[yamaha track] Lonely Voyager

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Mn nieuwe track heet Lonely Voyager (ode aan de mars rovers (en de arme beagle 2 ))

Trance : 144 BPM

dankzij werkende arp out nu eindelijk meer dan 1 arpegiator :D jaja zelfs 3!

wat kan ik er verder over zeggen? dit is de eerste mastermix, alle opmerkingen en aanmerkingen welkom :D

download Lonely Voyager en luister!

Op zich mooie geluiden enzo. (het is ook een Yamaha ;) )

Maar de mix klopt niet zoveel van.
Bijv teveel galm gebruikt. En die drums die missen power en zitten plat in het midden gemixed.
Trek dat eens uit elkaar. :)
Luister eens goed naar je favoriete muziek en probeer die sound een beetje na te bouwen.

Die lead is inderdaad wel een mooie C64 lead. :)

hij doet t weer (bij mij iig) bedankt voor de tips, de beats mogen idd nog wel even wat anders.. ben alleen niet zo goed in EQ-en, misschien dat dat helpt

klinkt helemaal niet verkeerd, leuke geluiden, die soort vocoder lead die op 0:53 vind ik erg cool. Drums moet idd nog wat aan gewerkt worden, zoals fuse zegt zitten plat in het midden gemixt. Het is in ieder geval een originele 4 to the floor nummer en niet saai om naar te luisteren.

Origineel geplaatst door chrizz
klinkt helemaal niet verkeerd, leuke geluiden, die soort vocoder lead die op 0:53 vind ik erg cool. Drums moet idd nog wat aan gewerkt worden, zoals fuse zegt zitten plat in het midden gemixt. Het is in ieder geval een originele 4 to the floor nummer en niet saai om naar te luisteren.

hey bedankt! :D

Buiten de opmerkingen over drums en mixing, die ik niet meer zal herhalen, moet er toch wel gezegd worden dat alle gebruikte geluiden lekker in het gehoor zitten (Yamaha :halleluja: ). Melodie is ook lekker opgewekt. Nog wat details bijwerken en dan kom je d'r wel :okdan:

:doei:

Danny

Origineel geplaatst door Danny
Buiten de opmerkingen over drums en mixing, die ik niet meer zal herhalen, moet er toch wel gezegd worden dat alle gebruikte geluiden lekker in het gehoor zitten (Yamaha :halleluja: ). Melodie is ook lekker opgewekt. Nog wat details bijwerken en dan kom je d'r wel :okdan:

:doei:

Danny

thnx hey :D wat fijn dat iedereen zo positief is :D :D :D

alleen wat k** is dat ik verder aan die track wil werken maar tentamens moet voorbereiden :stupid achja, je moet wat als t in de muziek niet gaat lukken ;)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hover
Inderdaad, de gebruikte geluiden zijn netjes uitgewerkt...sprankelend.

Kan ook niet anders met een Yamaha :yamaha:

ja de AWM2 techniek roelt de pan uit :D

ik heb em remasted en hier daar wat efecjes toegevoegd, EQ verandert enz/.

please download hier

dan kan ik em wellucht vandeweek opsturen :D:D

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
ik heb em remasted en hier daar wat efecjes toegevoegd, EQ verandert enz/.

please download hier

dan kan ik em wellucht vandeweek opsturen :D:D

Leuke geluiden en een fantastisch jaren 70 leadgeluid halverwege (komt vooral door die LFO die erin zit volgens mij)

enige kritiek:

Vind het wat rommelig, m.n. de timing is niet lekker, yamaha arpeggio's dien je te quantisen
De beats zijn wat simpel en een kopie van maten.
Ik zou het nummer korter maken

Succes

Origineel geplaatst door Catalunya
Leuke geluiden en een fantastisch jaren 70 leadgeluid halverwege (komt vooral door die LFO die erin zit volgens mij)

enige kritiek:

Vind het wat rommelig, m.n. de timing is niet lekker, yamaha arpeggio's dien je te quantisen
De beats zijn wat simpel en een kopie van maten.
Ik zou het nummer korter maken

Succes

wat bedoel je met timing? arpegio's zijn direct opgenomen en niet eerst als midi data opgenomen (alleen voor gebruik tijdens componeneren in performance, niet bij opnemen) dus er valt niks te quantisizen

beats zijn idd, simpel, maarja, ik vind beats nou eenmaal minder boeiend..

nummer korter? dat doen ze wel met de radio edit (wishful thinking ;) ;) ;) :D )

Holly crap, je moet wel uitkijken met compressie. Indien je die hebt gebruikt, zo niet, dan zou ik toch wat minder overstuurd opnemen.

heb vanalles geprobeerd

ik ben gewoon echt niet goed in masteren, t blijft allemaal vrij druk en hard overkomen..

de geluiden zitten mekaar in de weg lijkt soms wel :confused:

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
heb vanalles geprobeerd

ik ben gewoon echt niet goed in masteren, t blijft allemaal vrij druk en hard overkomen..

de geluiden zitten mekaar in de weg lijkt soms wel :confused:

als de geluiden elkaar in de weg zitten moet je de frenquenties die elkaar overlappen eruit halen met je EQ ... (meestal storen de lage frequenties van je lead die van de bass, wat een druk effect geeft)

en over het nummer: ik vind et zalig nummertke qua structuur en idee ... alleen je eindmastering mag wat mij betreft nog wel stukje beter

voor de rest :okdan:

Back