Behringer B-control

Ik heb gisteren nog even snel de bcr2000 gehaald. Helaas had de verkoper weinig tijd om het apparaat goed uit te leggen. Het zou allemaal makkelijk gaan....ahum.... Bij installatie van de firmware updates ging het gelijk mis en kreeg ik een vastloper. Probleem opgelost via Midi OX, want de editor van Behringer werkte voor geen meter.

Helaas heb ik nog geen enkele ervaring met midi-controllers en ik weet niet hoe ik het beste het programmeren van het apparaat aan kan pakken. Heb veel gezocht op internet, maar ik kom er gewoon niet uit...Is er misschien iemand die met de BCR2000 werkt icm Cubase SX(2) en zo vriendelijk wil zijn om een korte stap voor stap uitleg te geven hoe ik de BCR in Cubase aan de praat krijg (instellingen in Cubase)? In het filmpje van de BCF op dancetech.com zag het er allemaal makkelijk uit, maar de BCR werkt heel anders....Ik heb bijvoorbeeld even geprobeerd om de 'play' functie uit SX toe te wijzen aan een knop op de BCR, maar zelfs in de LEARN mode gebeurde er niets....? Even ter info...ik heb bij midi-devices een Generic Remote aangemaakt en midi-input/output ingesteld op de BCR(emulatie)...

Ik heb ook een interessante link gevonden : http://www.ableton.com/forum/viewtopic.php?t=26545 waar een Mackie conrol emulator te downloaden is. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe krijg je het werkend?

Mijn dank is groot :)

Laatst gewijzigd:
Nou, dan moet het hier ook maar eens gebeuren. Ik ga voor de BCF2000, de fader-versie. Op het Sonar forum, tja, werk nou een maal met Sonar, blijkt dat e.e.a. goed werken kan, maar het niet eenvoudig is om alle functies en knoppen goed te kunnen toewijzen.

Voor de andere Sonar gebruiker hier even de link:
Klik

Origineel geplaatst door musica
Ik heb ook een interessante link gevonden : http://www.ableton.com/forum/viewtopic.php?t=26545 waar een Mackie conrol emulator te downloaden is. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe krijg je het werkend?

Ja, ervaring hier :) (alleen wel met de BCF...)

Na een firmware-update van m'n BCF hoefde ik dat ding alleen maar aan te zetten terwijl ik een toets ingedrukt hield,
wat duidelijk omschreven stond in de handleiding van de BCF. Om welke knop dit gaat, staat op de behringer-site.
Omdat ik dit slechts eenmalig hoefde te doen (dus vergeten ben welke knop dit ook alweer was...) en dit waarschijnlijk
net ietsje anders is met een BCR, ga ik deze knop even niet voor je opzoeken. 8)
Het hele generic remote in SX (3) heb ik verder gelaten voor wat het is, en voor Mackie Control gekozen in cubase.
Werkt perfect !
Van de behringer-site heb ik ook nog een .pdf afgetrokken waar op aan staat gegeven welke toetsen van de BCF dan
corresponderen met welke functies. Dit is niet altijd helemaal logisch, omdat je met 2 verschillende shift-toetsen moet werken om alle transportfuncties te kunnen gebruiken. Na een paar dagen werken met de .pdf open als naslagwerkje,
was het voor mij toch de perfecte oplossing.

Tipje hierbij: download op www.behringer.com het programmatje BCFview.exe
Dit progje emuleert het LCD-scherm van de Mackie Control en geeft dus, middels een klein windowtje, duidelijk aan
welke kanalen en functies actief zijn. Supermakkelijk !

O ja, en de PFD. Let op, dit is van een verouderde versie firmware, maar er staat wel de juiste knop in en de juiste toepassingsmogelijkheden.

Attachments

• firmware_v1.07_readme.pdf
    803,5 KB · Bekeken: 368
Presetchange

Presetchange

Heeft er hier iemand ervaring met het veranderen van het presetnummer door een knop (anders dan de preset up / preset down)?

Ik ben namelijk presets aan het bouwen die VST plugins aansturen (8 inserts in Nuendo) en ik wil eigenlijk met 1 knop zowel de betreffende plugin openen, als naar het juiste presetnummer 'springen'. De dubbelfunctie is niet essentieel, want het gaat voornamelijk om te kunnen springen naar een preset. Het is namelijk niet zo handig om 7 keer te klikken als je van insert1 (preset1) naar insert8 (preset8) wilt gaan. Liever gebruik ik de knoppen bovenaan om direct toegang tot de juiste insertpreset te krijgen.

