Hoe te beginnen?

Origineel geplaatst door Kevf
Kritiek op de nummers: Vooral bad-trip vind ik wel aardig, vooral de geluidjes. De bas echter vind ik echt zo standaard fruityloops, of ligt dat aan mij?
zoals gezegd zijn die tracks erg oud. had toen geen monitors om die bassen goed te kunnen shapen. nu hoor ik goed dat de bassen veel te muddy en niet dynamisch genoeg zijn. t zijn gewoon samples dus nix 'typisch fruityloops'. t hangt allemaal af van welke samples/plug-ins je gebruikt.

over plug ins, dat zijn niet alleen effecten. zijn ook software synths, die dus zelf geluid produceren. in het geval van FL gaat het nog verder. het hele pakket inclusief sequencer, playlist, effecten, plug-ins etc. worden dan in de host (cubase ofzo) geladen. het werkt net hetzelfde als de standaard versie, maar dan gesynchroniseerd met cubase. de outputs van FL mix je dan ook af in cubase.

dit allemaal om te zeggen dat als je nu met FL start, en je merkt later dat je wat te kort komt, je FL gewoon kan blijven gebruiken in combinatie met een andere sequencer. dan is de geïnvesteerde tijd en moeite niet vergeefs geweest (want ik vermoed dat je daar schrik voor hebt).

Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Koop een keer het engelse blad " ComputerMusic ". Daar zit iedere maand een beginners hoofdstukje in plus een CD bordevol met free software (sequencer en softsynths/sampler)

Hoe kom ik aan dit blad? Het ligt vast niet bij de Appie:P

bruna ofzo?

je zou ook ipv fruityloops kunnen beginnen met de instap versie van cubase, die heet 'cubasis'. en is vriendelijk geprijst, je leert dan meteen werken met cubase.

ik ben vroeger ooit begonnen met cubase lite, daarna cubasis en vervolgens cubase 3.05 en nu cubase sl 1.06

R & B .

Ik ben nu wat aan het ouwehoeren met de demo versie 4.5.1 van FL studio> Valt niet mee, hoe kan ik het beste beginnen om het wat onder de knie te krijgen? Proberen tot ik er bij neerval, bestaand nummertje openen, is er een tutorial?

Maar hoe je moet beginnen?
Ga d'r op uit! Naar de muziekwinkels, bij mensen langs. Koop eens een tijdschriftje. Ga eens naar de biep. Zoek eens het forum af wat voor wazige zooi hier allemaal is.

Voor dat je iets hebt zodat je aan de slag hebt ben je zo een duizend euri of meer kwijt.
Lijkt me dan je dan wel even moet nagaan wat JIJ nou precies voor ogen hebt.

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Kevf
Ik ben nu wat aan het ouwehoeren met de demo versie 4.5.1 van FL studio> Valt niet mee, hoe kan ik het beste beginnen om het wat onder de knie te krijgen? Proberen tot ik er bij neerval, bestaand nummertje openen, is er een tutorial?

in fruity zitten ook een aantal tutorial tracks met uitleg er bij... misschien wel interrensant om eens door te kijken. Verder kun je de handleiding dowloaden van de fruitysite. Voor een beginnerscursusje fruity moet je maar eens kijken op de URL die ik hier boven heb geplaats... (nog maals www.computermusic.co.uk) daar staan flink wat beginnertutorials op!

