Behringer B-control

Origineel geplaatst door sten
Midi mapper in Live aanzetten, betreffend Live-control selecteren en vervolgens aan de betreffende BCR knob/fader drukken/draaien om de mapping te maken. Alleen de controls op de BCR wil ik nog wel eens wijzigen (toggle on/off bijvoorbeeld).

Per ableton kanaal gebruik ik twee BCR kanalen.
Voor ieder ableton kanaal kan ik de betreffende scene starten/stoppen (rotery encoders). Met de vier buttons schakel ik beat repeaters en phasers over dat kanaal geinsert. De acht onderiggende potmeters gebruik ik voor de FX voor het kanaal (beatrepeaters, filters, etc.).

Klinkt erg intuïtief, das mooi!

Ja, werkt ook lekker.

Op dit moment ben ik bezig om Ableton te integreren in mn dj-sets (platenspelers en/of cd). Ieder afzonderlijk ableton spoor stuur ik ook weer uit naar een dj mixer zodat externe toonregeling en volume snel te bedienen is.

Hoi allemaal,

Ik heb gisteren een tweede hands BCR2000 voor 90 euro gekocht. Leek me een koopje !

Het aanluiten op mijn PC (via USB) ging probleemloos. Ik draai USB driver versie 1.1.1.1, volgens mij is dat de nieuwste versie. De software versie in mijn BCR2000 is versie 1.10. Ook dat is de nieuwste volgens mij.

Ik heb een Roland JX-10 die ik aan wil sturen met de BCR2000. Ik heb een editor op mijn pc die keurig werkt met mijn JX-10. De JX-10 snapt helaas geen cc, maar wel sysex. Als ik via die editor op mijn pc sysex naar de JX-10 stuur, werkt dat uitstekend. Als ik via midi-ox sysex naar mijn JX-10 stuur gaat dit ook goed.

Ik wil via de learn functie de verschillende sysex strings toe wijzen aan druk- en draaiknoppen van de BCR2000. Helaas lukt dit me niet. Ik krijg alleen maar "bad" meldingen.

Op onderstaande site vind je een overzicht van de verschillende sysex strings die ik probeer te sturen:
http://www.colinfraser.com/jx10/jxsysex.htm

De XX in de sysex geeft de waarde aan.
Als ik zo'n string in midi-ox plak en een waarde toe ken aan XX (want XX snapt ie natuurlijk niet), dan krijg ik dus de "Bad"melding.

Als alternatief had ik het volgende programma: http://members.iquest.net/~twilight/jx_edit.zip
Dit programma geeft op je scherm keurig alle edit functies van de JX-10. Ik heb de BCR2000 in learn mode gezet en via dat jx-edit programma getracht de sysex data te versturen door simpelweg mijn muis te gebruiken in dat programma. Wederom de "bad" melding. Ik begin een beetje wanhopig te worden, want ik krijg de sysex strings dus niet in mijn BCR2000.

Wie kan mij helpen? Wellicht kan iemand eens proberen de betreffende sysex in de BCR2000 te krijgen. Dan weet ik of het aan mij ligt of aan mijn BCR2000.

Vriendelijke groet,

Rene

Ik heb nu ook een BCR 2000, maar wie kan mij in hemelsnaam op weg helpen?

Ik wil in Live 6 parameters van de Pro53 aan bepaalde knoppen van de BCR hangen, maar het wil maar niet lukken.

Origineel geplaatst door Origin X
Ik heb nu ook een BCR 2000, maar wie kan mij in hemelsnaam op weg helpen?

Ik wil in Live 6 parameters van de Pro53 aan bepaalde knoppen van de BCR hangen, maar het wil maar niet lukken.

Gelukt, moest bij preferences remote on bij midi aan zetten

Encoder Groups

Encoder Groups

hallo hallo,

Ik vind mijn BCR helemaal te gek.

Nu mijn vraag. Ik heb op encoder group 1 de ronddraaiknoppen alsmede de drukknoppen gepraogrammeerd naar wens en dit werkt prima.
Nu wil ik in de overige encoder groups ook cc's toewijzen aan al deze knoppen, dus dat een draaiknob in encoder group 1 bijc. cc 53 uitstuurt en in encoder group 2 cc whatever. Helaas blijft de betreffende knop nu nog de cc 53 uitsturen zodra ik naar encoder group 2 ga. Wie helpt mij? Of verwijst naar de manual alwaar ik het encoderprogrammeer werk kan vinden?

