welke vocoder?

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Hey ik ben van plan een vocoder te kopen en twijfel eigenlijk tussen die van Roland svc350 volgens mij en die van Ems (vocoder2000/3000).
Heeft iemand ervaring met deze vocoders of zijn er nog betere op de markt?
Weet iemand trouwens waarmee ze dat daft punk nummer mee hebben gedaan? (harder better faster ofzow).

Greetzz

Korg VC-20 is ook aan te raden, heb er ooit eens mee mogen spelen. Air gebruikt 'm volgens mij ook nog steeds.

Een nieuwere die ik ook wel geinig vind is de Electrix warp factory.

ik dacht dat daft punk een Roland svc350 heeft maar 100% zeker weet ik het niet

de nord (micro)modular!

Olaf

Dat heeft zeker met computers te maken?
En daar werk ik niet mee..k ben dus echt op zoek naar een hardware vocoder(liefst vintage).

Greetzz

the nord micro modular is de beste VA vocoder die heb gehoord

instand teddy rilley uit een bakje ;-)

Origineel geplaatst door synthiaks
Dat heeft zeker met computers te maken?
En daar werk ik niet mee..k ben dus echt op zoek naar een hardware vocoder(liefst vintage).

Greetzz

het is hardware, maar dan software gestuurd.....:confused:

vergeet die Korg vocoder, ziet er stoer uit maar is erg simpel qua mogelijkheden en geluid. Heb er mee gewerkt maar vond het niet al die ophef waard.

Ga voor die Roland...........of nog veel beter, probeer een Synton op de kop te tikken.

Synton heeft hele vette vocoders gemaakt (met de hand) maar zijn nu rete zeldzaam.

ja als we zo gaan beginnen, dan is de Sennheiser de beste.

vocoder.jpg

Maar zo gaan we off topic. Dit zijn modellen die niet meer verkrijgbaar zijn, of je moet de lotto winnen.

Ja bambam die sennheiser is echt te gek maar iets te duur op het moment.
Dit is trouwens als het om uiterlijk gaat toch nog mijn nummer 1!!

poor mans vocoder

dit heb ik een keer op internet gelezen ;)

benodigdheden: een walkman koptelefoon + een microfoon + een synth voor signaal + iets om op te nemen

Stuur de synth door de walkman koptelefoon. Hou de koptelefoon in je mond (daarom van die kleine walkman dingen) en praat (zonder geluid te maken, dus a la liplezen), neem dit op met een mic

Ghetto vocoder! w00t

meer een ghetto-talkbox ;)

Olaf

Origineel geplaatst door nick nova
Wat te denken van een MAM VF11 (Music and More)? Goedkoop, klinkt sterk en is multifunctioneel...

Ik had het zelf niet mooier kunnen zeggen. Toevallig heb ik er 1 te koop, nauwelijks gebruikt, voor 180 euro. Inclusief xlr/xlr microfoonkabel.

De Access Virus, meteen een vette synth, met individuele effecten op alle parts.

Absoluut proberen!

Die Electrix is ruk, luister maar naar de laatste Human League CD (goeie plaat overigens!).

Back