Succes

Niet eerlijk :(

Niet eerlijk :(

Origineel geplaatst door Dj/ProDucer x0x

Analoog is de echte shit man ! (hier ken je ni rond)
mazzel !
:dj:

Nou, hij kan het weten. Ben laatst bij Dj/ProDucer x0x bij toeval in zijn studio geweest. Ik moest wat sample CD's leveren...en op mijn aanraden heeft ie zich lid gemaakt bij SF. Zijn hok (nou ja hok...) is very restricted area...
Man man, ik kon mijn ogen niet geloven. Zijn studio lijkt wel een synthmuseum !!!!
FF een korte opsomming van wat ik allemaal bij hem heb zien staan (zo veel dat ik me zelfs niet alles kan herrineren)

- 2x Minimoog
- Memorymoog, Moog Modular (!!!)
- Hammond B3
- 909, 808, 606,505,707
- OBX, OB8, Xpander, Matrix 12, M1000 (4x)
- OB4 voice, DMX, DSX
- Waldorf Wave
- PPG 2.3 + Wavetherm
- Yamama CS 80
- Prophet 5, VS, Studio 440
- Emulator 2, 2+, 3, SP1200
- ARP 2500, 2600, Oddysey
- Linn 9000
- Roland Jup8,MKS 30,80,50
- Fairlight
- Elka syntex
- volledige Korg MS serie
- Roland System 100
- Rhodes Chroma
- Rhodes Piano
-...
Mac, PC, Akai MPC, te gek veel materiaal.
Om het geheel af te sluiten met een 56 kanaal Amek Mozart mixer en gigantische Genelec toeters. En oh ja, een berg randapperatur. Lexicon, Evintide, TC, Langley, Focusrite...noem het op, het staat er !!!!
Tja, je bent freak of niet hé...hij is allesinds idd geen liefhebber van softsynths. Begrijpelijk, niet ?

Maar goed, ff terug ontopic. Ik denk niet dat er een sluitend antwoord is op hoe te beginnen.
De basis is belangrijk. >> Goeie computer (soit Mac of PC) deftige mixer annex monitors. Mij lijkt het meest ideale nog steeds een behoorlijke sampler met veel outputs en de juiste libraries...

Origineel geplaatst door Dj/ProDucer x0x
Hey, gaaf man ! nog een vinyl-dj op het forum.

Ik zou het toch willen afraden om je eerst met software bezig te houden, dat klinkt voor geen meter !
Om techno en gabber te produceren heb je op zn minst een 909 nodug, kijk maar es ff naar al de andere plaatemaakers.
Analoog is de echte shit man ! (hier ken je ni rond)
Als het nou 1 of een paar soft-soundjes zijn is dat niet zoo erg, maar om het professioneel te houden is het wel de regel om minstens 70% van je sounds/gear analoog te houden.

mazzel !
:dj:

Wat een onzin weer.. weer dat 909 gelul.

Alleen omdat grote piepels weer een 909 hebben moet de rest dat maar ook weer hebben..

Ik leg continue weer in een deuk over de 909 HYPE.. whahaha wat een lachertje...
Iedereen betaald zich de pleuris voor een doosje met knopjes.. waarvan je als je op de dansvloer niet eens meer hoort
dat het uit een 909 komt.. whahaha..

Kom liever iets met iets creatiefs origineels dan weer een 909 sound...
Die 909 maakt jouw echt niet uniek hoor... Wees creatief met de kleine dingen die je tot je beschikking hebt. dat maakt je pas uniek...

En wat software betreft,, Ik Know gasten hier op het forum die gewoon dingen bouwen met sofware waar je bek van openstaat. volgens mij heb je nog niet alles meegemaakt in software land...

Eraz...

Tja jongens, Eraz komt net uit bed... Dan moet ie net ff niet dit soort ONZIN tegen komen!!!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door quifster
HAHAHAHAHA

jij bent echt grappig. 8o)

in tijden niet zo gelachen man.

Ik eigenlijk ook wel :o:

Maar ben alleen net wakker..

Euh hoe noem je dat ook alweer! Ochtend Humeur!? :D

Waar te beginnen..

Ik ben vroeger begonnen met een tracker programma en samples. De meest goedkope manier om te beginnen. Samples downloaden van internet en je tracker ook. Madtracker is naar wat ik er van gehoord heb een goed programma. Rebirth is ook wel erg prettig. Kost volgens mij geen drol meer en je krijgt een 808 en 909 in software formaat. Budget start maar je hebt wat.

Bye,

Back