Dank is groot,

ens

als je de cc kan toewijzen in encoder groep 1 en je doet hetzelfde wanneer je in encoder groep 2 zit.... dan zou dat toch moeten werken?? nee?

alleszins dit is natuurlijk zeer zeker mogelijk. mocht de software editor niet zo buggy zijn dan deed je het daar op 1 2 3.

persoonlijk heb ik de cc's nog nooit gewijzigd. ik laat de softsynths zich maar aanpassen.

natuurlijk als het de bedoeling is een hardware synth aan te sturen...

succes.

opzoeken in de manual gaat sneller gaaan dan wachten op post

;)

als je de cc kan toewijzen in encoder groep 1 en je doet hetzelfde wanneer je in encoder groep 2 zit.... dan zou dat toch moeten werken?? nee?

Je zou denken dat dit zou volstaan om de encoder groups te programmeren maar dat werkt helaas niet. Heb het al geprobeerd zo.

Maar idd. ik zal eens kijken of ik er met de manual uitkom;)

Dank iig

Het antwoord is dat de encoder groups alleen voor de eerste rij van knoppen werken. Dus helaas niet de onderste drei rijen.

Cheers

ens

héhéhé, ja das natuurlijk wel iets dat je moet weten.

een handige manier om dit op te lossen is om de encoderrij voor bv 4 presets identiek te programmeren (dus de verchillende encoder groepen kopieren naar volgende presets)

en dan gewoon de onderste 3 rijen per preset te proggen naar wens. zo kan je switchen tussende encodergroepen ongeacht in welke preset je zit. de 3 onderste rijenzijn dan presetafhankelijk

En er is iets nieuws voor de BCR2000, wat ik via de usergroup op Yahoo heb ontvangen in de mail.

Plastic overlays: http://www.lexplastics.co.uk/index.html

S6000064-ps.jpg
S6000079-ps.jpg
S6000121-pps.jpg

Price per pack - GBP - £14.99
Total Price includes - 1 x Pack ( 5 x complete overlay sets)

+ P&P - Europe - GBP - £17.49 = €25

To buy multiple packs. Please change quantity in Pay-Pal details. We will ship worldwide.

Misschien een idee om met meerdere te kopen?

Origineel geplaatst door Eraser127
En er is iets nieuws voor de BCR2000, wat ik via de usergroup op Yahoo heb ontvangen in de mail.

Plastic overlays: http://www.lexplastics.co.uk/index.html

Price per pack - GBP - £14.99
Total Price includes - 1 x Pack ( 5 x complete overlay sets)

+ P&P - Europe - GBP - £17.49 = €25

To buy multiple packs. Please change quantity in Pay-Pal details. We will ship worldwide.

Misschien een idee om met meerdere te kopen?

Misschien een nieuw topic voor aanmaken? :geslaagd: Denk dat er best wel animo voor is :)
A vind ik het vrij prijzig eigenlijk!

Origineel geplaatst door Phony
Misschien een nieuw topic voor aanmaken? :geslaagd: Denk dat er best wel animo voor is :)
A vind ik het vrij prijzig eigenlijk!
Heb net een mail gestuurd over eventuele groepskorting.

Origineel geplaatst door Eraser127
Heb net een mail gestuurd over eventuele groepskorting.
Heb een mailtje terug met prijzen en heb het even in een spreadsheet gezet:

[aantal packs] - [prijzen via website] - [prijzen via mail] - [verschil (korting)]

template.png

OK, ik heb de generic remote gevonden en daarmee kan ik naar VSTi's mappen. Maar kan ik nou ook dingen via die generic remote fixen naar bepaalde hardwaresynths die op een bepaald kanaal van een bepaalde MIDI-interface zitten of hoe gaat dat?

Origineel geplaatst door bikkel
OK, ik heb de generic remote gevonden en daarmee kan ik naar VSTi's mappen. Maar kan ik nou ook dingen via die generic remote fixen naar bepaalde hardwaresynths die op een bepaald kanaal van een bepaalde MIDI-interface zitten of hoe gaat dat?

nope, in de generic remote kan dit raar genoeg niet. Je kunt wel een aparte device map voor de desbetreffende synth inladen.

Origineel geplaatst door nomore
nope, in de generic remote kan dit raar genoeg niet. Je kunt wel een aparte device map voor de desbetreffende synth inladen.

En kan ik die device map dan weer doormappen via generic remote?

Want het probleem met een device map is dat je er een synth mee kunt programmeren, maar dat de controllers er weer niet in staan. Bijvoorbeeld een Matrix-1000 stuur je aan met Mod, Pitch, Pedal 1, Pedal 2, dat soort controllers.

Back