pulsar2 asio prob

cream

Ouwe rot
Okee,heb al een tijd de pulsar2. Zeer tevreden over.
maar..
Wil nu soms ook met audio werken in cubase (vst 5).
Maar wanneer ik dit wil doen loopt het allemaal niet sync.Heb in het audio system menu de scope asio driver aan staan voor de laagste latency.lijkt me toch goed.
Ook al andere dingen in hetzelfde menu veranderd maar hij blijft flippen. Aan de computer kan het niet liggen en ook als alle audio plugins uit staan loopt ie nog steeds niet sync. Ik kan wel de midi/audio delay
veranderen maar het lijkt wel of ie daar soms wel en soms niet naar kijkt.

Heeft iemand hetzelfde gehad met deze setup? (geen cubase faq link opgeven want volgens mij heb ik alles al gehad)

:stupid

Re: pulsar2 asio prob

Origineel geplaatst door cream
maar..
Maar wanneer ik dit wil doen loopt het allemaal niet sync.Heb in het audio system menu de scope asio driver aan staan voor de laagste latency.lijkt me toch goed.
Ook al andere dingen in hetzelfde menu veranderd maar hij blijft flippen. Aan de computer kan het niet liggen en ook als alle audio plugins uit staan loopt ie nog steeds niet sync. Ik kan wel de midi/audio delay

Heeft iemand hetzelfde gehad met deze setup? (geen cubase faq link opgeven want volgens mij heb ik alles al gehad)

Hi,

je wilt geen cubase links ?
Wat dacht je dan van een errrug goede creamware link ? :D

www.planetz.com/forums

Ik weet niet of je deze al kent, maar hiet kan je erg veel goede info vinden.
Geef even wat meer details over je setup, misschien dat we dan kunnen helpen.

Groet
Ronald

dank voor de reactie.. Planetz is een erg goede site hiervoor ja! Helaas heb ik die honderden threads bijna allemaal gelezen maar niet veel hierover gezien. Ik kom er wel een keer uit...Leer je weer van..:D Was van plan om cubase sx of Nuendo te kopen en dan zien we weer verder..

Re: pulsar2 asio prob

maar..

Ik neem aan dat je in cubase de ASIO direct monitoring ook aangevinkt hebt.

het lijkt me dat het een kwestie van inrichting is op je computer. Bij mij werkt het allemaal foutloos, ook realtime audio embedden in mijn cubase environment werkt vlekkeloos.

kun je iets meer info geven over je setup, zodat we wat gerichter kunnen zoeken?

bijvoorbeeld de volgende vragen:
- gebruik je XTC mode in cubase?
- wat zijn je ULLI settings
- draai je op 41, 48 of 96 khz
- gebruik je externe midi interfaces
- gebruik je adat
- gebruik je binnen cubase inserts op je asio sporen
- wat is de cpu van je computer
- gebruik je versie 31c van sfp
- gebruik je windows xp of 98 of iets anders?

en zo zijn er wel meer vragen met punten die allemaal van invloed zijn op dit soort zaken.
dus de vraag die je volgens mij al 3 keer gesteld hebt hier kan niet zo 1 2 3 opgelost worden.

Het goede nieuws is dat het daadwerkelijk mogelijk moet zijn. Er zijn veel mensen waarbij het wel werkt. dus het wordt een lange weg waarschijnlijk maar het zal je wel gaan lukken.

Ik zal binnenkort even kijken wat mn setup is! Ben al twee weken niet in de buurt geweest van die pulsar.. Krijg al ontwenningsverschijnselen..:) Hoopte zo even snel een antwoord te krijgen maar zo simpel is het inderdaad niet...

Wat is b.t.w. de precieze functie van ASIO monitoring in cubase? (zonder doet ie het ook volgens mij :confused: )

Kan alvast wel de informatie geven die ik wel weet...

Gebruik de pulsar 2 niet in XTC mode
De instellingen van ulli staan op zn laagst (weet ik niet zeker dus hier ga ik naar kijken, dank quifster, simpel maar effectief zullen we maar zeggen..)
Samplerate waarop ik werk is 48 khz
Ik gebruik wel Cubase inserts maar als ik ze uitschakel is het probleem niet weg..
Ik gebruik windows 98...

Ik zal binnenkort even kijken wat mn setup is! Ben al twee weken niet in de buurt geweest van die pulsar.. Krijg al ontwenningsverschijnselen..:) Hoopte zo even snel een antwoord te krijgen maar zo simpel is het inderdaad niet...

Wat is b.t.w. de precieze functie van ASIO monitoring in cubase? (zonder doet ie het ook volgens mij :confused: )

Geen idee, maar als ik em uitzet heb ik vertragingen....

Kan alvast wel de informatie geven die ik wel weet...

Gebruik de pulsar 2 niet in XTC mode
De instellingen van ulli staan op zn laagst (weet ik niet zeker dus hier ga ik naar kijken, dank quifster, simpel maar effectief zullen we maar zeggen..)
Samplerate waarop ik werk is 48 khz
Ik gebruik wel Cubase inserts maar als ik ze uitschakel is het probleem niet weg..
Ik gebruik windows 98...

98 ?!

Ik zeg niet dat het een slecht OS is, maar ik verwacht dat als je XP over stapt, mits je mb + proc modern genoeg is, de boel waarschijnlijk beter loopt. XP is niet zalig makend, maar kan zeker geen kwaad is mijn ervaring.

Je gebruikt toch wel SFP 3.1c ?
Heb je een specifieke reden voor 48Khz, 41 scheelt weer bandbreedte en ik hoor het verschil nauwelijks.

Het kan even duren eerdat ie lekker loopt, maar het is de tijds investering zeker waard.

Ronald

SFP3.1c ... Windows XP
doe nou maar gewoon :)

ja.. #*%computers. hij heeft het altijd al gedaan met audio dus ik snap niet waarom die het nou niet doet..Heb net een converter gekocht en mn midi interface aangesloten dus kga even de boel opnieuw herzien.. ik probeer het nog ff met win 98..Hoor toch overal dat deze versie het beste doet met pulsar...

XP werkt echt probleemloos met SFP en is sowieso beter dan 98. Er is geen enkele reden dat 98 beter zou werken met Pulsar. Maar goed je moet het natuurlijk zelf weten :)

Hoor toch overal dat deze versie het beste doet met pulsar...

ik hoor hele andere geluiden, maar goed. ik werk met XP en sfp 31c en ik heb geen problemen met latency.

Ik gebruik de Pulsar zelf in XTC mode, maar heb ook wel een vertragingen gehad. Hiervoor gebruikte ik een XTC delay compensation plugin die je als insert in je kanaal laadde. Weet echter niet of deze beschikbaar is als je niet in XTC mode werkt, kon hem net zo snel niet vinden. Wat bij ook wel eens heeft geholpen is de samplerate van 48khz naar 44.1 khz switchen en dan weer terug.

Back