Alesis Micron

Dat is ook mijn mening.

Een aantal jaar geleden werden diverse synths de grond in geboord omdat ze hun geluiden opklopte met effecten. Het was zelfs dé verkooppraat voor de Norleads. Die hadden geen effecten maar hun sound stond zonder effecten al als een huis.

Ik denk dat de Ion ook zonder effecten al heel goed klinkt. En als er dan betere effecten in zouden moeten, nou doe dan maar een berg chorussen, distortions en meer van dat soort gein. Voor een goede galm moet je veelal toch al niet bij de interne effecten van een synth zijn.

Mooi meegenomen als het erop zit... maar belangrijk? Nou nee...

Het was eigenlijk ook niet mijn punt dat ik het mis, die galm en delay (dat 'ook' in de eerste zin van mijn vorige post moet er eigenlijk uit...). Ik bedoelde dat veel mensen erover geklaagd hebben, en dat het feit dat ze dat nu wel in de Micron stoppen mijns inziens inhoudt dat ze zich daar iets van aangetrokken hebben en het dus achteraf belangrijk genoeg vinden.

Wat mij betreft: ik mis het helemaal niet. Ik bedacht laatst nog dat-ie toch wel erg goed klonk zonder, en dat dat eigenlijk helemaal niet gek is, want zo'n Minimoog (om maar eens een dwarsstraat te noemen) had helemaal niks aan fx, werd (vaak) droog gebruikt, en hoor je daar iemand over klagen? :)

(jaja, ik zal volgende keer nóg zorgvuldiger formuleren...)

Tegenwoordig maakt het gelukkig niks meer uit. Vrij weinig mensen beginnen tegenwoordig nog met hardware, en als ze dat doen hebben ze meestal wel een leuk budget waar volgens mij altijd wel een geluidskaart bij zit (dus neem je je track op en smijt je er vervolgens een VST-effectje over). Ik weet zelf wel dat ik altijd heel erg op onboard effecten heb geleund; simpelweg omdat ik liever een extra synth had dan extra outboard gear. Nu dat ik een mengpaneel heb met FX erop scheelt het gelukkig wel een hoop ;).

Aan de andere kant, als een effectbakje niks meer kost, wat kost dan nog een ingebouwd rudimentair effect voor tijdelijk gebrek aan beter? ;).

De Micron zit er voor mij steeds dichter aan te komen, ik zit alleen nog te wachten op een telefoontje van Music House dat ze me kunnen vertellen wanneer 'ie er is...

Ik ben (denk ik) toch blij dat ik voor de Ion gegaan ben.

Het fullsize keyboard, de 3 wielen, de extra (aux) outputs, het grafische display én de controllers, zijn mij de meerprijs meer dan waard.

Iemand enig idee wanneer deze nu in de schappen ligt?

Op de alesis website is dit niet vermeld, maar is hij al weg uit de nieuwe productenlijst...

Origineel geplaatst door ACCT

Op de alesis website is dit niet vermeld, maar is hij al weg uit de nieuwe productenlijst...

en toegevoegd bij de normale productenlijst

gelukkig maar, ze kunnen hem ook gewoon schrappen, maar, volgens mij staat er nu ook wat extra info bij (+foto), iig duidelijker

gaat wel heel traag de uitgave van deze synth zeg....

wel handig als 1 ion niet meer genoeg stemmen bied, koop er een micron bij en edit die ook via je ion :)

Origineel geplaatst door D-mike-E
Ik ben (denk ik) toch blij dat ik voor de Ion gegaan ben.

Het fullsize keyboard, de 3 wielen, de extra (aux) outputs, het grafische display én de controllers, zijn mij de meerprijs meer dan waard.

Ik heb doorgespaard en dezelfde logica gevolgd... ik ga 'm donderdag ophalen. Ik hoop ook dat 'ie me een prettiger masterkeyboard geeft, de XP heeft niet echt knopjes.. misschien wegdoen en vervangen door een JV1080 of zo. De brood & boter geluidjes heb ik al tijden niet meer gebruikt.

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik hoop ook dat 'ie me een prettiger masterkeyboard geeft, ...

Ach, er zullen mensen zijn die betere toetsen gewend zijn. Ik vind hem prima!

De toetsen zijn wat springeriger, heb ik al gemerkt. Op zich geen bezwaar, ik heb ook nog een W5 met semi-gewogen actie, maar die gebruik ik niet zoveel. Het is 't 'm meer dat niks van de XP30 echt goed werkt op m'n andere synths; die zwik moet ik toewijzen (voor iets als cutoff en resonance al, dus).

Ook de modwheels zijn een welkome verbetering; de benderstick van de XP is 3 keer niks :P (bekend Roland-trauma).

las op de yahoo-ion-usergroup dat de Micron in de US al wordt uitgeleverd! spannend hoor! :D

op de alesis site staat ook een demo'tje, niet echt geweldige kwaliteit, maar die pattern sequencer is volgens mij wel ok!

Iemand nog idee-en m.b.t. het gebruik van Micron voor een live optreden?

Zoals het er naar uit ziet kan je de phrase sequencer gebruiken om live dingetjes in te spelen en gelijk te gebruiken (gelooped) alsmede voorgeprogrammeerde phrases gebruiken. Of ben ik nu verkeerd aan het denken?

Back