Welke Mac

Earcatcherz

Ingeburgerd
Hoi,

Ik wil binnenkort een nieuwe Mac aanschaffen, maar weet niet goed welke. Mijn oog is gevallen op een Mac G5 1,6 Ghz, maar voor een paar honderd euro meer heb je ook al een 1,8 Ghz dual. Nu vraag ik me af of het verschil tussen deze 2 echt het prijsverschil waard is, wat prestaties betreft. Ik heb helemaal geen ervaring met dual processors en weet dus niet wat de meerwaarde daarvan is. Oja, ik wil Logic Platinum 6 erop gaan draaien, met natuurlijk veel plugs en softsynths.

Re: Welke Mac

Origineel geplaatst door Earcatcherz
Hoi,

Ik wil binnenkort een nieuwe Mac aanschaffen, maar weet niet goed welke. Mijn oog is gevallen op een Mac G5 1,6 Ghz, maar voor een paar honderd euro meer heb je ook al een 1,8 Ghz dual. Nu vraag ik me af of het verschil tussen deze 2 echt het prijsverschil waard is, wat prestaties betreft. Ik heb helemaal geen ervaring met dual processors en weet dus niet wat de meerwaarde daarvan is. Oja, ik wil Logic Platinum 6 erop gaan draaien, met natuurlijk veel plugs en softsynths.
ben geen MAC'er maar kan je wel voorspellen het verschil tussen 1 x 1,6Ghz en 2 x 1,8Ghz wel enorm moet zijn. weet niet hoe OSX dual processors gebruikt, maar veronderstel dat dat wel efficiënt moet zijn. als je niet met het extra geld inzit zou k er zeker voor gaan

werkt natuurlijk perfect op 1 processor, maar logic 6.2 zou zo nuttig mogelijk gebruik maken van dual processor systemen:

Like it's predecessor, the top-of-the-line Power Mac G5 ships as a dual processor machine. Specific optimizations have been incorporated into Logic Platinum 6.2, allowing the advanced system architecture to be fully exploited, with all power of both processors available for your productions.
http://www.emagic.de/products/ls/platinum/neuerungen/G5.php?lang=EN

de vraag is natuurlijk of jij zo'n zware dingen gaat doen dat het verschil relevant is...