Je meest bizarre optreden ooit....

Re: mijn optredens zijn altijd bizar, of leuk

Re: mijn optredens zijn altijd bizar, of leuk

Origineel geplaatst door Jeetje59 In het moeilijkste nummer zat de steelgitarist puffend en zwetend zijn virtuoose solo te spelen, wanneer tijdens zijn gejengel een vrouw naast hem komt staan, en zegt.
Mijn broer heb ook een keyboard.
Ik zie de steelgitarist opkijken uit z'n concentratie, eerst rood, en daarna stopt ie met spelen en valt lachend van z'n kruk

hahahahaha geniaal :D

hehehe, grappig, dat soort verhalen heb ik er ook vele van :D

zoals bijvoorbeeld, ik speelde in een feest band (bruiloften en partijen). Ons ingestudeerde reportoire was met name jaren 60 en 70 richting rock en roll gericht. Nou hadden wij een drummer die had zelf ook eens een optreden geregeld. Dit was op een besloten party met alleen vrouwen (vooral daar was die erg enthousiast over, hahaha).
Dus wij komen daar aan om op te bouwen en inderdaad, steeds meer vrouwen. Niet zo verwonderlijk want het was een feest van een vereniging voor lesbische vrouwen.
Wij starten met de 1e set en zetten ons beste beentje voor met het nummer: shake, rattle & roll.
Mij viel het direct op dat er de nodige verbaasde blikken onze kant op kwamen tijdens dit nummer. Ik voelde toen al iets van nattigheid en keek de bassist aan terwijl we speelden met een blik van 'Volgens mij weten we hier iets niet'.

Na het eerste nummer kwam er direct een prototype lesbienne op ons af. MEGABOOS! Hoe we het in onze hersens haalden om rock en roll te beginnen. Ze hadden ons namelijk geboekt als....... SALSA BAND (slik).
Ik haal die drummer erbij en die zegt tegen mij: Salsa leek me geen probleem, dat is toch ook rock en roll! Dus die had gewoon ja gezegd bij het regelen van dat optreden.

Probleem dus, want om rock en roll te gaan spelen op een feest vol boze lesbiennes is geen pretje kan ik je verzekeren. Dus ik stel voor om dan maar weer op te breken en weg te gaan. Na een overleg van een kwartier met hun (en dat is echt lang als je net 1 nummer gespeeld hebt), hebben we besloten om dan maar de Funk set te spelen die we ook in ons reportoire hadden. Want ze wilden perse wel live muziek hebben. Dus daar kwamen we goed weg :mega:

Daarna onze funkset geopend met real mother for ya, en dat sloeg gelukkig aan. De avond verder was ook op zijn minst 'interessant' te noemen, Ik ben er in ieder geval met rode wangetjes weggekomen (moet er nu nog van bijkomen als ik er aan terug denk hahaha). Dat gaat er best heftig aan toe op zo'n avond.

Bottomline van deze avond was wel, dat de drummer een verbod heeft gekregen om ooit nog een optreden te regelen ;)

Tja, ook veel van die rare dingen meegemaakt.. Ben DJ, dus stond een paar jaar geleden te draaien bij een studentenvereniging. Omdat studenten altijd zuipen, leek t me wel gezellig om lekker mee te doen. Op een gegeven moment, na een flinke blackout word ik wakker op mn mengpaneel, nog steeds aan t draaien. T begon t publiek op te vallen nadat men 6!! keer hetzelfde nummer had gehoord. Pas toen kwamen ze tot de conclussie dat ik lag te slapen op mn mengpaneel!!

Origineel geplaatst door Pimpampeter
Tja, ook veel van die rare dingen meegemaakt.. Ben DJ, dus stond een paar jaar geleden te draaien bij een studentenvereniging. Omdat studenten altijd zuipen, leek t me wel gezellig om lekker mee te doen. Op een gegeven moment, na een flinke blackout word ik wakker op mn mengpaneel, nog steeds aan t draaien. T begon t publiek op te vallen nadat men 6!! keer hetzelfde nummer had gehoord. Pas toen kwamen ze tot de conclussie dat ik lag te slapen op mn mengpaneel!!

Jij hebt een automatische arm op je draaitafel die hem heel tijd weer aan het begin zet ? of je stopt een cd in je cdspeler helemaal vol met dezelfde nummers ?

single track, en dan loop in per ongeluk indrukken tot het einde van je plaat. dan begint ie gewoon weer van voor af aan.

Een paar kleine dingetjes. :)

- Momenteel draai ik maandelijks op een avond in de Willemeen in Arnhem. Daar is altijd een ploegje dronken jongedames aanwezig, gekleed in spijkerbroeken en zwarte topjes. De dames hebben dan "SLUT" en "HOER" op hun armen gestift, en bedreigen mij en mijn co-DJ als we niet minstens 4 Combichrist nummers op een avond draaien. :bekdicht:

- Een tijdje terug had ik een Duitse vriend uitgenodigd om te komen DJen op een feest van mij in Leiden. Op diezelfde avond trad ook de Duitse medieval metal band "Cultus Ferox" op. Hun meest gebruikte instrument live is de doedelzak.
Mijn Duitse co-DJ had een t-shirt aan met de tekst "Von deine dudelsacken muss ich kotzen". :D Hij liet het vol trots zien aan de leden van Cultus Ferox. Ik vreesde even voor zijn leven, maar klaarblijkelijk vinden Duitsers dit soort dingen leuk.

