etc. kunnen nog toffe tracks maken met mylittlesony...

en het is geen microKorg, maar een MicroWAVE I van Waldorf zeg maar... digital wavetable synth met analoog filter... denk dat de poly800 ook de deur uit gaat... dus dan nog ff een ander merkie erbij... om het idd. wat divers te houen

microwave is wel bruut hoor
kan de complexiteit van een fm bak wel evenaren

:mega:

Back