Alesis Micron

pfoeh....620 euro voor een preset bakje.....als ik wil editten via de computer koop ik wel een softsynth......Als ik deze hele thread zo lees denk ik dat het een flop gaat worden....(maar dat is maar mijn mening).

Ik dacht dat alesis hun lesje wel had geleerd qua marketing na hun bijna faillisement. Guess not.

1) De 699 op SonicState is een MSRP - suggested retail price (aka adviesprijs). Die van de ION was toendertijd iets in de 1199 euro als ik het met goed herinner; kijk wat er nu nog van over is :)

2) 620 euro is volgens mij een "betaal dat en je krijgt gelijk de eerste die uit de doos komt hier"-prijs - $699 = €580. Dus, met een beetje mazzel... :)

Origineel geplaatst door Yoozer
1) De 699 op SonicState is een MSRP - suggested retail price (aka adviesprijs). Die van de ION was toendertijd iets in de 1199 euro als ik het met goed herinner; kijk wat er nu nog van over is :)

2) 620 euro is volgens mij een "betaal dat en je krijgt gelijk de eerste die uit de doos komt hier"-prijs - $699 = €580. Dus, met een beetje mazzel... :)

Ja maar 580 is nog veel te veel voor een mini VA met te weinig mogelijkheden/knoppen etc. etc.
Zeker gezien de huidge concurrentie. Je kunt synths natuurlijk niet onderling niet vergelijken. Maar verplaats je eens in de doelgroep die ze willen bereiken. Mensen die weinig geld uit te geven hebben, en toch veel willen hebben voor hun geld kijken toch vaak naar "wat bied het apparaat me ten op zichte van de mogelijkheden"

En ik denk dat mensen met een prijs van rond de 550 toch eerder uitwijken naar de 2dehands markt....waar ze voor veel minder geld veel meer synth kunnen krijgen ! Of naar de softsynths......Korg Legacy maybe .....voor 499 meer synths en meer controller mogelijkheden ?

Voor 580 heb je (om even binnen het VA te blijven):

Een 2de hands Novation Nova / Supernova 1
of
Een 2de hands Waldorf Microwave XT
of
Een Waldorf Micro Q
of
Een 2de hands Virus B
of
Een 2de hands Nordrack 2
of
Een 2de hands An1x (met de helft aan geld over)
of
Een nieuwe Microkorg (en dan heb je nog geld over)

Ja maar toch. Ik geloof niet dat Alesis ooit iets slechts heeft gemaakt, dus...

Niet dat ik 'm aan ga schaffen of zo

Origineel geplaatst door falafelbiels

Niet dat ik 'm aan ga schaffen of zo

Nee inderdaad ik denk ook niet dat alesis slechte producten maakt.......integendeel. Ik denk alleen dat ze een verrekte slechte marketing afdeling hebben.

Ik zou het zonde vinden als bedrijven die met nieuwe producten op de markt komen ....uiteindelijk failliet gaan...zoals waldorf.

Origineel geplaatst door C-Code
pfoeh....620 euro voor een preset bakje.....als ik wil editten via de computer koop ik wel een softsynth......

Presetbakje? Is een Ion ook een presetsynth dan? Een Micron is gewoon een Ion voor computergebruikers. Geen toetsen en knoppen nodig? Dan betaal je daar dus ook niet voor. Dus ideaal voor wie de Ion gaaf vond, maar duur en met veel zinloze knoppen en toetsen. Een soort enhanced rackversie inclusief midicontrollerkeyboard (ook bruikbaar natuurlijk als controller voor andere (soft)synths). En enkele honderden euro's goedkoper dan de toch al hartstikke goedkope Ion.

Ik kan me voorstellen dat het flopt omdat de Ion al een tijdje uit is, en dus al gekocht door veel potentiële Micronkopers en ook al tweedehands beschikbaar voor maar amper meer geld dan de Micron (hadden ze tegelijk moeten releasen misschien?), maar ik zie het ook wel een succes worden, eigenlijk.

Origineel geplaatst door C-Code
Ja maar 580 is nog veel te veel voor een mini VA met te weinig mogelijkheden/knoppen etc. etc.
Zeker gezien de huidge concurrentie. Je kunt synths natuurlijk niet onderling niet vergelijken. Maar verplaats je eens in de doelgroep die ze willen bereiken. Mensen die weinig geld uit te geven hebben, en toch veel willen hebben voor hun geld kijken toch vaak naar "wat bied het apparaat me ten op zichte van de mogelijkheden"

En ik denk dat mensen met een prijs van rond de 550 toch eerder uitwijken naar de 2dehands markt....waar ze voor veel minder geld veel meer synth kunnen krijgen ! Of naar de softsynths......Korg Legacy maybe .....voor 499 meer synths en meer controller mogelijkheden ?

