[yamaha track] Lonely Voyager

Origineel geplaatst door DeSpErAtOzz
als de geluiden elkaar in de weg zitten moet je de frenquenties die elkaar overlappen eruit halen met je EQ ... (meestal storen de lage frequenties van je lead die van de bass, wat een druk effect geeft)

en over het nummer: ik vind et zalig nummertke qua structuur en idee ... alleen je eindmastering mag wat mij betreft nog wel stukje beter

voor de rest :okdan:

hey hardstikkke bedankt! maar dat is ook wat ik van mezelf weet, dat ik gewoon dat masteren helemaal nog niet onder de knie heb,

heb je tips hoe ik erachter kom welke frequenties mekaar in de weg zitten?

ik snap eigelijk niet zo goed dat iedereen zo positief is. ik vind het echt nergens naar klinken, heb je het uberhaupt wel gemixt? niet om een flauwe opmerking te maken, maar het klinkt gewoon alsof je volumes maar hebt gelaten zoals het is.
De song is echt een zooitje, vooral bij 3 minuut 30 ongeveer.

ook de afgezaagde appregs kunnen mij niet lang boeien, is het je eerste track? dan is het een leuk beginnetje, maar verwacht niet teveel van de platenmaatschappijen...

nogmaals ik wil je niet afbranden maar als je met de gedachtte loopt om dit op te sturen dan ga je teleurgesteld worden.

Als je hem niet wilt afbranden zou je het toch iets anders moeten verwoorden... :geslaagd:

In ieder geval: ik vind het bets een goede track. Best wel vol en massaal geluid. Helaas, zoals al veel vaker gezegd en toegegeven intussen, wel regelmatig té vol en niet zo goed afgemixt. Misschien inderdaad de veschillende geluiden qua sound iets verder uit elkaar trekken en wat schrappen in de reverbs en delays.

Wat die arpeggios betreft: als je absoluut niet van trance houdt moet je hier niks op zeggen natuurlijk. En als je wel een trancer bent, dan snap ik niet hoe je kunt klagen over afgezaagde arps; je was toch niet op zoek naar enorme muzikale diepgang in deze track?!

Als je op de radio wilt komen is-ie wel wat lang trouwens (5:45 of zoiets?); misschien dat je er nog wat in kunt knippen en dan een soort van 'refrein' creëren (=een echt vet stuk dat er tussenuitspringt, dat mensen herkennen, en een reden is om een plaat te kopen). Voor een plaat die (blijkbaar) commercieel bedoeld zit er misschien nog wat weinig richting in, wat dat betreft.

In ieder geval: ik vind het lekker klinken.

Origineel geplaatst door Quibbler
ik snap eigelijk niet zo goed dat iedereen zo positief is. ik vind het echt nergens naar klinken, heb je het uberhaupt wel gemixt? niet om een flauwe opmerking te maken, maar het klinkt gewoon alsof je volumes maar hebt gelaten zoals het is.

ook de afgezaagde appregs kunnen mij niet lang boeien, is het je eerste track? dan is het een leuk beginnetje, maar verwacht niet teveel van de platenmaatschappijen...

nogmaals ik wil je niet afbranden maar als je met de gedachtte loopt om dit op te sturen dan ga je teleurgesteld worden.

ja lol, ik kan ook helemaal niet goed afmixen.. maar goed, heb t drie keer opnieuw gedaan en heb echt niet de volumes zo gelaten en heb flink met EQ gestoeid..

ik verwacht helemaal niks van de platenmaatschappijen, maar heb al aantal leuke reacties gehad op vorige nummers, en als dit t niet wordt, boeien.. ik ben immers pas 19 dus tijd genoeg..

en ja, je klinkt behoorlijk of je me wilt afbranden, want je hebt een hoop te zeiken, maar iets opbouwends of advies lees ik niet in je post..

Als je hem niet wilt afbranden zou je het toch iets anders moeten verwoorden...

In ieder geval: ik vind het bets een goede track. Best wel vol en massaal geluid. Helaas, zoals al veel vaker gezegd en toegegeven intussen, wel regelmatig té vol en niet zo goed afgemixt. Misschien inderdaad de veschillende geluiden qua sound iets verder uit elkaar trekken en wat schrappen in de reverbs en delays.

Wat die arpeggios betreft: als je absoluut niet van trance houdt moet je hier niks op zeggen natuurlijk. En als je wel een trancer bent, dan snap ik niet hoe je kunt klagen over afgezaagde arps; je was toch niet op zoek naar enorme muzikale diepgang in deze track?!

Als je op de radio wilt komen is-ie wel wat lang trouwens (5:45 of zoiets?); misschien dat je er nog wat in kunt knippen en dan een soort van 'refrein' creëren (=een echt vet stuk dat er tussenuitspringt, dat mensen herkennen, en een reden is om een plaat te kopen). Voor een plaat die (blijkbaar) commercieel bedoeld zit er misschien nog wat weinig richting in, wat dat betreft.

