Behringer B-control

Denk dat je hem kan instellen met een programma (zal wel weer alleen PC zijn, maar dat terzijde). En misschien midi1 en/of midi2 uitsturen.

Ala idee van Novation Remote zeg maar.

ik denk ook dat ie zo een beetje werkt.. we zien wel :)

Origineel geplaatst door Christov

en zou je van bv 1 tot 8 ook 9 tot 16 kunnen maken?

is wel interessant opzich!

Natuurlijk kan dat! :)

ben zelf in het bezit van een drehbank, om oa. m'n juno-1 en sixtrak mee aan te sturen. met de drehbank kan je heel fijn sysex messages opbouwen en toekennen aan de individuele pots.

nu viel mijn oog op de bcr-2000, die met de rotary knobs dus. staat voor 185 euro bij thomann (echt belachelijk goedkoop als het idd waarmaakt wat-ie allemaal belooft). vraag me af of er nog een addertje ergens onder het gras zit:

- volgens behringer kan je er sysex messages mee maken maar kan daar weinig documentatie over vinden.
- kwaliteit van de knobs en de buttons

eerst toch maar eens een winkel in den haag zoeken die een demomodel heeft staan...

en gaan die faders dan ook mee? of is automatisering wat anders?

Yep. Dwz dat de B-control data ontvangt van Logic ofzo (MIDI in/out of USB).. Je host en de B-control moet dan wel compatibel zijn met elkaar.

lijkt me dat net zoals veel andere 'midi control surfaces' het een kwestie van juist configureren is... ligt dus aan je software of die midicontroller-data kan verzenden / ontvangen en niet specifiek aan de midicontroller zelf.

ah nou als het compatibel is met cooledit of renoise is het interessant

heb ik ook ngo een gratis versie va logic maar zat bij mn geluidskaart dus zal wel neit veel zijn

ik heb zelf direct contact met de marketing mensen van behringer..
stel ff een aantal vragen op en ik zorg wel dat ze hier terecht komen dan ^_^ ok?

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
ik heb zelf direct contact met de marketing mensen van behringer..
stel ff een aantal vragen op en ik zorg wel dat ze hier terecht komen dan ^_^ ok?

ja vraag ze eens wanneer ze met een iPod-clone komen met soort van "houdertje" met pitch-slider en jogwheel....zodat ie als een CDJ kan worden gebruikt..dat gaat knallen ;)

zal et doen.. :dj: :peukie: 8o)

ehmz.. ik kan nog wel ff informeren of er nog een transport control komt.. ik denk het wel, dat hoeft namelijk ook niet echt duur te zijn ofzo

Gitaarwerk,

Jij had de BCF toch besteld? Is ie al binnen want volgens de behringer site is hij "available in europe". En bevalt hij een beetje!?

Tim

Een paar dagen geleden heb ik met Behringer Support gemailed over de BCR-2000 m.b.t. de 2 midi outs:

Customer (Robin U.) - 12/07/2004 02.26 PM
Is it possible to assign the rotary encoders of the BCR-2000 to either one of
the outputs of the controller?
Knob:1, midi cc# 74 on midi out 1
Knob:2, midi cc# 23 on midi out 2

I want to be able to control devices on up to 32 midi channels with the BCR. I
haven't bought one yet, so if it ís possible, I'd like to know!

Thanks in advance,

Robin U.

Behringer antwoordde:

Response (Christian Eberlein) - 12/07/2004 02.49 PM
Dear Robin Urff,

it´s possible to assign each cc to your desired encoder but it´s not possible to
assign
this to different MIDI Outs.

We hope that we have been able to help you with this information.

Best regards,

Your BEHRINGER Customer Support Team

het is dus niet mogelijk. Ik zag namelijk mogelijkheden om de 2 out van de BCR in de midi ins van mijn MPC te prikken en zo apparaten op beide midi out bussen van de MPC aan te kunnen sturen.
Helaas. Ik ga geen BCR kopen. :) Maar het blijft een cool product voor weinig geld!

-C-

Zowel de BCR2000 als de de BCF2000 staan in bergen tegelijk bij feedback.

Ik heb net even Feedback Utrecht gebeld en die krijgt ze tussen 1 en 2 binnen, gelijk maar even ernaartoe om uit te proberen dan!

Origineel geplaatst door tim-b
Ik heb net even Feedback Utrecht gebeld en die krijgt ze tussen 1 en 2 binnen, gelijk maar even ernaartoe om uit te proberen dan!

Ik bedoelde Feedback Rotterdam idd.

Back