De Beste Synth Demo's

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
ik kwam daarnet nog de mp3 van de omega8 van studio electronics tegen en moet toch wel zeggen
dat het de beste synth demo mp3 is die ik ooit gehoord heb.

Nou vraag ik me dus af wrm ik soms van die k#t demo's hoor ?
dan wil ik vaak al zo'n synth niet meer

nou is mijn vraag aan jullie
wat is de beste demo die je ooit gehoord heb en waarom ?
en heb je ook wel eens een synth gekocht na zo'n demo ?
en waar let jij vooral op

alvast bedankt
en eventueel kan je er ook een linkje van bij plaatsen

trouwens ik wil niet uitleggen wrm die omega demo zo mooi is
laat de demo zelf het werk maar doen

phat fu

ook ik word gek van die standaard filtersweeps en bassblieps die je altijd hoort...

heb zelf dan ook eens ge-opperd om een deel van synthforum om te toveren in een soort vintagesynth met geluidsdemo's van synth bezitters die dan het maximale willen laten horen...zal de link nog ffies opzoeken, en als iedereen die het een goed idee vindt nou eens zou willen reageren...:engel: 8)

ook ik als rookie moet het vaak hebben van demo's op het net...

En ik heb de Mono/Poly gekocht omdat het een bepaald spacey geluid had die ik zoch, volgens een demo op vintagesynth...

Op de Jupiter4 ben ik ook verliefd geworden, door demo's her en der verspreid over het web... dat karakteristieke hoog wat ie heeft.....-> Au RĂªve van Cassius is een hele goede Demo... ;)

En nu denk ik dat de Microwave I een type geluid heeft wat ik zoek, o.a. door de demo op vintagesynth.org en nog wat die ik gevonden had...

demo geluidje uit "Synthmis" door ene MadR, gaf al een veel vetter beeld denk ik als alle demo's bij elkaar... maar das een onwetend gokje...:P

verder kijk ik ook naar specs, en geloof veel van mensen die zeggen er verstand van te hebben...

ik ga die link zoeken...

Een heeeeeeeele goede demo kun je vinden van de EleVAta van RED Sound op http://www.redsound.com/mp3/eleVAta1.mp3 :D :D :D

Flauwww.. sorry.. kon niet laten :P Dit moet echt de ergste demo zijn die je als bedrijf uit kunt brengen voor een virtueel analoge synth ;) En dat terwijl de EleVAta me nog best een grappige synth lijkt (tja, ik ben dan ook geen tegenstander van de DarkStar, zoals wellicht bekend bij sommigen). Maar die MP3 doet in het midden echt pijn aan m'n oren ;)

Maar het is vast niet voor niets dat en die synth niet verkocht werd en dat hun site al twee jaar lang met geen letter is aangepast :) (Voor de niet-kenners: RED Sound is overgekocht door een Japans (dacht ik) bedrijf en brengt geen eigen producten meer uit, iig voorlopig niet onder eigen naam)

de quasimidi 309, daar zaten allemaal kraftwerk liedjes in geloof ik :)

Die omega8 demo is idd super. Ik vond sommige Oddity en Imposcar demo's anders ook wel geslaagd.

Origineel geplaatst door Blinx
De demo van de microkorg met die trance lead vond ik erg mooi!

Ook de demo's van de jd800 vind ik erg yammie yammie:
http://www.mindfield-e.de/sor-demos/jd800_mp3_demo_128kb.mp3

Wow, klinkt waanzinnig: is dat zonder externe effecten opgenomen, denk je ?

Misschien toch eens een JD-800 zelf uitproberen.

Dank voor deze demo. Het nut van een aparte thread met demos van bekende/onbekende synths is wel belangrijk denk ik.

Take care

EF

Origineel geplaatst door EternalFall
Wow, klinkt waanzinnig: is dat zonder externe effecten opgenomen, denk je

Denk het wel, het zijn alleen geen presets maar het is zo'n sound set die je moet kopen (of tewel gewoon zelf te maken)

Waar is die Pulse demo van onze vriend Pipo/Shivah? Dat was pas een vette demo... kunnen de heren Waldorf nog een .-je aan zuigen.

Sodeju, wat een gave demo... 't lijkt wel of 't in bepaalde plaatsen gewoon versneld is afgespeeld. Maar wat een geluid! Wat een machine! Wat een diversiteit.. ongelofelijk.

Destijds een demo van Cosmic dreamer (http://www.cosmicdreamer.be) die voor de Access Virus serie patches schijft en nu nog btw. Hij had online een mp3 demo staan met patches die je toen ook gelijk kon leeche, DAT WAS FANTASTISCH !!!! Gelijk verkocht, en dat terwijl ik al 2x een 'B' had.

Ze zitten volgens mij nu standaard in de Virus maar je kan ook nog downloaden op de site voor zover ik net zag.

gr. Mario

Back