Geld is nooit aangekomen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

justin

Shauna
Heb dus 550euro overgeschreven naar een persoon in Luxemburg,maar hij zegt dat ie nog steeds zijn geld niet ontvangen heeft.

Het is hierbij toch mogelijk dat de bank het geld van zijn rekening intrekt en weer op mijn rekening stort toch?

Aangezien ik alle gegevens correct ingevuld had. En het bedrag via een money transfer receipt overgemaakt heb naar Luxemburg. Het telefoonnummer dat hij mij gaf klopte trouwens ook. Ik heb mijn bank al gebeld en zei zeiden dat het geld binnen 5 dagen gestort moet worden.

Maar die Lul zegt dus dat het geld nog steeds niet ontvangen is.=(

Maar de bank kan dan alsnog het geld toch intrekken,want zei kunnen het tenslotte ook nagaan. Of zie ik het hellemaal verkeerd.

Zoiets kan soms heeeeeel lang duren, zeker als je geen gebruik maakt van een speciale transfer.

Soms wel weken. Zelfs naar luxemburg.

Volgens mij houd de bank het geld zo lang vast omdat ze er dan op een of andere manier meer van kunnen maken :)

Origineel geplaatst door smackos
Zoiets kan soms heeeeeel lang duren, zeker als je geen gebruik maakt van een speciale transfer.

Soms wel weken. Zelfs naar luxemburg.

Volgens mij houd de bank het geld zo lang vast omdat ze er dan op een of andere manier meer van kunnen maken :)

Dus de bank zit de schijn gewoon op te houden? Want heb deze week met een medewerker van Internationale transacties contact opgenomen en die zei dat het uiterlijk 5 werkdagen duurt. En aangezien het geld alwel van me rekening is geschreven.

Het duurt soms al dagen voordat iets in Nederland van Giro naar Bank overgeschreven is. Dat gaat echt nergens over!

Volgens mij zit het geintje hem in de boekdatum. Bij jou gaat het eraf op bijvoorbeeld de 1e en bij de ander wordt het bijgeschreven op de 5e. Met al die computeroverboekingen tegenwoordig is dat natuurlijk absurd lang.

Bij jou eraf op de 1e - einde rente-betaling.
Bij de ander bij op de 5e - begin rente-betaling.

Vier dagen geen rente betaald. Misschien maar een paar cent, maar keer miljarden transacties per jaar... $$$

Of is deze beredenering apekool?

Geen apekool, is juist. En wat dacht je van deze: die 4 dagen dat dat geld bij de bank zit, vangen zij de rente. Das voor jou en mij maar een paar cent, maar idd. voor een bank die zo miljoenen transacties per jaar doet toch al snel een paar duizend euro. Mischien nog steeds niet veel, maar wel makkelijk verdiend. Ik las ooit dat een bak als de Rabo zo 250.000 gulden per jaar verdiend.

Wat betreft geld overmaken: er kan altijd gekeken worden wat er met het geld is gebeurd, ook bij buitenlandse transacties. Als zowel jij als de ontvager zeggen dat er niet is gebeurd, dan moet dat opgelost kunnen worden, en daarvoor moet je toch echt bij jouw bank zijn. Maar let op, bij buitenlandse transacties kan het vaak erg lang duren, helaas. Dat het vijf dagen later is overgemaakt betekent nog niet dat het dan ook op rekening van de ander staat, geloof ik. Soms is zelfs de post sneller. Naar duitsland geld overmaken heeft mij wel 's anderhalve week gekost.

Origineel geplaatst door sander
met een IBAN nummer is het zo gedaan hoor dat geld overmaken.

In een poep en een scheet. Vooral als je on-line bankiert :D
Niet de BIC code vergeten natuurlijk.
Doe je het nog met een gewone overschrijving? Dan vooral niet één van de vakjes op
de achterkant van je formuliertje aankruisen, zoals BEN of OUR, want dan ben jij of de
ontvanger gelijk een smak centen kwijt die de bank weer inpikt.
Doen ze ook als je het gewone, oude bankrekening-nummer gebruikt.

Mooie flikkerij hoor, het "bank-wezen". Da's pas zakkevulle! :maffia:

D-mike-E---> Dat is bij de postbank, 3 werkdagen. (grom)

EN als je geld via je bank overmaakt na een andere in de wereld Postbank 5 werk dagen, andere banken 2 à 3 dagen, maak zelf vaak dingen over naar het buitenland vandaar, of ik heb veel geluk.:)

storneren kan altijd!

Hello,

I have not checked today if the money is here!tomorrow i will do it! I was to much times in my bank the last time..........(toch een openbaar gebouw,of zijn fotos moeten al op het raam hangen)
You will not loose your money!(dat hoop ik voor hem)Dont worry.

We zullen zien.

Origineel geplaatst door ritzi lee
storneren kan altijd!

Alleen bij een automatische incasso helaas.

He Marcuuu,

Ja het geld is eindelijk aangekomen.:) Maar nu nog even wachten of alles verder goed gaat. Heeft dan ongeveer 1 1/2 week geduurt voordat hij zijn geld kreeg.

we zullen zien of de postbode volgende week bij me deur staat. Maar heb vaak dingen gekocht in het buitendland. Maar dit was de eerste deal waarbij ik een beetje een dubbel gevoel had. Dus het moet nog uitwijzen.

Hou jullie op de hoogte.

Origineel geplaatst door shortwave
Even uit nieuwsgierigheid: wat zou die postbode dan moeten komen brengen... dan? Wat dan? Wat dan ? :D

Vertel het alleen als je me Supernova koopt:D

Nee?het zou een in perfecte staat CS6x moeten zijn,ga hem gebruiken als masterkeyboard. Als ie aankomt trouwens, anders moet ik weer een bus huren en me dubbelloops jachtgeweer op gaan poetsen. En daar heb ik ook niet echt zin in.
:)

Klinkt als goed nieuws hoe ons op de hoogte ;)

Origineel geplaatst door justin
He Marcuuu,

Ja het geld is eindelijk aangekomen.:) Maar nu nog even wachten of alles verder goed gaat. Heeft dan ongeveer 1 1/2 week geduurt voordat hij zijn geld kreeg.

we zullen zien of de postbode volgende week bij me deur staat. Maar heb vaak dingen gekocht in het buitendland. Maar dit was de eerste deal waarbij ik een beetje een dubbel gevoel had. Dus het moet nog uitwijzen.

Hou jullie op de hoogte.

Origineel geplaatst door justin

Nee?het zou een in perfecte staat CS6x moeten zijn,ga hem gebruiken als masterkeyboard. :)

jezus man! die gast wachtte gewoon op de rest van t geld! 550 voor een CS6x? smerige dief die je bent :D

voor zo'n prachtapparaat?! skande! =) ;)

'k heb geld naar Astronaut gestuurd via de post en de brief heeft er precies 15 dagen over gedaan om van Gent naar Nijmegen te gaan. Ik vraag me toch af welke weg die brief genomen heeft...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back