Alle input is welkom en bij voorbaat dank.

Groet,
Syah.

Wij hebben er eentje gekocht en binnen 20 minuten hinger een RS7000 en een KS rack-unit werkend aan.
Super simpel: druk op edit en draai aan de te veranderen knop, stel nu de parameters met de bovenste draaiknoppen in zoals midi kanaal wat voor controller nr etc. ga uit edit en je knop is ingesteld.
1 nadeel, je moet helemaal rond gaan voor goeie sweeps en dat werkt niet lekker.
Ik hoop dat behringer hier iets voor gaat vinden, b.v. half rond is 0-127 zou lekker zijn.
Maar what het hekje, nu slopen we dus niet meer onze draaiknoppen op de synths, waar daar was de RS7000 dus ook voor aangeschaft, vrij toewijsbare draaiknoppen.

Prijs bij feedback?
verras jezelf

groeten

Hey allemaal,

Ik heb de BCR2000 nu een weekje in huis, en het is echt fijn om minder met de muis bezig te zijn.
De draaiknoppen zijn eenvoudig te programmeren met de learn functie. Maar als ik een button van een hard-/softsynth aan een BCR drukknop wil toewijzen "leert" hij 'm niet. Werken midi cc's helemáál niet voor drukknoppen? Op welke manier kan je een drukknop toewijzen?

edit: Ik ben er alweer uit. Ik moet gewoon even wat beter de handleiding lezen ;)
Ik moest gewoon even met de encoders 4, 5 en 6 spelen in de edit mode om er een switch-type controller van te maken...

Laatst gewijzigd:
Hallo allen en quifster;)

Doordat ik mijn Mac verkocht heb moet ik nu eea apparaten opnieuw installeren op mijn windows machinetje.

Waaronder mijn BCR 2000. De huidige versie die bij het opstarten van mijn BCR wordt getoond is 1.04.

Mijn vraag is nu, welke driver versie ik nu moet downloaden en hoe moet ik die sysex overzetten zonder gezeik op mijn BCR vanuit de pc.

Ik wil gewoon snel plug en play..

Kan iemand me daar stap voor stap even doorheen loodsen aub?

Dank

is die bcr2000 nog ergens nieuw te krijgen voor €125,-

Bij Dirk Witte (Amsterdam) Staat ie voor 129 Euries... (onder Computer Hardware)

Ik heb de BCR2000 vandaag binnengekregen (van Feedback dus), aan mijn Juno 2 gehangen maar daar gaf ie alleen maar BAD aan bij het draaien aan de Alpha Dial (SysEx), dus ben nu bezig om via EZalpha alle parameters erin te krijgen.... Lukt al aardig... Als ik nou nog maar onthou welk knopje wat doet strax :D

Kuthackers...

Kuthackers...

Hallo,

Weet iemand een alternatief voor www.bcontrol.tk Dat is dat onofficiele behringer control forum. Hij is weer 'ns gehacked. Trieste sukkels...

Deimos

hey, ik wou ff laten weten dat ik 2x bcf en 1 x bcr heb thuis en ze werken perfect met alles. Dus als er vragen zijn stel ze gerust, ik ken die dingen uit me koppie:engel:

Hoe gemakkelijk kan je met die toestelletjes (vnl. bcf2000) plugins inserten en editen zonder eerst alles te moeten programmeren? Is dit in Mackie control mode mogelijk?

Hoi,

Ik heb sinds kort een BCF2000 (fader versie dus).
Firmware 1.10 draait erop prima op in Logic Controll mode.

Opzich alles werkt goed en fijn, best tevereden met me aankoop alleen 1 punt: als ik Track Automation gebruik in Logic Express 7.1 en ik zet hem in Write, maak een fade-in, zet hem weer terug op Read.
Druk op play en dan krijg ik een fader die alles behalve soepel beweegt wat ook nog eens de benodige geluid produceert.

Is dit lekker smooth te krijgen of heb ik gewoon pech en is het niet anders. 8o)

Hierbij een webcam filmpje van het afspelen met een Track Automation.
Filmpje met geluid (QT7 - 640KB)

Mouse.

