HACK tr909 patterns ?

Origineel geplaatst door MadR
en we hebben het over de tr909 he boemtjak ?

Nee, ik had het over de Juno-106, maar ik kan niet zo goed typen... :D

iemand link naar de service manual van tr 909 ???

Die heeft voor zover ik weet nooit op het net gestaan. Ik kan op dit moment helaas die sysex-pagina niet inscannen, misschien dat OnAcid dat zou willen doen?

Origineel geplaatst door sander
Helaas werkt het bij al die modellen weer anders. 202hack kan bijvoorbeeld niet overweg met Juno data. Dus dan moet iemand veel moeite doen om voor elk model synth de wavefiles van de tapedate helemaal uit te spitten en er met heel veel trial en error er een converter voor schrijven.

dat snap ik ook wel... net als sysex, da's ook bij elke bak weer anders... maar dat qua 'data-tones' daar moeten toch specificaties over te vinden zijn...!? ...en toch lijkt me zo'n 'trial and error' erg interesant om zelf eens te doen...

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Sterker nog, je kan je patterns via sysex ergens naar toe dumpen. Dit staat allemaal beschreven in de service manual. Even een dagje klooien met sysex strings en voila! :)

Wat zou het fijn zijn als iemand die service manual online zou zetten.

Het is gewoon Roland documentatie en ik vind het totale onzin om geld voor een illegaal gekopieerde versie te gaan betalen aan een of ander vaag bedrijfje dat zo geld probeert te verdienen.

Origineel geplaatst door Roel
de servicemanual online zetten is toch net zo illegaal gekopieerd? en dat mag niet hier op het forum :eureka:

De handleiding staat toch ook online ?

Wat ik bedoel is dat er handelaars zijn die gekopieerde service manuals online voor veel geld verkopen.

Ik denk dat ze meestal iets van 20 euro kosten een copytje
Ik heb voor bijna al me instrumenten minimaal een gecopieerde of een echte (service) manual
Als je een manual moet gaan copieren in een winkel en hem vervolgens moet gaan opsturen ben je al zo een uurtje bezig in je vrije tijd.
Kijk ik weet niet wat jij per uur verdien?
En dat bedoel ik niet dat er op verdiend moet worden maar je kan natuurlijk ook niet voor iedere wilde vreemde lekker op pad en de boel copieren.
Op 1200-1400 euro is 20 euro toch niet zo veel?
En je moet een hoop copieren wil je er geld aan verdienen.
Neem nou zo een iemand als mark glinksy.
Die word er volgens mij ook niet rijk van.

Dat is mogelijk als je hem heb ja
Ik zou zelf nog liever een copy willen dan een uitgeprinte van het net
Ik vin papier gewoon fijner lezen en het is mooier als het goed gecopieerd is

Origineel geplaatst door mono-poly
Dat is mogelijk als je hem heb ja
Ik zou zelf nog liever een copy willen dan een uitgeprinte van het net
Ik vin papier gewoon fijner lezen en het is mooier als het goed gecopieerd is
erm... een uitgeprinte versie IS toch op papier... or am I missing something here? :confused:

Nou de kwaliteit van een uitgeprinte manual is vaak om te janken
Langleve mannen als Mark Glinsky
Die je gewoon een fatsoenlijke fotocopy leveren!

Back