yomox xbase vraagjuh

t-con

chaoss designer
heeft er iemand ervaring met een jomox xbase? is hij goed geschikt om hardcore te maken?

Volgens mij kun je daarvoor beter de Airbase gebruiken.

Ik heb sinds kort een xbase09, en mijn tip: koop een sherman filterbank, gooi daar de kick drum doorheen en dan heb jij hele mooie hardcoregeluidjes!

Ik zoek echt van die scheurende synth geluiden die krijg ik met geen mogelijkheid uit mijn RM1X. Wil er namelijk mee live gaan.

Origineel geplaatst door marcuuu
Waarom ?

Omdat je dat hier overal leest? De airbase kick het meest overeenkomt als die van de 909?

de airbase is een rack model of niet? heeft dat nog bepaalde voor of nadelen?

Airbase == XBase maar Xbase heeft maar 3 stemmen, ipv 8 of 9 van de airbase, de sound is naar mijn weten 100% identiek.

Er zijn genoeg threads over te vinden...toch? zo wordt het strax echt een zooitje hiero...

...no offence...kon het gewoon niet laten...

Origineel geplaatst door Blinx
Airbase == XBase maar Xbase heeft maar 3 stemmen, ipv 8 of 9 van de airbase, de sound is naar mijn weten 100% identiek.

De bassdrum wordt analoog gemaakt op de Airbase:

Bass Drum
The bass drum is completely true analog generated. Featuring 10 parameters, most powerful killer-bass drums, ultralow subbasses down to 25 Hz, or tonal sounds like walking-bass-like sequences are right on your fingertips.

dus eerder de airbase kopen dan een xbase?

Ik las net dat de X-Base de BD ook analoog maakt :D dus ik weet het eigenlijk niet. Maar de Airbase is wel rack trouwens ja.

Airbase is voor in je rack. Heeft geen sequencer aan boord maar geeft wel 8 geluiden tegelijk weer.

Xbase is een tafel modelletje met sequencer maar geeft maar 3 geluilden tegelijk weer.

Xbase lijkt me voor live makkelijker tenzij je echt meer stemmen nodig hebt of de sequencer niet nodig hebt. Het zelf een airbase en die bevalt prima. Ik maak alleen geen hardcore maar als dat met de airbase niet lukt lukt het nergens mee :)

ik heb een rm1x als sequencer kan ik daar dan de airbase op aan sturen?

Origineel geplaatst door t-con
Ik zoek echt van die scheurende synth geluiden die krijg ik met geen mogelijkheid uit mijn RM1X. Wil er namelijk mee live gaan.

Psss - de Jomox is een drumbank, geen synthbak :). Maar het idee van de Airbase + Sherman is echt een combo waar je van achterover valt. Als je de RM1x hebt mis je weinig functionaliteit omdat je de knoppen van de RM1x kunt gebruiken om de geluiden van de Airbase mee te veranderen (wel even opzoeken hoe dat moet).

Wil je er dan nog scheurende synths bij hebben, kijk dan eens in de "hardcore geluiden" thread in de afdeling Klank, geluid en theorie. Staan al een hele hoop tips in. Het enige wat je dan nog moet doen is kijken wat het overgebleven budget is.

Net terug van fuckantie

Net terug van fuckantie

Ik wordt doodmoe van dat>>>een jomox maakt even dikke kicks als een 909...een 909 is zeker niet heilig, staat inderdaad als een huis..maar met de jomox kan je harder en vooral dieper programmeeren...een xbase of een airbase maakt niet uit...ik heb de airbase weggedaan(geen pc...) en geruild voor een xbase...

909 is een been there done that bak geworden...maar ga maar eerst mee spelen met een jomox...

Back