vangelis studio athene

QUOTE]Origineel geplaatst door Hanz
Kán volgens mij gewoon niet de synth rechts naast de BlackBox zijn, want dan mis je het stuk 'hout' langs de linker-rand van het de CS-40M. Is gewoon té breed. Op de foto beginnen de knopjes vrijwel 'meteen'. [/QUOTE]

inderdaad. ziet ernaar uit dat je gelijk hebt. ik dacht dat dat hout uit het gezichtsveld weggevallen zou kunnen zijn maar nu zie ik dat het ook een vierkant geval is, qua afmeting zoiets als die blackbox synth zeg maar.

ik begin het vermoeden te krijgen dat het hier toch om een 2e CQS600 gaat, en wel hierom:

1. afmeting is vierkant.
2. knoppen aan de linkerkant gaan redelijk gelijk op voor zover het te zien valt.
3. in dat verhaaltje van die interviewer die de blackbox noemde heeft ie de cqs600 2 keer opgeschreven. ga maar na.

Betreft de E4X niet de E4K , dit is de Keyboard versie ( die past niet in het rack ) :D

Attachments

• e4x_logos.gif
    e4x_logos.gif
    3 KB · Bekeken: 135
Origineel geplaatst door Hanz
Rechterrack, van boven naar onder:
1) Roland S-760
2) Roland S-760
3) ?
4) Roland S-760
5) Roland S-760
6) Roland JV-2080
7) Roland JV-1080

en wederom zien we hier weer 2 doosjes met een witte rechthoekige 'stikker' en een cirkelvormig gat links daarvan waarvan dus niemand weet wat het is....net zoals die 2 doosjes op de emulator zoals in de nemo-studio in londen. dit keer tussen de roland s-760's dus..

Origineel geplaatst door Digimod
Betreft de E4X niet de E4K , dit is de Keyboard versie ( die past niet in het rack ) :D

Oh... :o: hehehe ik dacht dat die K stond voor 1000, dus E4000...
Ik ben dus niet zo'n E-mu kenner. :D

Maar met grof geweld past *alles* in 'n rack hoor... :duivels:

Trouwens, VanHeckis, dat van die CSQ zou zomaar eens kunnen!
Chapeau!

Maar met grof geweld past *alles* in 'n rack hoor... :duivels:

Recept voor een Yamaha CS80R(ack)

Men neme een kettingzaag, bij voorkeur van het merk Stihl, voor het grove werk...... ;)

Aaaaah toe Marcel, als je klaar bent met de jouwe, mag ik dan de restjes hebben? :P

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz Trouwens, VanHeckis, dat van die CSQ zou zomaar eens kunnen!
[/B]

Danny zou het moeten weten. als ie bijv. perongeluk links met rechts verward had in zijn commentaar dan zijn we d'r.

en anders is het misschien het vierkante doosje dat op de cs80 staat in het filmpje van de "china recording". te vinden op
www.anunna.net

ik weet niet hoe ik plaatjes kan bewaren van die filmpjes anders had ik die hier neer gezet.

Bedoel je heel per ongeluk misschien deze:

pic15.jpg

Dus: Links van de asbak? :D

Hehehehe I'm getting good at this! Gevonden: Roland System 100 Sequencer, model 104!

roland100seq.gif

Maar ik geloof niet je deze ziet op die foto.
Okee, nog meer gezocht en.... ik weet het, denk ik!
Kijk naar het powerknopje à la de CSQ-600, maar de knopjes daaronder zijn verschilllend.
Daarom: volgens mij is het een Roland CSQ-100:

Roland%20CSQ100%204.JPG

Laatst gewijzigd:

Maar ik geloof niet je deze ziet op die foto.
Okee, nog meer gezocht en.... ik weet het, denk ik!
Kijk naar het powerknopje à la de CSQ-600, maar de knopjes daaronder zijn verschilllend.
Daarom: volgens mij is het een Roland CSQ-100:

waterdichte conclusie lijkt me.

het verklaart namelijk ook nog eens dat de 600 (voor zover na te gaan) actief opgesteld hangt en het oude 100 model werkeloos in de buitenring van de set-up staat. net zoals die mini-moog trouwens. daar heeft ie volgens mij nooit wat mee gehad als het ware.

Origineel geplaatst door Danny
En dan de meest intrigerende foto ... eentje uit de jaren 75-76. Ik kan er enkel een Korg DV800 en een Hammond op herkennen. Als er iemand nog wat meer van kent?

