is de trancescene verzadigd?

is de trancescene verzadigd?

• Ja, welke scene is dan upcomming?

Stemmen: 5 50,0%
  • Nee

Stemmen: 5 50,0%

• Totaal aantal stemmers
    10

iCe-9

Als het aan de kat lag
Ik had laatst een discussie met een vriend van mij over de trancescene van tegenwoordig. Wij waren het er over eens dat er weinig nieuwe echt uitspringende producties op de markt komen. Dit komt mede doordat trance zijn orginaliteit begint te verliezen. Ik heb nl sterk het idee dat de meeste ideeen al zijn gebruikt. Is de is de trancescene verzadigd? en zo ja... welke style is dan upcomming?

Die vriend van me, die overgens ook een clubs draait vertelde mij dat funky electro een hype gaat worden. Ik ben het hier niet mee eens omdat deze style niet herkenbaar genoeg is voor de menigte. Natuurlijk weet je het maar nooit, kijk maar naar de hardcorescene, ik bedoel, wie had die hype verwacht?

Ik hoor hier graag jullie meening over!

trance is ook een hele tijd niet herkenbaar genoeg geweest voor de massa het geld eingelijk voor elke stroming hoe groter de herkenbaarheid des te sneller de muziekstijl aan kwaliteit inboet

voorbeelden genoeg te vinden in de muziek geschiedenis zoals de rock and roll de jazz de pop de disco de die lijst is gewoon heel erg lang . het kost me nu heel veel zoeken en luister tijd om het kaf van de koren te scheiden naar net die bijzondere platen die qua kwaliteit eruit springen daar baal ik soms wel van aangezien tijd voor mij erg kostbaar is

af en toe zou ik graag weer in de begin jaren terug willen zijn toen het wat minder popie jopie was nu zie ik vaak mensen om de verkeerde redenen op een feestje die niet echt aan he tluisteren of feesten zijn

Re: is de trancescene verzadigd?

Origineel geplaatst door iCe-9
Ik had laatst een discussie met een vriend van mij over de trancescene van tegenwoordig. Wij waren het er over eens dat er weinig nieuwe echt uitspringende producties op de markt komen. Dit komt mede doordat trance zijn orginaliteit begint te verliezen. Ik heb nl sterk het idee dat de meeste ideeen al zijn gebruikt.
Ik denk dat er een hoop ideetjes nog niet zijn gebruikt; puur om de reden dat men niet van een vertrouwde formule wilt afwijken.
Is de is de trancescene verzadigd?
Misschien eerder 'verzaagd' :D.
en zo ja... welke style is dan upcomming?
Da's de vraag; als je het weet, ben je rijk.
Die vriend van me, die overgens ook een clubs draait vertelde mij dat funky electro een hype gaat worden.
Was 't dat niet al?
Ik ben het hier niet mee eens omdat deze style niet herkenbaar genoeg is voor de menigte.
Met 20 variaties op de Superstring... is dat dan wel herkenbaar? Electro heeft wat dat betreft Afrika Bambaata als een soort template voor beats (met excuses naar iedere electro artiest die hier vrolijk van afwijkt en zich er geen zak van aantrekt).
Natuurlijk weet je het maar nooit, kijk maar naar de hardcorescene, ik bedoel, wie had die hype verwacht?
We zijn nu weer een aantal jaren verder. History repeats itself. Voorspellen is niet de bedoeling - er heel snel en goed inspringen als het moment zich voordoet, da's de truuk. Je kunt natuurlijk eerlijk tegenover jezelf blijven en avant-garde zijn; er lak aan hebben wat de rest er van denkt en lekker je eigen ding doen. Dan heb je kans dat je over 10 jaar, 100 jaar, of gewoon nooit de leider van een trend wordt.

Re: Re: is de trancescene verzadigd?

Re: Re: is de trancescene verzadigd?

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik denk dat er een hoop ideetjes nog niet zijn gebruikt; puur om de reden dat men niet van een vertrouwde formule wilt afwijken.
ben ik met je eens. Men houd zich te veel aan de regeltjes van trance!
Da's de vraag; als je het weet, ben je rijk.
Ging mij meer om een indicatie van wat mogelijk populair zou kunnen gaan worden
Was 't dat niet al?
In clubs wordt het misschien veel gedraaid, maar om nou te zeggen dat de club overlopen van de mensen, niet echt. Ik denk overengs ook deels dat dit te maken heeft met de bierprijs in de clubs van tegenwoordig.
We zijn nu weer een aantal jaren verder. History repeats itself. Voorspellen is niet de bedoeling - er heel snel en goed inspringen als het moment zich voordoet, da's de truuk. Je kunt natuurlijk eerlijk tegenover jezelf blijven en avant-garde zijn; er lak aan hebben wat de rest er van denkt en lekker je eigen ding doen. Dan heb je kans dat je over 10 jaar, 100 jaar, of gewoon nooit de leider van een trend wordt.

Ja klopt, dat gebeurd op veel plaatsen, kijk maar eens naar de mode.

iig bedank voor je point of view!

Back