Behringer B-control

Origineel geplaatst door bikkel
En kan ik die device map dan weer doormappen via generic remote?

Want het probleem met een device map is dat je er een synth mee kunt programmeren, maar dat de controllers er weer niet in staan. Bijvoorbeeld een Matrix-1000 stuur je aan met Mod, Pitch, Pedal 1, Pedal 2, dat soort controllers.

nopes.. niet mogelijk. Echt debiel trouwens, ik hoopte dat dit in cubase 4 anders was geregeld maar dat schijnt niet zo te zijn.

Overigens kun je dus wel de controls in je bcr zelf programmeren en dan via cubase doorrouten (extra midi -in- kanaaltje met als output de synth).

Ja mijn idee was om eigenlijk gewoon 16 kanalen te blijven gebruiken voor mijn HW synths en alles wat niet op 1 binnenkomt qua controls door te routen naar andere outputs. Ofzo?

Het vervelende is dat het opzetten van dit systeem een hoop tijd kost, en je dus maar beter in een keer op de goede manier kunt beginnen.

gaan de knoppen van zo een bcr2000 even snel kapot als bij een behringer mengpaneel?
(die behringer vmx mixer reeks is dus brol)

wie misbruikt zijn bcr2000, en heeft nog steeds een werkend exemplaar? ;)

wie misbruikt zijn faders van de bcf-2000 en heeft nog steeds een goed werkend exemplaar met goed werkende motor faders ? (en wie niet ? )

de faders van Hazes en Quifster alweer gesneuveld ? hopelijk niet... ben erg benieuwd naar de degelijkheid van die motorfaders ivm geplande aanschaf bcf2k

Origineel geplaatst door WarmeBakker
wie misbruikt zijn faders van de bcf-2000 en heeft nog steeds een goed werkend exemplaar met goed werkende motor faders ?

check ! :)

witte bcf2k

witte bcf2k

jammer dat die pas in q3 uitkomen dat duurt nog effe =( , maar dan haal ik eerst wel zo'n donkere, hopen dat m'n motorfaders tegen die tijd niet kapot zijn of kuren hebben. ben benieuwd of ze allemaal nog heel zijn van jullie luitjes.:peukie:

Origineel geplaatst door quifster
De controller maps voor de bcr en bcf zijn inmiddels ook volop in omloop. Voor cubase SX 2.2 is er een hele mooie controller map te downloaden waarmee je erg veel kan doen met de BCR 2000. Deze kun je downloaden van deze site

http://bebop.audioshot.net/bcr-bcf.html

De controller map die je moet hebben is : BCR2000 Cubase Channel Control

Dit maakt van een preset in je bcr een zeer goed gevuld besturings apparaat voor je sx mixer. Inclusief Jogwheel functie!!!
Ook erg gaaf is dat je de ledjes kan laten reageren op de volume meters van cubase. dus je ziet op je behringer per kanaal wat er uitgestuurd is. Deze functionaliteit zit ook in deze map en wordt bovendien nog eens uitgelegd hoe je dit moet doen in het bijgevoegde word document.

Ik ben dus nog steeds zo enthousiast over beide behringers. zeker nu er ook voor de mindere programmeer goden onder ons templates beschikbaar komen wordt dit steeds meer een killer van de bovenste orde
:halleluja

deze site werkt niet meer, zijn er nog gebruikers sites van de bcr / bcf up en running ?

bcf-2000

bcf-2000

okee, de mackie control en babyhui emulatie modes die rocken. vet ding. en solide. bij mij leven de faders ook nog maar ik heb hem nog niet zolang.

nu wordt het tijd om de spannende templates te proberen waar jullie het over hadden, bv waarbij de lichtkrans de output van de channels uitslaat , waar kan ik die vinden ? of kunnen jullie ze ajb in deze thread posten ?

Re: bcf-2000

Re: bcf-2000

Origineel geplaatst door uitAmsterdam
okee, de mackie control en babyhui emulatie modes die rocken. vet ding. en solide. bij mij leven de faders ook nog maar ik heb hem nog niet zolang.

nu wordt het tijd om de spannende templates te proberen waar jullie het over hadden, bv waarbij de lichtkrans de output van de channels uitslaat , waar kan ik die vinden ? of kunnen jullie ze ajb in deze thread posten ?

..dan is het wel handig om te weten welke software je gebruikt. ;)

das waar. ikzelf cubase, maar misschien is het ook handig voor andere mensen als eventueel presets voor andere sequencers in deze thread gepost worden of linkjes...

group

group

hoi op yahoo is een b control group trouwens nog. bc2000
enkele files daar oa een display progje met grotere display

helaas niet de preset waarbij de leds uitslaan als lichtkrans op de muziek.

sjabloontje

sjabloontje

handig sjabloontje uit de yahoo users group
voor mackie control emu cubase gebruik

Attachments

• template_mackie.zip
    6,6 KB · Bekeken: 138
gebruik

gebruik

printen op hp doorzichtige folie overheadsheets of hp fotopapier
misschien pas ik hem nog wat aan, denk eraan om de verticale tussenpootjes wat breder te maken zodat hij wat stabieler tussen de knoppen zit.

Back