Gisteren avond een geweldige ervaring in Den Haag. Hoog boven het Voorhout stond een bijna volle maan midden in een halo. Op zich niet zo bijzonder, zij het dat er ook niet op grote hoogte een sterke storm stond, die pas opviel toen een vliegtuig (techniek) de cirkel binnenvloog, ongeveer op half vijf. Hoewel de vliegrichting niet de maan zelf zou kruisen, gebeurde dit door de storm wel. Steeds dichter naderde het vlietuig het middelpunt, terwijl de condensstreep bijna recht omlaag wees. En plots gebeurde er iets fantastisch. De schaduw van de condenstreep schoof ook de cirlkel binnen, maar was in tegenstelling tot de condensstreep, zwart en donker. De schaduw viel natuurlijk op de wolk die de halo veroorzaakte. De schaduw ging sneller dan de condens en haalde die in. Toen ze bijna samen vielen leek het een ronde buis. Toen het vliegtuig de maan bereikte, vielen ze echt samen, volledig zwart. Voorbij de middelpunt van de halo, het vliegtuig kwam al boven de maan uit, schoof de schaduw de condenstreep vooruit, verdween weer, waarna vliegtuig, voor mijn gevoel erg traag, de cirkel weer verliet...
Een leuke show van de Natuur en de Techniek!
Wout
(die het soms wel leuk vindt niet van de straat af te zijn
Een leuke show van de Natuur en de Techniek!
Wout
(die het soms wel leuk vindt niet van de straat af te zijn

Laatst gewijzigd:

) en opeens hoorde ik een soort van geknetter, ik keek om en zag een vuurbol (voor de niet ingewijden, een zeer heldere meteoor zeg maar). Het verschijnsel was in luttele seconden voorbij , maar het lichtspoor is zeker een halve minuut blijven nagloeien. En dat aan een strakke nachtelijke hemel. Echt donker...met melkwegband duidelijk zichtbaar.