[Arturia] Minimoog V - software minimoog

ALBINO SCORPION

sixfilth
eerst even credit geven want ik copy/paste dit van KVR-VST.COM!

Arturia, in partnership with Moog Music, have announced the release of the Minimoog V at NAMM today.
Offering all the features of the original, the software version also brings polyphony, MIDI management, preset handling and, taking advantage of modern tools, additional functions are hidden beyond the control panels: a modulation matrix, a LFO, an arpeggiator, a chorus and a delay.

Using TAE, Arturia's proprietary technology for emulating analog circuits, "the Minimoog V offers an unchallenged quality of sound". Sharp filters, aliasing free oscillators and soft clipping limitations "guarantee that you have the best emulation released on the market".

Features of the original:

3 voltage controlled oscillators offering several waveforms (Triangle, Saw triangle, Saw, Square, wide rectangular and narrow rectangular). The third oscillator can modulate either the first two oscillators or the filter.
1 mixer built with an overload circuit.
1 legendary 24db/oct resonant filter.
2 ADSR envelope generators.
1 external audio input.

lijkt mij geweldig in ieder geval!!!
1 external oscillator and filter modulation input.
Additional features of the software version:

1 modulation matrix offering up to 6 different connections. 12 sources and 27 destinations.
1 LFO with sync to host.
1 arpeggiator with sync to host.
1 three-mode chorus.
1 stereo delay to be synchronized via MIDI.
Possibility to synchronize Osc2 to Osc1.
Price and shipping to be confirmed.

Minimoog V will be available for:

Windows 9x and higher: VST, DX, RTAS & HTDM and stand alone.
Mac OS 9: VST, MAS, RTAS & HTDM.
Mac OS X: VST, AU, RTAS & HTDM and stand alone.

Staat nog niet op de moog site net als de moog modular versie. Of verbind Bob Moog zijn naam hier niet aan?

Arturia introduces the minimoog V

Arturia introduces the minimoog V

Original features and specifications :

3 oscillators offering multiple waveforms. The third oscillator can modulate either the first two oscillators or the filter.
1 mixer with a built-in overload circuit
1 legendary 24 dB/oct resonant filter
2 ADSR envelope generators
1 external audio input
1 external oscillator and filter modulation input
Plus some features of our own :

1 modulation matrix offering up to six different connections between 12 sources and 32 destinations
1 LFO which can be synchronised on the tempo of the host sequencer
1 arpegiator which can also be synchronised in the same way
1 three-mode chorus
1 stereo delay to be synchronised via MIDI
Possibility to synchronise Osc2 on Osc1
Download the Arturia/Moog Music press release.

Estimated release date: End February - Early March 2004

:)

Attachments

• miniv_closed.jpg
    miniv_closed.jpg
    37,9 KB · Bekeken: 137
Als er nu een schaal model minimoog controller bij zou zitten. :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Als er nu een schaal model minimoog controller bij zou zitten. :)

Er is toch een ander bedrijf die dat wel heeft? Creamware?

Origineel geplaatst door dBm
Nee...Sorry :Z __ kwas te snel met posten :)
Liever dubbel als gemist!

Wie weet gaat nu de prijs van de echte hardware minimoogs wel weer dalen. :D

Zou Arturia ook met een memorymoog bezig zijn? Nu ze toch de hele Moog lijn in chronologische volgorde gaan nabouwen.

Origineel geplaatst door fuse
Wie weet gaat nu de prijs van de echte hardware minimoogs wel weer dalen. :D

Zou Arturia ook met een memorymoog bezig zijn? Nu ze toch de hele Moog lijn in chronologische volgorde gaan nabouwen.

zou wel leuk zijn.... met een pc met een dikke processor zou je straks ook gewoon 6 van de minimoogs kunnen openenen en zelf je memorymoog nabootsen toch?
serieus denk ik dat arturia's volgende logische stap die memorymoog is, ik zit er al op te hopen in ieder geval.

Origineel geplaatst door OnAcid
Als er nu een schaal model minimoog controller bij zou zitten, Er is toch een ander bedrijf die dat wel heeft? Creamware?

Klopt, deze midicontroller wordt echter geleverd door een andere leverancier. De midicontroller is voor allerlei synths te gebruiken.

En hij is VET!!!

Midicontroller met keyboard
midimax3.jpg

Midicontroller als desktop
P3090264.jpg

Midicontroller als rack model
P3090262.jpg

:halleluja

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Liever dubbel als gemist!

dat zeg ik nou ook altijd! vooral wat betreft bier ;)

Die midicontroller stond op de Messe van vorig jaar en hij was oerlelijk. Heel cheap zag het eruit.
Alsof het een bouwpakketje was van D'agostini.
Net zoals die Korg nep MS20 replicatie. Die ziet er behoorlijk fake uit.

Die oude bakken zijn gewoon van de categorie 'build like a tank' en hebben van die bakelieten knoppen die gewoon 'draai aan mij' uitstralen. En dus niet 'draai aan mij en ik breek af'.
zal vast wel menig analogofiel met me eens zijn

Maar ik hoop dat ze ook een Obie Matrix12 gaan namaken met hun revolutionaire technieken destijds. Die hoort zeker in het rijtje thuis wat Arturia nu aan het bouwen is.

Origineel geplaatst door fuse
Die midicontroller stond op de Messe van vorig jaar en hij was oerlelijk. Heel cheap zag het eruit.
Alsof het een bouwpakketje was van D'agostini.
Net zoals die Korg nep MS20 replicatie. Die ziet er behoorlijk fake uit.

aha, goed dat je dat even zegt :)
Vanaf foto ziet het er perfect uit, maar gezien de prijs mag je op zijn minst toch wel een robuuste controller verwachten. en niet een cheap in elkaar geknutseld ding kwa gevoel.

doodzonde en een gemiste kans voor hun.

die minimoog controller schijnt idd erg klein en fragiel te zijn..maar van die MS20 controller hoor ik hele andere verhalen, die schijnt *erg* goed aan te voelen....dat moet ook wel als je er patchkabels in en uit wilt blijven trekken....

ik snap trouwens niet hoe ja adhv een jpgje op het internet al kunt zeggen dat ie er fake uitziet.....als ik em zo zie lijkt ie gewoon op de MS20's die ik uit het echt ken, alleen minder beschadigt ;)
en zie daar de wondere wereld van het internet: ineens is het *een feit* dat de MS20 controller fake en niet goed is.....

ik zou zeggen: eerst maar es afwachten tot ie in de winkel staat en we em zelf kunnen bevingeren, en tot die tijd het met de verslagen van mensen doen die em echt hebben aangeraakt op de NAMM

Nou ja, ik ben gewoon lomp en ik kan niet hebben dat ik van die dingen heb die snel kapot gaan.

En ik heb ook een hekel aan kleine keyboards want ik heb ook lompe poten.
en je weet wat ze zeggen over mensen met grote handen

Maar Korg is redelijk goed in het bouwen van hufterproof gear. :)

Back