Alesis Micron

Origineel geplaatst door JugJug
Micron OS 1.10 8o)

mm, die is al uit 2005, toch? Die heeft nog steeds negatieve NRPN's nodig. En die stuurt de bcf/bcx niet uit, naar mijn weten:

Response (Mario van Helden) - 03/03/2006 05.39 AM
Dear Sir,

thanks for writing!

"Can the bcf2000 send negative values for nrpn's?"

No it can't.

Please get back to us in case of any further questions!

Kind regards

Mario van Helden
BEHRINGER Customer Support

hmm...k ben niet echt duidelijk geweest.
Wat ik bedoelde was dat de Micron voor patch 1.10, als je negatieve nrpn's stuurde, daar niet op reageerde (waardoor een groot deel van de parameters niet toegankelijk waren). Dat is gefixt.

Ik heb geen Bcr/Bcf, maar heb de editor en manual van de Bcr/Bcf bekeken. (K kan niet garanderen dat onderstaande juist is;) , kan iemand bevestigen of ik niet uit mijn nek aant kletsen ben?)
Negatieve waarden in NRPN worden uitgedrukt door van 16383 (14-bit grens) terug te tellen: -3=16380, -100=16284 etc..
Dus om de waveshape van OSC1 van -100=>0 aan te sturen moet je in de editor:
Midi Data type: NRPN
Channel: x
NRPN no: 12
Ctrl mode: [edit] absolute (14-bit)
Minimum: 16284
Maximum: 16383

Nadeel van deze werkwijze is dat je voor 1 parameter 2 knoppen nodig hebt.

Origineel geplaatst door JugJug

Dus om de waveshape van OSC1 van -100=>0 aan te sturen moet je in de editor:
Midi Data type: NRPN
Channel: x
NRPN no: 12
Ctrl mode: relative (14-bit) (heb geen idee waar relative 1-2-3 voor staan)
Minimum: 16284
Maximum: 16383

Nadeel van deze werkwijze is dat je voor 1 parameter 2 knoppen nodig hebt.

Hee, das interessant...

Lijkt me een gaaf stukje software. Jammer dat de link naar de demo dood is.
Iemand hem gedownload?

doet het, ik ben hem nu aan het downloaden. (met firefox)
dus nog maals proberen zou ik zeggen.

Werkt inmiddels weer ja. Ben toch niet zo onder de indruk van de software, maar dat komt misschien door de demo lilitaties. Voor veel functies moet je toch dingen openklikken en zo. Had graag alles in 1 keer op het scherm gehad.

Dat lijkt mij inderdaad ook niet relax, niet geprobeert ik heb namelijk geen micron 8D

microzune gaat de goede kant op qua editor voor de micron. maar ik vindt em nogal duur voor de bugs die je er bij krijgt.

Ik heb hem nu drie keer gehad, steeds weggedaan, maar ik mis hem toch weer!!!!

Phochos=(

Ik heb ook een Micron en vind de sound erg fraai, maar toch heb ik nog geen een keer een sound gehoord die me versteld deed staan. Om een of andere reden vind ik het soms wat dun klinken. Komt misschien door het gebrek een effecten of zo.

Ik vroeg me af of iemand sites weet waar ik goede sounds kan vinden voor de Micron/Ion.
Ik ben vooral op zoek naar wat emulaties van bekende sounds.
Vette minimoog leads, Elka Synthex laserharp, Cs-80 Vangelis achtige sounds etc.
Kan ik dat uit de Micron halen? Als ik de specs zo lees zou ie dat wel moeten kunnen, maar mij is het nog niet echt gelukt.

Iemand die vette sounds heeft voor de Micron?

Origineel geplaatst door renepela
Ik heb ook een Micron en vind de sound erg fraai, maar toch heb ik nog geen een keer een sound gehoord die me versteld deed staan. Om een of andere reden vind ik het soms wat dun klinken. Komt misschien door het gebrek een effecten of zo.

Ik vroeg me af of iemand sites weet waar ik goede sounds kan vinden voor de Micron/Ion.
Ik ben vooral op zoek naar wat emulaties van bekende sounds.
Vette minimoog leads, Elka Synthex laserharp, Cs-80 Vangelis achtige sounds etc.
Kan ik dat uit de Micron halen? Als ik de specs zo lees zou ie dat wel moeten kunnen, maar mij is het nog niet echt gelukt.

Iemand die vette sounds heeft voor de Micron?

Dat ding heeft effecten en zit boordevol bekende sounds...
Het probleem is dat je het zelf probeert, dan blijf je te kritisch. Ik zeg niet dat jij er niks van kunt maar als een ander het doet lijkt het allemaal sneller magisch en geweldig. echt waar.

Misschien heb je daar wel een beetje gelijk in en misschien zijn de sounds die ik zoek wel zo typerend voor een bepaalde synth dat het gewoonweg niet kan met de CS-80.
Sounds die ik probeer te maken zijn bijvoorbeeld de bekende laserharp sound van JMJ die je in de Elka ynthex vindt. Ik probeer ik CD-80 sounds (Vangelis) te maken zoals de lead sound uit "To the unknown man" en de bekende Vangelis horns. Kom er niet eens in de buurt, maar is misschien te typerend CS-80.

Even wat anders. Ik las e.e.a. over de Micron besturen met een Bheringer BCR-2000. Ik heb zo'n BCR2000, en zou de Micron er ook wel mee aan willen sturen. Heeft iemand dit al gedaan, want ik wil eigenlijk niet het wiel weer helemaal opnieuw uitvinden. Wil iemand zijn BCR2000 preset voor de Micron met me delen?

bestaat er eigelijk een osx intel editor voor de micron? (tja zoeken op google enz...bla bla bla ik maar surfen met 50.6 K bps)8~

Back