Apperatuur mee in vliegtuig

Mijn ervaring is dat de bagage-mensen op vliegvelden weinig
tot geen respect hebben voor indicaties dat iets wat meer
fragiel zou kunnen zijn.

Vorig jaar zat ik nog uit het vliegtuigraampje van een 737 te
kijken hoe ze al onze flightcases van +/- 1.5 m hoogte ongeveer
2 meter verder op de bagage-wagen gooiden. Er zaten toch
duidelijk "fragile" stickers aan alle kanten op de flightcases...
Resultaat: Beschadigde hard-drive in een van onze samplers, blijkbaar
kunnen de rack-cases dat soort wedstrijdjes rack-ver werpen toch
niet aan...

En als je dan gaat klagen bij de klanten-service, dan doen ze net alsof
je gek bent...

Lesson learned: Verzekeren die hap!

Mvg.

CoolRunning

Ja, ik denk toch dat het dan verstandig is om een MPC-1000 en 303 in handbagage te stoppen.
707 stop ik dan tussen de kleren gewoon in de koffer. Mengpaneel hopelijk niet nodig.
Anders heb ik nog een Behringer MX802.

Origineel geplaatst door CoolRunning
Vorig jaar zat ik nog uit het vliegtuigraampje van een 737 te
kijken hoe ze al onze flightcases van +/- 1.5 m hoogte ongeveer
2 meter verder op de bagage-wagen gooiden. Er zaten toch
duidelijk "fragile" stickers aan alle kanten op de flightcases...
Resultaat: Beschadigde hard-drive in een van onze samplers, blijkbaar
kunnen de rack-cases dat soort wedstrijdjes rack-ver werpen toch
niet aan...

En als je dan gaat klagen bij de klanten-service, dan doen ze net alsof
je gek bent...

:erm: DA'S *** !! Ik hoopte dat men tegenwoordig wel iets beter opgeleid zou zijn!
Toch nog wel goed gekomen??

Binnenkort weer 2 keer naar de UK. Bij de vorige keer vroegen ze of ik m'n laptop tas kon openmaken, dus ik rits los, wordt op dat moment de beveiligingsman even gestoord door collega. Dus ik leg m'n tas snel op de rol bank en loop door.
Even later hoorde ik em nog een paar keer zeggen, hee er was hier iemand met een laptop. Maar hij kon me al niet meer zien.

Ben toch wel benieuwd of ze het gewoon accepteren als er een MPC in de laptop tas zit. Ik zal ze zeggen dat het een muziekcomputer is.

Ik speel maandelijks in het buitenland en heb nooit problemen op het vliegveld .
Je wordt af en toe appart genomen maar ze merken snel genoeg dat je geen explosieven bij je hebt .
Tegenwoordig heb ik alleen Powerbook en controller en voorheen Electribe Micromodular en meer als handbagage .
Maakt ze geen moer uit .
Tip : Blijf vriendelijk tegen het douane personeel

Wat een wereldreizigers zijn jullie toch zeg :D Maandelijks zelfs, toe maar.

Eigenlijk ben je gewoon dom geweest Sander, je hebt jezelf alleen maar extra verdacht gemaakt :) Bij de beveiliging vragen ze àltijd of je je laptop uit de tas wil halen, dat is niet steekproefsgewijs. Ze willen gewoon je laptop los van je tas scannen. Je had gewoon even die laptop tas leeg moeten halen, dan was er niks aan de hand geweest. Heus, die MPC mag van de beveiliging gewoon mee als handbagage, het intresseert de beveiligingsbeambte geen donder wat jij in je laptop tas frommelt zolang het maar niet illegaal of explosief is.
Bij de douane / immigration is het een ander verhaal, maar dat is met alle apparatuur in je bagage. Als die apparatuur zien gaan ze meteen vragen of je komt werken...

De enige die moeilijk kan doen over een MPC inplaats van een laptop in een laptop tas is de dame achter de incheck balie, omdat je op snode wijze aan het één stuks handbagage beleid probeert te ontkomen :D

Ja ja .. en dat met vliegangst :erm:

Origineel geplaatst door Chinetti
Wat een wereldreizigers zijn jullie toch zeg :D Maandelijks zelfs, toe maar.