- Ik moest ook eens draaien op een feest in Duitsland samen met een maat van me. Het was zomer, en lekker warm, er terwijl de resident DJ van dat feest (een bloedmooi gothic meisje van 17 jaar, die niet kon draaien, maar ze was zo knap en schattig dat we daar maar niks van zeiden :D ) aan het draaien was, zaten die maat van me en ik buiten wat te kletsen met wat mensen uit het publiek. Op een gegeven moment wijst een van de Duitse dames op een ander meisje, en zegt: "Sie spricht Niederlandisch!", Dus ik roep naar dat meisje: "Kom met ons Nederlands praten!". Ze rent vervolgens hard weg. We hebben haar niet meer gezien. :confused:

Mh, kan me wel van een jaar of 10 geleden nog herinneren.
Speelde toen in een coverbandje en we moesten een keer in een restaurant spelen waar gasten terugkwamen van een bedrijfsuitje. Het was mooi weer, EN OOK NOG EENS EEN PERIODE VAN HET WK !!!
Uitbater heeft BUITEN OP HET TERRAS lekker een TV neergezet om de wedstrijd te volgen van Nederland van die dag.
En je raadt het al, ...band was binnen al opgesteld en we hebben dus lekker gespeeld voor een leeg restaurant.........het publiek had meer interesse in het WK.....................(wij diep van binnen ook......................)

Ook met die band een keer op het Kwakoe-festival gespeeld (misschien niet bij iedereen bekend, een Surinaams en nu meer mullti-cultureel evenement, iedere zomer in Amsterdam in de Bijlmer). Wij dus aan de beurt, begint opeens 3 nummers voor het einde van de set een man via de zijkant op het podium te springen (en ja, als toetsenist ben je dan vaak het eerste 'slachtoffer' :frons: ) en die man slaat mij nog net niet en begint hysterisch tegen me te gillen dat we moeten kappen en ophouden !!!! Had ik hem maar een klap op zijn mond gegeven......................had ik 'm maar van het podium afgeduwd en een monitor bovenop hem................................

Ook een keer op een wijkfeest, zo vaag, begint er ineens iemand op het podium te klimmen allerlei acrobatische toeren uit te halen. Salto's , gekke loopjes als een clown etc., alsof hij wachtte tot er muzikale begeleiding voor zijn act kwam

Mh, ook een keer ene vage binnenkomst meegemaakt. I.h.k.v. drugs- en wapencontrole etc werd iedereen dus gefouilleerd (nog begrijpelijk), vervolgens werd mijn flightcase opengemaakt en de binnenkant gecontroleerd (iets minder begrijpelijk) en vervolgens werd op mijn lieftallige Roland JV-80 iedere toets ingedrukt om te kijken of ik daartussen iets verstopt zou hebben (onbegrijpelijk). Ik dacht: volgens mij hebben ze ons geboekt om te komen spelen en niet om te dealen.................:confused:

Tot zover.

Rofl

Rofl

Een keer tijdens een heftige mix sessie op een dnb party in mijn eigen plaatsje de stoppen laten knallen, moesten er eerst nieuwe stoppen geregeld worden.....

Wat later draaide ik op een feest voor ongeveer 300 man, komt de "organisator" me melden dat er zometeen tijdens ongeveer het hoogtepunt van mijn set een vrachtwagen naar binnen komt rijden (IN DE ZAAL!) om wat spullen van de voorafgaande bands weg te werken. "Trek er niet zo veel van aan" zij die nog, kanker alle bouwlampen aan en een vrachtwagen voor je neus, dag motivatie.....

Afgelopen weekend speelde ik met mijn industrieel terreurcommando in Slimelight in Londen.

We komen binnen, zetten de spullen neer. De geluidsman stelt zich voor. Aardige gast. "Wat hebben jullie nodig?" vraagt hij.

Ik zeg zoals altijd: "Microfoon, twee DI's, en een tafel die iets van 1 meter 20 hoog is vanwege mijn slechte rug."

