dx100/dx21 achtige pads in Yamaha SY99 ?

bobaphat

Ouwe rot
Kan je in de SY99 dx100/dx21 achtige pads laden???

Last edited by a moderator:
Je kan zo goed als iedere mogelijke FM-pad programmeren op de SY. Ik kan je niet zeggen of je rechtstreeks van een DX21/DX100 kan overzetten (denkelijk niet, want met dez DX7 gaat het ook niet). Ik weet wel dat er computerprogramma's zijn die dat WEL mogelijk maken, maar daar heb ik absoluut geen ervaring mee.

Er zijn ook talloze knappe sounddisks voor de SY99/SY77 op het internet te vinden.

Mijn bescheiden mening: de SY99 is gewoonweg één van de meest polyvalente synths en een echte aanrader. Ik dacht dat er enkele dagen geleden eentje te koop stond hier. Kijk eens effe rond ;)

:doei:

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Danny
[
Mijn bescheiden mening: de SY99 is gewoonweg één van de meest polyvalente synths en een echte aanrader. Ik dacht dat er enkele dagen geleden eentje te koop stond hier. Kijk eens effe rond ;)

:doei: [/B]

compleet mee eens, er wordt te makkelijk over de sy99 heen gekeken, intussen zit er wel een verborgen V12 turbo-injectie motor in! Ik denk dat veel mensen de kracht van deze synth niet bewust zijn, Zelfs volgens insiders van Yamaha op fm gebied is dit de top, je kunt er alles meemaken, van acoustisch tot bizarre analoge sounds. Dus kopen die handel, trouwens echt veel zijn er ook niet verkocht/gemaakt.

Wat houd die samplegeheugen optie precies in?? Kan je er ook wavs mee playen ofzo???

Die SY99 is nog ouder dan het .wav's formaat.
Maar het komt er wel op neer.
Je kunt bijv Soundforge gebruiken en het via midi uploaden.
En dan 22khz mono samples is al goed zat dan.

Dan is wel de standaard 512kb wat je kan laden.
En als je een beetje simpele wavjes pakt dan kun je er nog zat mee hoor.
Maar als je een multisampled piano hebt moet je uitbreiden.
Officieel kan dat tot max 3mb (die krengen kosten vroeger 600+ pieken per 512kb !!!!)
Maar d'r was een duitse gast die verkocht van die kitjes die tot wel 16Mb konden.

En dat met een low density floppy van 720k per stuk.
Maar wel battery backed up zodat je niet elke keer die floppy's d'rin moest proppen als je hem aanzet.

Klinkt wel interessant zeg. Het lijkt me erg gaaf om percussiesamples door de fm heen te halen.

Ik kan er een krijgen voor 700 euro, dat vind ik wel wat pittig geprijst, ff kijken of ik kan afdingen dan maar.,

Indien je extra informatie wil over die geheugenuitbreidingen: http://www.musitronics.de/indexe.html. Deze uitbreiding gaat tot 8Mb.

Mocht je hem aankopen en wil je weten hoe goed ie klinkt, download dan de geluidensets maar eens die je op de Yamahasite vindt onder de oudere synth support. Van Jazz tot Funk, van Dance tot Klassiek. Als je die demosongs hoort, dan vraagt een mens zich af waarom ie nog voor een Motif ES zou sparen ... (Omdat die NOG meer kan, natuurlijk ;) ).

En 700 EUR is best een billijke prijs.

Succes

Bericht door een moderator:
extreem gemodereerd uit de Prijswijzer-thread

hey, ik kwam naar aanleiding van deze thread op deze interessante site (FM Alive).

Daarop is naast een leuke DX-7 manager / editor ook nog hetzelfde voor de SY's te vinden.
En dus als mooiste voor de bedoeling uit deze thread: X2Y vertaalt DX7 patches naar SY77/SY99 patches.

Misschien leuk om je op weg te helpen?
En hier staat nog een procedure om van 4-op naar 6-op te komen. Handmatig... :doei:

Laatst gewijzigd:
hehehe... eerder de Google-man ;)
Maar toch bedankt!

...en ik heb weer een DX-200, dus ik ga weer eens lekker aan de slag met FM.

Re: dx100/dx21 achtige pads in Yamaha SY99 ?

Origineel geplaatst door bobaphat
dx100/dx21 achtige pads

FM....pads ???? :dubbel:

Nee jôh... iedereen weet toch dat je met FM slechts één elektrisch piano geluid kan maken? :duivels:

FM pads samen met de digitale filters van de SY99.

En degenen die er alleen EP's of FM bassen uithalen verdienen ten minste 10 stokslagen.

Origineel geplaatst door fuse
FM pads samen met de digitale filters van de SY99.

En degenen die er alleen EP's of FM bassen uithalen verdienen ten minste 10 stokslagen.

Zou je'r niet beter 100 stokslagen van maken :duivels: .

Volgens mij zijn het enkel diegenen die de SY99 hebben die weten wat voor een supermachine ze onder de vingers hebben :{ (en dit zowel voor pads, bassen, effecten, soundscapes, analoge leads, natuurgetrouwe imitaties en ga zo maar voort ... )

Back