hehehe, grappig, dat soort verhalen heb ik er ook vele van
zoals bijvoorbeeld, ik speelde in een feest band (bruiloften en partijen). Ons ingestudeerde reportoire was met name jaren 60 en 70 richting rock en roll gericht. Nou hadden wij een drummer die had zelf ook eens een optreden geregeld. Dit was op een besloten party met alleen vrouwen (vooral daar was die erg enthousiast over, hahaha).
Dus wij komen daar aan om op te bouwen en inderdaad, steeds meer vrouwen. Niet zo verwonderlijk want het was een feest van een vereniging voor lesbische vrouwen.
Wij starten met de 1e set en zetten ons beste beentje voor met het nummer: shake, rattle & roll.
Mij viel het direct op dat er de nodige verbaasde blikken onze kant op kwamen tijdens dit nummer. Ik voelde toen al iets van nattigheid en keek de bassist aan terwijl we speelden met een blik van 'Volgens mij weten we hier iets niet'.
Na het eerste nummer kwam er direct een prototype lesbienne op ons af. MEGABOOS! Hoe we het in onze hersens haalden om rock en roll te beginnen. Ze hadden ons namelijk geboekt als....... SALSA BAND (slik).
Ik haal die drummer erbij en die zegt tegen mij: Salsa leek me geen probleem, dat is toch ook rock en roll! Dus die had gewoon ja gezegd bij het regelen van dat optreden.
Probleem dus, want om rock en roll te gaan spelen op een feest vol boze lesbiennes is geen pretje kan ik je verzekeren. Dus ik stel voor om dan maar weer op te breken en weg te gaan. Na een overleg van een kwartier met hun (en dat is echt lang als je net 1 nummer gespeeld hebt), hebben we besloten om dan maar de Funk set te spelen die we ook in ons reportoire hadden. Want ze wilden perse wel live muziek hebben. Dus daar kwamen we goed weg
Daarna onze funkset geopend met real mother for ya, en dat sloeg gelukkig aan. De avond verder was ook op zijn minst 'interessant' te noemen, Ik ben er in ieder geval met rode wangetjes weggekomen (moet er nu nog van bijkomen als ik er aan terug denk hahaha). Dat gaat er best heftig aan toe op zo'n avond.
Bottomline van deze avond was wel, dat de drummer een verbod heeft gekregen om ooit nog een optreden te regelen