In ieder geval: ik vind het lekker klinken.

het is niet de ambitie om op de radio te komen, dat was een grapje ;) woorden radio + trance = meukzooi... en dat is niet wat ik wil maken iig

iig, als ik deze track naast mn vorige leg is ie echt veel beter afgemixed en klinkt ie helderder, kraakt er niks meer, zijn alle geluiden te horen enz. een volgende keer zal t vast nog beter gaan.. dus.. :D

Ik vind de negatieve kritiek van Quibbler wel heel sterk aangezet.
Als ik eerlijk ben hoor ik er ook geen 'commercieel' nummer in (kan me namelijk niet heugen dat ik een synth-nummer met synth-solo hoorde op de radio, maar volgens mij was dat in de jaren '70 :D) maar alle succes gewenst als het je lukt.
Ik vind het voor 'thuisbrouwsel' in ieder geval prettig klinken met leuke geluiden en 'n fijne solo. Kritiekpunt wat ik deel: de 'drukte' - maar ik weet zelf ook niet wat je daar mee moet doen...
Kortom: chapeau, wat mij betreft. :biertje:

Origineel geplaatst door Hanz
Ik vind de negatieve kritiek van Quibbler wel heel sterk aangezet.
Als ik eerlijk ben hoor ik er ook geen 'commercieel' nummer in (kan me namelijk niet heugen dat ik een synth-nummer met synth-solo hoorde op de radio, maar volgens mij was dat in de jaren '70 :D) maar alle succes gewenst als het je lukt.
Ik vind het voor 'thuisbrouwsel' in ieder geval prettig klinken met leuke geluiden en 'n fijne solo. Kritiekpunt wat ik deel: de 'drukte' - maar ik weet zelf ook niet wat je daar mee moet doen...
Kortom: chapeau, wat mij betreft. :biertje:

hey bedankt hanz! nogmaals, het is nooit de bedoeling geweest om een commercieel succes te boeken,
ik zou t wel leuk vinden als dit op plaat zou verschijnen en door DJ's gedraaid worden, je weet wel, die ene track die wel lekker spacey klinkt die op die en die mix cd staat van DJ...

Okee nou ga ik iets heel brutaals zeggen :duivels: dus niet boos worden...

Stel je nou eens voor dat je dat hele drumgebeuk er eens uit zou slopen?
Voor 'n danceplaat vind ik 'm toch te 'muzikaal' met al die lagen en verschillende synth-geluiden, dus why not go all the way - en maak er es een echte synthplaat van (Jarre-esque heb je al gauw met een mellow CR-78 erin ofzo).

Ik denk na een paar keer luisteren dat die 'drukte' namelijk vooral in de (harde) beat zit.
Zoals al eerder opgemerkt, juist drums zijn niet het best aan het nummer (nogal standaard, je denkt na een paar seconden al gauw.... hmm alweer een standaard trance ding) dus weinig te verliezen.
En ik vind vooral later in de track toch echt leuke dingen te horen.

Kortom, zie het als een uitdaging ;) het hoeft niet hoor!

mja, misschien is mn kritiek wat scherp, maar als iemand met zon track aankomt en op de reactie "het mag wel wat korter" reageert met "dat doen ze in de radioedit wel" dan kan je het ook verwachten. Als het allemaal een grapje is dan hierbij mijn nederige excuses.

anyway, van deze track valt in mijn ogen nix te maken dus mijn opbouwende kritiek zou zijn: opnieuw beginnen

we kunnen wel van alles zeggen""ja is wel aardig" maar wat schiet je daar mee op? als ik een bout track maak dan wil ik dat graag horen en niet "klinkt wel grappig" of zoiets lames.

Origineel geplaatst door Hanz
Okee nou ga ik iets heel brutaals zeggen :duivels: dus niet boos worden...

Stel je nou eens voor dat je dat hele drumgebeuk er eens uit zou slopen?
Voor 'n danceplaat vind ik 'm toch te 'muzikaal' met al die lagen en verschillende synth-geluiden, dus why not go all the way - en maak er es een echte synthplaat van (Jarre-esque heb je al gauw met een mellow CR-78 erin ofzo).

Ik denk na een paar keer luisteren dat die 'drukte' namelijk vooral in de (harde) beat zit.
Zoals al eerder opgemerkt, juist drums zijn niet het best aan het nummer (nogal standaard, je denkt na een paar seconden al gauw.... hmm alweer een standaard trance ding) dus weinig te verliezen.
En ik vind vooral later in de track toch echt leuke dingen te horen.