Eigenlijk ben je gewoon dom geweest Sander, je hebt jezelf alleen maar extra verdacht gemaakt :) Bij de beveiliging vragen ze àltijd of je je laptop uit de tas wil halen, dat is niet steekproefsgewijs. Ze willen gewoon je laptop los van je tas scannen. Je had gewoon even die laptop tas leeg moeten halen, dan was er niks aan de hand geweest. Heus, die MPC mag van de beveiliging gewoon mee als handbagage, het intresseert de beveiligingsbeambte geen donder wat jij in je laptop tas frommelt zolang het maar niet illegaal of explosief is.
Bij de douane / immigration is het een ander verhaal, maar dat is met alle apparatuur in je bagage. Als die apparatuur zien gaan ze meteen vragen of je komt werken...

De enige die moeilijk kan doen over een MPC inplaats van een laptop in een laptop tas is de dame achter de incheck balie, omdat je op snode wijze aan het één stuks handbagage beleid probeert te ontkomen :D

Origineel geplaatst door dextah
Ja ja .. en dat met vliegangst :erm:

Ik ben je wel dankbaar hoor voor die gig 2 jaar geleden ofzo in Helsinki.
Daar kon ik spelen omdat jij niet wilde vliegen.

Zo zijn er meer mensen blij geweest omdat ik het laatste moment niet durfde ..
Behalve de promoters dan .
Het is nog steeds niet mijn favo bezigheid moet ik zeggen .
Vorige maand terug vanuit Milaan een landing meegemaakt ..... passagiers begonnen spontaan ouderwets te klappen toen we waren geland .

Origineel geplaatst door sander
Ik ben je wel dankbaar hoor voor die gig 2 jaar geleden ofzo in Helsinki.
Daar kon ik spelen omdat jij niet wilde vliegen.

Hehe... Ik weet nog de eerste keer dat ik vloog, dat is nu nog maar een jaar of 7 geleden... Ik moet echt doodsbang hebben gekeken, want bij het instappen vertelde de steward mij dat als ik bang was, ik tijdens het vliegen best even in de cockpit mocht komen kijken... Ik begreep onmiddelijk dat ze dit vast ook bij kleine kinderen doen die bang zijn... Ik heb de man vriendelijk bedankt, ik bedacht me dat ik maar beter vastgesnoerd kon blijven zitten en alles over me heen moest laten gaan...

Tegenwoordig valt het mee. De laaste keer dat ik 'm echt kneep was toen we ergens voor een binnenlandse vlucht in een piepklein turboprop toestel werden gestopt... die kleine dingen voelen lang niet zo stabiel als een grote Boeing...

Gek genoeg vind ik altijd berusting in de site www.airdisaster.com Daar bekijk ik altijd even de statistieken van de maatschappij waarmee ik vlieg :) Dat, en de gedachte dat de meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en opstijgen en dat je dan nog steeds 90% kans hebt om te overleven werkt voor mij redelijk relativerend.

(en als je het echt allemaal wil weten: Aviation Safety Statistic Handbook)

Origineel geplaatst door dextah
..... passagiers begonnen spontaan ouderwets te klappen toen we waren geland .

kut-toeristen....straks gaan ze nog klappen als de taxi je op de juiste plaats brengt...

ach...dat vliegen valt wel mee...ik vlieg zo'n 20 keer per jaar en heb pas 2 keer een doorstart gehad...:D

maar apparatuur meenemen zou ik nooit doen ; een kennis van mij werkte op de bagage-afdeling op Schiphol,die vertelde me hoe "voorzichtig" ze doen met je spullen...niet dus...gewoon zorgen dat je hele sterke flight-cases heb...of beter nog : zorgen dat ze in het buitenland de apparatuur verzorgen,of gewoon met je cd-tjes optreden....

tip (als je toch apparatuur meeneemt,mits niet teveel): kies een maatschappij die met electronische tickets werkt (dat worden er steeds meer),zodat je geen controle hebt bij het inchecken...als ze dan bij de gate moeilijk gaan doen wordt het tenminste persoonlijk het vliegtuig ingebracht en weet je dat het voorzichtig behandeld wordt...