Enjoy ;)

:doei:

Ik heb het idee dat er wat spul van Hohner tussenstaat, gezien de toestenbordindelingen, maar aangezien Vangelis al een piano heeft staan wordt dat een beetje overbodig, hoewel een clavinet nog steeds kan natuurlijk. Misschien ook iets van ARP (pro-soloist ooit gebruikt), en middenlinksachter lijkt er iets met uitstekende toetsen te staan.

Waar stond dat plaatje ergens/is er een hogere resolutie of een foto van een andere hoek van te krijgen?

Nog maar even een dubbelpostje, stond er al eerder, maar misschien over het hoofd gezien? :)
Volgens mij hebben we het over de allervroegste periode:

NEMO STUDIOS -- SELECTED EQUIPMENT 1975-77

KEYBOARDS/SYNTHS
• ARP Pro Soloist
• Bösendorfer Imperial Grand Piano
• Dubrecq Stylophone 350S
• Elka Rhapsody 610
• Farfisa Syntorchestra
• Fender Rhodes Stage 88 electric piano
• Hammond B3 organ
• Hohner Clavinet (customised, with built-in stereo EQ section)
• Korg 800DV
• Korg Mini 700
• Korg Poly Ensemble
• Roland SH3A
• Roland SH1000
• Roland System 100
• Steinway Grand Piano
• Selmer Clavioline
• Tornado keyboard

RECORDING
• API mixer (customised)
• Scully 16-track recorder
• dbx noise reduction
• Klark-Teknik graphic EQs
• Roland RE201 Space Echos
• Binson Echorecs
• Urei LA2A compressors

Nee, niet gezien, sorry (kan 'm nog steeds vinden na Danny's foto... :confused: ). In ieder geval bedankt!

Maar in ieder geval heb ik het dus toch nog niet zo slecht gezien op de foto... ;)

Uit Marcel D's link: Vangelis' moderne setup - Athene, maar dan de 19" racks i.p.v. de controllers

DCP03062.JPG

en (let op, er zijn aan de bovenkant meer modules te zien!):

DCP03063.JPG

Linkerrack, van boven naar onder:
1) E-mu Proteus
2) E-mu Proteus
3) E-mu E4K
4) E-mu Proteus
5) E-mu E4K
6) Korg M1R
7) Roland Super JV-1080
8) Roland Super JV-1080
9) Roland JV-2080

<EDIT met Slipperman toevoegingen... >

Rechterrack, van boven naar onder:
1) Roland S-760
2) Roland S-760
3) ?
4) Roland S-760
5) Roland S-760
6) Roland JV-2080
7) Roland JV-1080

Ik vind dat Vangelis wel véél samplers heeft voor iemand die heeft gezegd dat het maar "gevoelloze dingen" zijn, of iets dergelijks...

Effe muggenziften (alhoewel)....nummer 6 aan de rechtse kant is m.i. een JD-990 (en nummer 9 links ook, denk ik).

Klopt, controleren in de lijst van www.koert.com bevestigt dat het JD-990's betreft.
Anders zou het natuurlijk ook wel heel dubbelop met al die JV-1080's zijn, toch? :D

Links:

DX-7, Emulator, KB-1000

Boven:

DX-7II, Prophet-10, CS-80, (ik denk:) Korg T of M

Rechts:

Juno-106, S-50

De rest is slecht te zien.

Later werd Vangelis wel erg gesponsored door Korg en werd oa. het linker rijtje vervangen door Een Korg M-1, T-3, T-1 en een paar Symphony/P-3 modules.

Hoi,

Even over het 'links' en 'rechts' in m'n kommentaar van de CSQ. In de hitte van de strijd bekeek ik het even vanuit het standpunt van waar de keyboardsspeler (Vangelis dus) zat en heb ik links gezet. Nu je de foto bekijkt, kan je beter zeggen boven ... en als je het bekijkt alsof je achter de Minimoog gaat zitten is het rechts ... als je nog kan volgen :confused:

:erm: het kan natuurlijk ook zijn dat ik links en rechts niet goed uit mekaar kan houden. Misschien is het daarom dat die verdomde tegenliggers altijd aan de verkeerde kant van de weg rijden :dubbel: ;)

:doei:

... dit is dan wel niet Athene (maar Nemo - Londen, denk ik?) maar dat geeft niet...

vanenjon.jpg

... dit vind ik echt een leuk plaatje van Vangelis (en Prophet V en oh ja, Jon ook nog trouwens).

Back