Hij kijkt naar een collega, en zegt: "Hebben we dat?"
"Nou" zegt die collega, "De autopsie tafel is verstelbaar in hoogte"

Ik heb dus een optreden gedaan met mijn gear op een autopsie tafel. :D

ik heb wel es wat vaker optredens.
ik zetten een keertje soul power van james brown in op me keyboardje.
ik doe zo,n schreeuw ik zing ik wil een sprong doen ging allemaal goed.
ik zet me vbenen beetje wijd uit elkaar.
trapt zo,n bolle klootviool me tegen me poot(AUWWWWWW) ZAK ZO IN EEN SPAGAAT.
lekker optreden kom uur niet meer lopen:( .
groetjes

Origineel geplaatst door freddiemercury
ik heb wel es wat vaker optredens.
ik zetten een keertje soul power van james brown in op me keyboardje.
ik doe zo,n schreeuw ik zing ik wil een sprong doen ging allemaal goed.
ik zet me vbenen beetje wijd uit elkaar.
trapt zo,n bolle klootviool me tegen me poot(AUWWWWWW) ZAK ZO IN EEN SPAGAAT.
lekker optreden kom uur niet meer lopen:( .
groetjes

Deed die gast dat voor of na dat je die advertenties geplaatst had op marktplaats? Ik gok op erna!

dat was ver daarvoor.
toen wist ik nog geen moer van foruims af.
groetjes

Origineel geplaatst door BCA303
Deed die gast dat voor of na dat je die advertenties geplaatst had op marktplaats? Ik gok op erna!

:dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel:

Hij is erg leuk :biertje:

Het was niet echt een eigen optreden - gelukkig net niet althans ;) Er was een metalband hiero, die er helemaal voor gingen. Twee relaxte gozers met hart voor de muziek; anderen waren overdreven agressievelingen die alleen maar herrie konden schoppen. Ze vroegen of ik een tijdje bij hen kon invallen om basgitarist te vervangen (no skill). "Ik speelde tenminste nog gitaar" (ahum). Eens gaan luisteren naar repetitie; 's-avonds vriendelijk afgewezen.

Kort hierna vroegen ze me een gig-intro te maken voor hun optreden. Een intro over een spookhuis (Chingle Hall). Dit zou hun eerste optreden worden. Ze maakten stickers, huurden van met belettering, hoop reclame, zelfs tshirts e.d. Niemand kende de band. En echt; slecht... Maargoed, ik had die intro wel voor ze gemaakt. Gewoon omdat ik het leuk vind om te doen.

Het optreden van de gozers begon (ze speelden als eerste) en mijn intro opende dus het festival. In een buurtwijk in het park; nog kindjes en ouders aanwezig enzo. Die intro van me stond dus echt loei en loeihard over de PA (maar dan ook echt LOEIIIIHARD). De lagere frequenties dreunded gewoon door het grasveld heen ofzo. Dik spooky geluid en met dat volume was het gewoon echt absurd ziek. Ik kreeg wat applaus van vrienden. Toen begon de band te spelen. Hun volume was hardstikke minimaal t.o.v. de intro. Een beetje alsof je 180 had liggen racen over de Duitse snelwegen en dan in Nederland ineens terug moest naar 50 ofzo. En waren echt zoooo ontzettend slecht dat ze al na 10 minuten van stage afmoesten. Werd gewoon afgekapt. Uiteraard met een hoop agressieve rommel on stage; vloeken, met gear gooien, etc. Ben ik blij dat ik niet ben gaan bassen zeg!

Hier, locally, leeft de intro nog voort onder de bijwoners. "Weet je nog?! haha".

Intro kun je hier trouwens luisteren. Wel stem wegdenken; da's een flutsprobeerseltje wat er ooit ingekomen is (arrangement kwijt). Chingle Hall, een spookhuis; wat gerommel met geluidseffectjes. Stelt niet veel voor, maar met DAT volume over die PA op klaarlichte dag - mwah... interesting :D

http://www.coriiander.com/audio/chingle_hall.mp3

Oh lol, geen probleem hoor. Dat kan ik je wel laten horen. Er zijn opnamen ;) Ik heb ze nog allemaal. Om de een of andere reden kan ik er gewoon geen afstand van doen. Geloof me wanneer ik zeg dat hun livekwaliteit niet veel beter was dan hun repetitiehok kwaliteit. Veel plezier ermee;) Die link is Chingle Hall - waarvoor ze de intro wilden. Dit was hun opener zeg maar, na mijn intro. Luisterende naar demo's van sommige bands zou je kunnen zeggen dat dit er nog meer door kan. Maar nee. Moet je all-in meemaken :D. De okeeje gasten zitten inmiddels in okeeje metalband. Hulde voor het doorzetten, drive en passie!

Ooit gedraait in het OLVG(ziekenhuis in Oost) vlak voor de verbouwing, tafel voor een gang richting zaaltje en gaan. Pissen kon in de gang achter of verder, klassiek plaatje van laag water op de grond, een enkele knipperende tl-balk en aan weerszijden donkere zalen. Je voelt je wat ongemakkelijk, maar de natuur roept.

Nadat me werd verteld dat het het mortuarium was ben ik maar weer in de rij gaan staan bij de gewone plees, ben geen mietje maar dit was gewoon te veel net als in de film zeg maar.

Ik heb lang geleden een keer met m'n studenten band op een hockey club gespeeld. Halverwege de avond kwam er een groep gabbers die naar binnen wilden. Toen dat werd geweigerd begonnen ze te vechten.
En ze kwamen wel naar binnen! Er werd binnen en buiten gevochten terwijl wij lekker doorspeelden... best rock 'n' roll ;)

Back