als je platen meeneemt : de kleine formaten platentassen mag je meenemen als handbagage,een budget-maatschappij als Easyjet heeft geen gewichts-restricties dus dat is dan nog het makkelijkst...er kan ongeveer 8 à 10 kilo aan platen in zo'n kleine tas,je kunt vantevoren checken hoeveel je mee mag nemen bij de maatschappij waarmee je vliegt...

nog een geruststelling : ik geloof dat ongeveer 10% van alle bagage (niet handbagage dan) te laat,verkeerd of niet bezorgd wordt op de plaats van bestemming...;)

Origineel geplaatst door dione
maar apparatuur meenemen zou ik nooit doen ; een kennis van mij werkte op de bagage-afdeling op Schiphol,die vertelde me hoe "voorzichtig" ze doen met je spullen...niet dus...gewoon zorgen dat je hele sterke flight-cases heb...of beter nog : zorgen dat ze in het buitenland de apparatuur verzorgen,of gewoon met je cd-tjes optreden....

Mijn incheck bagage bestaat meestal uit één 'hard shell' Samsonite koffer. Dat werkt echt hartstikke goed. En vervolgens alles inwikkelen in handdoeken en zorgen dat je lege ruimtes, waardoor apparatuur zou kunnen gaan bwegen, opvult met je kleren. Meestal zit daar bij mij een spirit mixer in, een Nord rack, Casio RZ1, TR707, TR727, 2 multi-effects, adapters en audio en midi kabels.
Dan heb ik nog een platentas (zo'n softbag waar een stuk of 90 platen in kunnen) waarin ik een DR660, 505 , geluidskaart, midi kaart, laptop en hoofdtelefoon vervoer. Er heeft mij nog nooit iemand gevraagd of ik die tas wou wegen, alleen ooit 1 keer of de tas wel aan de maat voorschriften voldeed. Dat deed 'ie.

Dit werkt bij mij tot nu toe prima.De grootste grap is dat mijn apparatuur één keer lichtjes beschadigd is geraakt. Tijdens een auto ritje.

Ik heb in mijn leven denk een stuk of 35 keer gevlogen .. van kinds af aan .
Volgens mijn vader blerde ik het vliegtuig al bijmekaar als er een bocht gemaakt werd .
Op een geven moment had ik zoiets van en nu is het over .Geen vliegtuigen meer voor mij ...vliegen is voor vogels .
Iedere keer dezelfde nachtmerries .
Ik heb mezelf er maar overheen gezet .

Tis natuurlijk een keuze, of je vliegt niet en je komt nergens of je vliegt wel maar neemt de risico's mee. Ach, BA hield ook niet van vliegen :D

Ik ken iemand die door de VS ging touren met zijn band... het zou hem 600 euro kosten om zijn spullen (laptop+2 controllerkeyboards+flightcase met 19" rack) mee te nemen in het vliegtuig. Hij heeft zijn spullen dus gehuurd in de VS en dat scheelde een hoop geld!

Mijn incheck bagage bestaat meestal uit één 'hard shell' Samsonite koffer. Dat werkt echt hartstikke goed.

Yah, en zo'n rubber kampeer matje om aparatuur met knoppen heen.

En hopen dat je niet crasht bij iemand die vijf hoog woont. Met alleen een trap. En troep op de gang. Oh ja, en metro stations zonder roltrappen; die zijn ook kut. En treinen.

Eigenlijk is het enige dat niet kut is hele lange MIDI cabels zodat je je midi controler mee kunt nemen naar je bed en daarvandaan kunt spelen.

Gek genoeg vind ik altijd berusting in de site www.airdisaster.com Daar bekijk ik altijd even de statistieken van de maatschappij waarmee ik vlieg :) [/B]
offtopic:
Doet me denken aan Rainman... moesten ze alleen ff naar Australie vliegen ipv een amerikaanse binnenlandse vlucht

ontopic:
is er geen speciale regeling voor reizende artiesten hiervoor?

Origineel geplaatst door sms303

ontopic:
is er geen speciale regeling voor reizende artiesten hiervoor?

Nope. Er zijn alleen samsonite koffers, "fragile" stickers, bidden en soldeerijzers.

Back