Kortom, zie het als een uitdaging ;) het hoeft niet hoor!

ik vat dit als een compliment op! maar ik hou niet zo van jarre enz. dus moet er even over nadenken,

ook moet ik toegeven dat ik beats maken eigenlijk geen f*** aanvindt, vandaar de lamme standaard beats

mja, misschien is mn kritiek wat scherp, maar als iemand met zon track aankomt en op de reactie "het mag wel wat korter" reageert met "dat doen ze in de radioedit wel" dan kan je het ook verwachten. Als het allemaal een grapje is dan hierbij mijn nederige excuses.

anyway, van deze track valt in mijn ogen nix te maken dus mijn opbouwende kritiek zou zijn: opnieuw beginnen

we kunnen wel van alles zeggen""ja is wel aardig" maar wat schiet je daar mee op? als ik een bout track maak dan wil ik dat graag horen en niet "klinkt wel grappig" of zoiets lames.

ja rofl he, dus omdat jij geen gevoel voor humor hebt geeft jou dat t recht om maar ff lekker een potje te gaan zeiken,

opbouwende kritiek: opnieuw beginnen? k lach echt mn ogen eruit hier, hahahahaha

nee, ik t zegt genoeg dat je zelf net 1 track gepost hebt hier dus dat je ook niet zou weten wat ik anders moet doen, maar als je zelf totaal geen verstand hebt van deze dingen, ga dan niet onbeargumenteerd lopen zeiken,

natuurlijk hoef je niet te zeggen, "aardig" of "leuk" maar simpelweg zeggen "ja het is niks" is nog zinlozer..

zoek een hobbie..

lol, een beetje problemen met je zinsbouw makker?

ik weet niet wat je loopt te bazelen maar wat heeft het feit dat ik 1 track heb gepost te maken met dat ik er wel of geen verstand van heb?

en haha wat een humor heb jij zeg, enorm lachen met jou!

ga stilletjes in een hoekje zitten janken en kom pas tevoorschijn als de krenten in de vla kan fleppen, sjembek!

lol, een beetje problemen met je zinsbouw makker?

ik weet niet wat je loopt te bazelen maar wat heeft het feit dat ik 1 track heb gepost te maken met dat ik er wel of geen verstand van heb?

en haha wat een humor heb jij zeg, enorm lachen met jou!

ga stilletjes in een hoekje zitten janken en kom pas tevoorschijn als de krenten in de vla kan fleppen, sjembek!

wat kun je toch heerlijk al mn vermoedens bevestigen.
Ik wil hier slechts nog maar 1 ding over zeggen, want t gaat me teveel offtopic en in een online bekvechtcompetitie heb ik totaal geen zin.

Ik heb wat meer posts van je gelezen en jij bent iemand die nauwelijks inhoudelijk ergens op in gaat.. Eigenlijk zeg je heel vaak alleen maar dat iets niet goed is of wat dan ook. Je schept er blijkbaar genoegen in om gewoon maar wat te bl44ten. Uit niks blijkt dat je ook maar enigzins wat te melden hebt over muziek maken dus ik vraag me af, wat doe je in hemelsnaam op dit synthforum??

als ik wil weten wat jan met de pet van mn track vind dan ga ik em toch zeker niet hier posten?

Hmmm ik wil niet bijdehand doen maar het is zeker een track die emoties oproept... en muziek is emoties. :geslaagd:

Kijk de meeste reacties zijn positief en daar gaat het om. Niet iedereen heeft thuis dezelfde CD's en gelukkig maar. Ik zal de nieuwste versie van je ook zo ff dwnld.

Origineel geplaatst door DJ VasC
Hmmm ik wil niet bijdehand doen maar het is zeker een track die emoties oproept... en muziek is emoties. :geslaagd:

Kijk de meeste reacties zijn positief en daar gaat het om. Niet iedereen heeft thuis dezelfde CD's en gelukkig maar. Ik zal de nieuwste versie van je ook zo ff dwnld.

thanks VasC :D

beargumenteer je zaken, meneer quibbler, anders heeft dj prime er niks aan. ;)

EDIT: oke, sorry heb je al eerder gedaan in de tread:D

en ik vind het nog steeds goed klinken de track:)

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
volgens mij zie ik nergens argumenten

op pagina 2 ergens in het midden, volumes staan te hard enz..

.

?

Ik snap precies wat jij bedoelt. Jij wilt zeggen, dat Prime van een koude kermis terug kan komen, wanneer iedereen hier positief is, waardoor Prime kan vermoeden dat hij er bijna is met zijn track. "nergens naar klinken" is inderdaad is te grof uitgedrukt. Maar ook ik vind dat deze track niet de kwaliteit heeft om deze al op te sturen, maar dat is natuurlijk aan jou. IK zou zeggen. "leg de lat hoger" en dat bedoelt Quibbler waarschijnlijk. Denk niet dat je er al bijna bent. Bespaar je de moeite van het telkens opnieuw afmixen, want daar zal de track niet "beter" van worden. Er zitten hele mooie stukken in en die zijn zeer bruikbaar. Wat betreft het opnieuw beginnen. Daar zit wat in. Gebruik dezelfde geluiden, maar let eens op de struktuur van je song. Met name de opbouw en afwisseling. De lead is wel zo goed, dat deze wel een herkenning kan zijn voor de luisteraar. Houdt dat in gedachten en bouw daar je nummer omheen.

Muziek maken gebeurt ook met vallen en opstaan. Later zal je merken dat je meer hebt gehad aan de opbouwende kritiek.

Succes

Erik

Back