Enorm traag en melig liedje

de pads zijn sfeervol, en dragen dan ook het nummer, waarvan de overige sounds naar mijn mening ook tekort schieten. General midi drums worden gedeeltelijk nog wel mooi gemaakt door emmer galm, maar bij kick en snair vind ik dat niet goed klinken, zou een goede drumkit in moeten. Die overstuurde lead heeft een wat simplistisch lijntje, en er ontbreekt een baslijn. Ander puntje: nogal met ruis te kampen deze opname.

Je hebt een uitgangspunt, maar de invulling daarvan kan denk ik beter?

een enorm traag, melig liedje waarvan de drums niet goed zijn en het einde ook niet.

jij weet je tracks wel aan te prijzen zeg :)

hmm opzich geen slecht concept.

ff tipje: het geluid trond 1.10 graag wat meer bass erin en niet zo schel... geen slechte lead maar mellow achtig zou beter tot zijn recht komen... drums tja de drums zelf zijn goed maar het geluid... neem waldorff attack plugin en gebruik een rustige 808 kit ;) word het geheel al wat solider en relaxer denk ik...

probeer eens een 3e akkoord in te voegen. zoals jij het nu hebt zal het iets van (ik noem ff wat) D | C | D | C zijn maar neem ook eens een A erin. dus D |c | d | c | A | c | a | c | D om voorbeeld te noemen...

@Pjotr

Ja de drums zijn idd flauwtjes hé. En een baslijn, inderdaad niet aanwezig. Daar heb ik eigenlijk niet bij stilgestaan. De ruis dat is van m'n SoundBlaster (ik zal dit jaar een echte soundcard kopen want de ruis en latency zijn niet te doen).

@cyan_circle

Ik heb een beetje een minderwaardigheidscomplex (terecht). Maar toch, de track IS traag, melig en de drum sounds niet goed. ;)

@Slipperman

Bedankt voor de tips !
Ik zal er aan werken en in de loop van de week een verbeterde versie uploaden.

Slaapwel,

Peter

Van dit nummer onthoud ik vooral een mooie...wat zeg ik... heel mooie melodie. Geeft me onmiddellijk een goed gevoel.

Die drums zou ik zelf vervangen door subtielere percussie, dan komen die pads nog beter uit.

Trouwens, waarmee heb je die pads gemaakt? Vertel, vertel
smiley_please.gif

Dit nummer doet me trouwens denken aan Human op het album Human van Frank Van Bogaert, ook een Belg.

Ik vind dit mooi :)

ik vond hem erg mooi, totdat op ongeveer 1:30min die lead erbij komt, dat is het enige wat mij tegenstaat, het past er niet bij en maakt het nummer kapot.

doe me een lol, en neem hem nog eens op, of zonder die lead, of met een adner softer geluid.

wil hem graag hebben voor op mijn harde schijf:)

doeiiii:):):):):):):L :r :{ 8) :D ;) :luv: :halleluja :gaap: :engel: :koffie: :geslaagd: :eureka: :maffia: :kroon:

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
I vind hem mooi! mooie melodie, en ik vind die lead er juist helemaal bij passen! Doet me denken aan een nummer van Cylob. Beats mogen wel wat harder.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Netjes gedaan!

Origineel geplaatst door cyan_circle
een enorm traag, melig liedje waarvan de drums niet goed zijn en het einde ook niet.

jij weet je tracks wel aan te prijzen zeg :)

beetje flauw ;)

ik vind het een leuke track, en volgens mij weet je zelf al heel goed wat er mis mee is / wat er aan verbeterd kan worden

keep on truckin' :okdan:

Kvind m erg mooi!!

De lead zou ik nog iets aan doen, geluid klinkt me niet helemaal lekker in de oren, mag nog wel iets rauwer eventueel..
Verder drums, heb ik eigenlijk niet zoveel van gemerkt, zijn niet echt spannend inderdaad, maar ook niet storend ofzo.

Hier lust ik wel meer van 8~

@Unic
Panfluit klinkt mooi, lijkt alleen wel heel erg op een ander nummer nu... (kan er alleen zo niet op komen hoe t heet)

@Hover

Die pad komt uit m'n Waldorf MicroQ (eigenlijk 2 pads, de eerste zes lagen en de tweede is een beetje bassig voor in het begin van de pad).

@Unic

Die panfluit kan zeker, klinkt heel goed. Het verandert het nummer wel veel, het klinkt idd een beetje meer happy, maar ook voller.

@allemaal

Amai, zoveel leuke reacties, dat had ik niet verwacht ... tnx allemaal :)
Ik zal proberen een betere versie te maken met jullie tips !

:doei:

Origineel geplaatst door Unic
harharhar

Ben het niet met je eens:)

maar vond je het nou nog wat dan? of is het nummer kaal beter?

hehe;)

Ik vind persoonlijk de pan fluit wel een mooie aanvulling, mag idd iets minder hard.

Back