welke vocoder?

Een mondharmonica . Ik heb er wel eens een gebruikt in een nummer als een soort vocoder. Als je i.pv. blaast, praat (dit werkt vooral met de lage tonen), krijg je ook een vocoder effect, al hoor je niet echt duidelijk wat er gezegd wordt

In principe is dit een vereenvoudigde manier hoe een vocoder werkt

ja dat bedoelde ik ook wel een beetje, maar misschien heb jij wel gelijk. in het begin was vf11 1100 en even later 900 gulden, maar later werd ie toch goedkoper en uiteindelijk was ie voor 200 nieuw te koop, er hangt er nog 1 bij verspuy die voor 200 weg mag. dan is 175 niet weinig. aan de andere kant, je moet 'm wel kunnen vinden en 175 voor zo'n vocoder is ook weer niet gek.

Origineel geplaatst door Leo
ja dat bedoelde ik ook wel een beetje, maar misschien heb jij wel gelijk. in het begin was vf11 1100 en even later 900 gulden, maar later werd ie toch goedkoper en uiteindelijk was ie voor 200 nieuw te koop, er hangt er nog 1 bij verspuy die voor 200 weg mag. dan is 175 niet weinig. aan de andere kant, je moet 'm wel kunnen vinden en 175 voor zo'n vocoder is ook weer niet gek.

Tja .. Ik heb er 170 voor betaald en er een dure adapter bij gekocht dus vandaar 175 .
Maar voor 200 nieuw vind je ze niet meer hoor . Ik heb echt een tijdje naar het apparaat gezocht .
Ik hoef hem ik ook niet perse kwijt maar heb er een andere vocoder bij dus mag de MaM weer naar een nieuw baasje .
Kan ik mischien weer iets van jou overnemen ;)

450,- euro voor een Electro Harmonix Vocoder is denk ik wel en normale prijs. Ik heb er zelf destijds 500,- voor betaald net als voor mijn Korg VC10 wat trouwens ook een mooie vocoder is.

Heeft er iemand ervaring met EMS of Synton? Die apparaten zijn erg duur. Is dat alleen vanwege schaarste of zijn ze ook echt mooi?
Ik heb ooit een synton vocoder achtig ding gehad...was eingelijk een filter met aurio input (1 bands vocoder dus). Maar die heb ik snel weer verkocht want dat was dus helemaal niks.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
net als voor mijn Korg VC10 wat trouwens ook een mooie vocoder is.

Persoonlijk vind ik de VC10 niet echt om naar huis over te schrijven ... Qua verstaanbaarheid kan die zelfs niet tippen aan de SVC-350/VP-330.

Ik kan Leo zijn standpunt wel volgen over de flexibiliteit van de VA vocoders. Met wat zoeken kan je die ook wel goed laten klinken, maar nooit zo goed als de analoge ...

Ik heb nooit een Roland Vocodr gehad of gebruikt, dus ik zou niet weten hoe die klinken. Ik ben er wel hel benieuwd naar...

De VC10 is niet zo goed in het hoog. Maar als je lage tonen als carrier instuurt krijg je heel mooie rodot achtige geluiden. Met hoge tonen werkt hij natuurlijk ook gewoon, maar daar ben ik zelf ook niet kapot van.

Even een oud draadje nieuw leven inblazen. Wat is vandaag de dag een leuke vocoder plugin? Wat vinden we van de Waves Morphoder? Ik weet dat dat geen nieuwe is, maar die kan ik met korting kopen..

Zo, na 10 jaar een schitterende SVC 350 op de kop getikt voor een leuk prijsje. Wat een mooie vocoder en wat een geweldige processor. Ik vond de demo's op youtube allemaal erg rauw klinken maar dit ding kan echt smooth klinken.

vannacht even geƫxperimenteerd met drums als input en marimba's als carrier. (vanaf het begin)

https://soundcloud.com/quellor-gutang/svc-350

:?

ik hoor geen vocoder hoor...
doe eens gewoon je stem met een saw als carrier...
en gewoon
"by your command" zeggen

damn zonde dat ik mijn ms2000 niet meer heb, die vocoder klonk gewoon zo goed

Daarom zei ik ook dat het tevens een mooie processor was voor andere zaken zoals in dit voorbeeld het moduleren van drums met marimba klanken. Ik denk dat we allemaal wel weten hoe een vocoder (svc 350) met een zaagtand klinkt.

Wat ik me afvraag is ; Welke synthesizer (modules) bestaan er die inzetbaar zijn als vocoder en hedendaags goed (nieuw of 2e hands) te verkrijgen zijn. Ik weet dat dit met een Micro Modular kan, dus dat is er een. Ook heb ik me laten vertellen dat dit met een Acces Virus ook kan (weet niet of dat waar is). Welke zijn er nog meer? Mijn doel is om zo dichtbij mogelijk de sound van de Roland SVC-350 te komen. Dus een die knettert, heel duidelijk te verstaan is en simpel gezegd mega goed klinkt. De Roland vind ik (helaas) wel aan de dure kant, dus wellicht is er een andere creatieve/goedkopere oplossing mogelijk.
Ik zoek in ieder geval niet van die kleine pedaaltjes of micro synths met ingebouwde vocoders. Die klinken echt te ruk voor woorden :)

Zonder commentaar op de kwaliteit heb je oa de volgende:

JP8080 (NIET de JP8000!)
Microkorg
MS2000
Roland VP reeks (7 module, de rest met klavier)

Novation Nova

Back