Origineel geplaatst door Toon
Hoe gemakkelijk kan je met die toestelletjes (vnl. bcf2000) plugins inserten en editen zonder eerst alles te moeten programmeren? Is dit in Mackie control mode mogelijk?

http://www.dancetech.com/aa_dt_new/hardware/item.cfm?threadid=3714&lang=0

Hier staan wat filmpjes, ook hoe je plug-ins kan toevoegen via de knoppen.
Persoonlijk lijkt het me via de muis sneller gaan.....

Mouse.

Origineel geplaatst door Mouse
Opzich alles werkt goed en fijn, best tevereden met me aankoop alleen 1 punt: als ik Track Automation gebruik in Logic Express 7.1 en ik zet hem in Write, maak een fade-in, zet hem weer terug op Read.
Druk op play en dan krijg ik een fader die alles behalve soepel beweegt wat ook nog eens de benodige geluid produceert.

Is dit lekker smooth te krijgen of heb ik gewoon pech en is het niet anders. 8o)

Als ik hetzelfde doe in cubase, loopt de fader bij mij wel lekker soepel. Geruisloos zijn de faders idd niet, maar ik vind ze niet zo lawaaierig dat het storend is.
Ik ken Logic (Express) totaal niet, maar zou het kunnen zijn dat er ergens een instellinkje te maken is waarin je iets kunt veranderen aan de "resolutie" van je fader ofzo ?

heb nu eindelijk mijn bcr werkend! de link met de generic remote was wat verwarrend, maar ik kan nu mijn mixer bedienen!

toch rijst er een vraag:

Het zal meer met denkwijze te maken hebben, maar kan ik van te voren een preset maken waarin ik met de 32 pot's het volume van de tracks kan bedienen in de mixer? M.a.w. moet ik dan ook eerst 32 midi kanalen aanmaken? Anders verschijnen ze nl niet in de genric remote en kan ik ze niet aan een pot toewijzen. Dus in feite gaat het om een preset in de genric remote. de bcr kan ik uiteraard wel zo configureren.
Het zelfde geldt uiteraard voor audiotracks. Je kunt ze pas toewijzen als ze bestaan!

Moet ik dus een x aantal midi en audiotracks in een default project gaan opslaan? Want anders blijf ik bij ieder project opnieuw de generic remote in aant stellen.

BCF2000 / Faders Cubase SX

BCF2000 / Faders Cubase SX

Sinds kort ben ik in het bezit van de BCF2000. Deze wil ik graag gebruiken i.c.m. Cubase SX3.

Ik zit nu al een paar dagen te klooien, maar ik heb dit nog niet lekker aan de praat gekregen.

M.b.v. de BCF kan ik binnen de Cubase mixer wel tracks selecteren en b.v. de panning regelen, maar het bedienen
van de faders gaat nog niet goed. Als ik een fader omhoog schuif zie ik op het beeldscherm de bijbehorende
fader ook omhoog schuiven. Als ik de fader los laat dan schuift deze automatisch weer helemaal omlaag naar het
0 punt. Zeer irritant.

Hoe kan ik dit nu voorkomen? Is dit een software instelling? Ik heb al heel wat handleidingen / internet sites doorgelezen, maar kom er niet uit.

De BCF2000 start ik trouwens op in de Mackie Control mode. Binnen Cubase SX heb ik dit device ook toegevoegd.

Binnen een demo versie van Reason 3 werkt de BCF (in Mackie control mode) overigens wel naar behoren.

Re: BCF2000 / Faders Cubase SX

Re: BCF2000 / Faders Cubase SX

Origineel geplaatst door Brugwachter
M.b.v. de BCF kan ik binnen de Cubase mixer wel tracks selecteren en b.v. de panning regelen, maar het bedienen
van de faders gaat nog niet goed. Als ik een fader omhoog schuif zie ik op het beeldscherm de bijbehorende
fader ook omhoog schuiven. Als ik de fader los laat dan schuift deze automatisch weer helemaal omlaag naar het
0 punt. Zeer irritant.

........

De BCF2000 start ik trouwens op in de Mackie Control mode. Binnen Cubase SX heb ik dit device ook toegevoegd.

Dit probleem heb ik ook gehad, en wel op 2 verschillende computers. BCFview was bij de ene de boosdoener, zonder dit, verder zeer handige, programmatje werkt alles perfect op de ene pc. Op de andere pc (een notebook) kreeg ik het alleen goed werkende als ik de behringer-driver verwijderde en de BCF met de windows-driver aan de gang zette. :confused:
Verder werkt alles perfect.

Back