Voor 580 heb je (om even binnen het VA te blijven):

Een 2de hands Novation Nova / Supernova 1
of
Een 2de hands Waldorf Microwave XT
of
Een Waldorf Micro Q
of
Een 2de hands Virus B
of
Een 2de hands Nordrack 2
of
Een 2de hands An1x (met de helft aan geld over)
of
Een nieuwe Microkorg (en dan heb je nog geld over)

Een Virus B voor 580 euro?! 8~ Waar, waar 8>

Origineel geplaatst door ikke
Een Virus B voor 580 euro?! 8~ Waar, waar 8>

Ik zie ze regelmatig op de duitse ebay, voor rond de 600 tot 700 langskomen.

Ik bedoelde ook niet exact 580, aangezien de huidge vraagprijs van de micron 620 euro is ;)

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Kun je beter voor 230 euro meer, "het betere werk", de "ION" van mij kopen.

Als ik een Ion wil, koop ik die nieuw bij Keymusic voor 900 euro! :okdan: Maar heb geen 900 euro.. :( Wat bedoel je met het betere werk? Ik dacht dat Virussen de koningen (konigingen) der synths waren? Of zeg ik het nu zelf, 'waren' ?

Bij Feedback staat ie nu in het krantje voor €500,- Volgens Alesis (Christian Stahl) komt ie eind juni. Hij kon me niks vertellen over een Editor voor de comp. Zoiets als de unisyn-editor voor mijn Alesis QS7 zou ideaal zijn.

Ik vind de Ion de meest overtuigend klinkende VA tot nu toe en al die knoppen heb ik on stage toch niet nodig aangezien ik dan mijn handen vol heb aan de toetsen. En thuis en in de oefenruimte heb ik altijd een computer bij de hand. En €900,- of €500,- vind ik dan nogal een verschil dan!

Ziehier de doelgroep ;) (styl: symfo/prog rock, van Iron Butterfly, Kayak, ELP tot en met Eric Norlander)

Bericht door een moderator:
Opgeschoond.
Ruil- en verkoop onderhandelingen gaarne op de marktplaats, en niet in de topics.

Mijn dank! :smeris:

3) We had to make some internal design improvements in order to save
cost and get the product to have a $499 price. This means that we
need to spend some time to change the firmware to support the new
internal hardware. Keep in mind that the voicing engine is the same.

Waarom bevalt mij dit niet? Dat "internal design improvements in order to save cost" klinkt op mij als "we moesten goedkopere chips kopen"... of heb ik het mis?

Een ander hardware verschil is toch ook nog dat de Ion 4 outs heeft en de Micron slechts 2?

Bij De Weg... ik neem aan dat er out of the box een PC editor bij de Micron geleverd wordt. Aangezien ze zelf ook aangeven dat het ding anders 'niet' te editten is. Dus een beetje het principe van de Nord Modular.

Ik zit er namelijk erg over te denken om de Micron aan te schaffen. Past namelijk prima in mijn plaatje. Wel toetsen maar niet een volledig keyboard dus compact, stevige sound (of zal ik toch maar doorsparen voor de A6 ;)) en comfortabele editing (er vanuit gaande dat er een editor bij zit).

Met 8 voices ga ik er waarschijnlijk niet meer dan één stereo sound (pads, strings) of twee eenvoudigere mono sounds uit trekken. Dus dan is twee outs ook voldoende (verscil met de 4 van de Ion). En tot slot is met name de reverb waarschijnlijk (!!) beter dankzij de dedicated rev-chip.

Maar...

Weet toevallig ook iemand of er iets van een USB aansluiting op het ding zit voor communicatie met de PC (editor)? Of gaat het 'ouderwets' via MIDI?

naar die editor ben ik ook erg benieuwd... ik wil eigenlijk niet dat het via midi gaat, want ik wil kunnen spelen en editen tegelijk...

Origineel geplaatst door falafelbiels

Uhmmm.... die QS synths van Alesis vind ik met stip de slechtste romplers die ooit op de markt zijn gebracht.

Maar die Micron kun je regelrecht als concurrent van de K-station en soortgelijken zien. En die zijn ook niet super uitgebreid.

Origineel geplaatst door fuse
Uhmmm.... die QS synths van Alesis vind ik met stip de slechtste romplers die ooit op de markt zijn gebracht.

Maar die Micron kun je regelrecht als concurrent van de K-station en soortgelijken zien. En die zijn ook niet super uitgebreid.

Niet helemaal een goed vergelijk. De K-Station is namelijk een gestripte versie (ook qua mogelijkheden) van de KS serie.

De Micron is alleen qua hardware een gestripte versie van de Ion (minder toesten, minder knoppen, geen scherm, een i.p.v. drie wielen en twee outs minder). Echter qua interne power is ie zelfs (volgens de specs) "suprieur" aan de Ion. Hij heeft exact dezelfde mogelijkheden met als extra een dedicated reverb chip.

Back