Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Yoozer
1) De 699 op SonicState is een MSRP - suggested retail price (aka adviesprijs). Die van de ION was toendertijd iets in de 1199 euro als ik het met goed herinner; kijk wat er nu nog van over is
2) 620 euro is volgens mij een "betaal dat en je krijgt gelijk de eerste die uit de doos komt hier"-prijs - $699 = €580. Dus, met een beetje mazzel...![]()
Origineel geplaatst door falafelbiels
Ja maar toch. Ik geloof niet dat Alesis ooit iets slechts heeft gemaakt, dus...
Niet dat ik 'm aan ga schaffen of zo
Origineel geplaatst door C-Code
pfoeh....620 euro voor een preset bakje.....als ik wil editten via de computer koop ik wel een softsynth......
Origineel geplaatst door C-Code
Ja maar 580 is nog veel te veel voor een mini VA met te weinig mogelijkheden/knoppen etc. etc.
Zeker gezien de huidge concurrentie. Je kunt synths natuurlijk niet onderling niet vergelijken. Maar verplaats je eens in de doelgroep die ze willen bereiken. Mensen die weinig geld uit te geven hebben, en toch veel willen hebben voor hun geld kijken toch vaak naar "wat bied het apparaat me ten op zichte van de mogelijkheden"
En ik denk dat mensen met een prijs van rond de 550 toch eerder uitwijken naar de 2dehands markt....waar ze voor veel minder geld veel meer synth kunnen krijgen ! Of naar de softsynths......Korg Legacy maybe .....voor 499 meer synths en meer controller mogelijkheden ?
Voor 580 heb je (om even binnen het VA te blijven):
Een 2de hands Novation Nova / Supernova 1
of
Een 2de hands Waldorf Microwave XT
of
Een Waldorf Micro Q
of
Een 2de hands Virus B
of
Een 2de hands Nordrack 2
of
Een 2de hands An1x (met de helft aan geld over)
of
Een nieuwe Microkorg (en dan heb je nog geld over)
Waar, waar 
Origineel geplaatst door ikke
Een Virus B voor 580 euro?!Waar, waar
![]()

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Kun je beter voor 230 euro meer, "het betere werk", de "ION" van mij kopen.
Wat bedoel je met het betere werk? Ik dacht dat Virussen de koningen (konigingen) der synths waren? Of zeg ik het nu zelf, 'waren' ?
(styl: symfo/prog rock, van Iron Butterfly, Kayak, ELP tot en met Eric Norlander)|
Bericht door een moderator:
|
|
|
3) We had to make some internal design improvements in order to save
cost and get the product to have a $499 price. This means that we
need to spend some time to change the firmware to support the new
internal hardware. Keep in mind that the voicing engine is the same.
) en comfortabele editing (er vanuit gaande dat er een editor bij zit). Origineel geplaatst door falafelbiels
Ja maar toch. Ik geloof niet dat Alesis ooit iets slechts heeft gemaakt, dus...
Origineel geplaatst door fuse
Uhmmm.... die QS synths van Alesis vind ik met stip de slechtste romplers die ooit op de markt zijn gebracht.
Maar die Micron kun je regelrecht als concurrent van de K-station en soortgelijken zien. En die zijn ook niet super uitgebreid.