Logic gekraak

eruk

Stamgast
Vraagie:
ik gebruik logic 5, als ik vst plugins gebruik, klinken ze goed, tot ik teveel dingen tegelijk ga doen of hele zware plugins gebruik.
Dan gaat het geluid namelijk erg kraken. Ik heb een terratec dmx6fire geluidskaart, ik heb de latency al op alle manieren ingesteld maar het help allemaal niet.
Heeft iemand anders een idee hoe ik het gekraak kan voorkomen?
bvd
erik

Re: Logic gekraak

Origineel geplaatst door eruk
Bij logic hebben ze ook al van alles geprobeerd om gekraak te verkomen.. :D sorry. moest eventjes...

Maar ik kan je helaas niet helpen. Wellicht andere mensen wel!

Re: Logic gekraak

Vraagie:
ik gebruik logic 5, als ik vst plugins gebruik, klinken ze goed, tot ik teveel dingen tegelijk ga doen of hele zware plugins gebruik.
Dan gaat het geluid namelijk erg kraken. Ik heb een terratec dmx6fire geluidskaart, ik heb de latency al op alle manieren ingesteld maar het help allemaal niet.
bvd
erik

Kun je iets specifieker zijn. Hoe hoog staat b.v. je cpu meter als het gekraak begint?

Zo te zien kan je computer het niet aan. Kijk inderdaad ff naar die cpu meter in Logic.

Je zou het kunnen verhelpen door windows te gaan finetunen, en door wat te veranderen in je bios.

Gewoon je latency wat hoger zetten denk ik. Wordt het gekraak erger wanneer je met je muis gaat klikken enzo???

had ik ook eens, bleek dat mijn harde schijf niet snel genoeg was (rpm of zoiets).
Nieuwe harde schijf en probleem was opgelost.

nou met muisklikken wordt het niet echt erger, bobaphat
Ik denk idd dat mn pc het gewoon niet aankan want de cpu staat wel erg hoog als ik veel tegelijk doe....(incl logic plugins)
helpt het om mn virtueel geheugen te vergroten?

nou ik kijk nu nog eens nu ik het gekraak weer heb, maar mn cpu staat op 50/60% dus dat valt op zich best mee.
Het is een heel regelmatig getik.... iemand een idee om het op te lossen?

muisklikken maakt niet uit
dan moet je internet explorer openen ofzo

wat voor os gebruik je en wat voor geluidkaart?
is het regelmatige tikken toevallig weg als je je task manager dichtklikt? (ervanuitgaande dat je 2000/xp hebt)

heb je een 3com netwerkkaart?

Heb een terratec dmx 6fire geluidskaart (stond er al)
nee het stopt niet als ik de task manager sluit... (heb idd xp)
Wat voor os??? wat bedoel je daarmee?
en nee heb geen 3com netwerkkaart........

Heb een terratec dmx 6fire geluidskaart (stond er al)
nee het stopt niet als ik de task manager sluit... (heb idd xp)
Wat voor os??? wat bedoel je daarmee?
en nee heb geen 3com netwerkkaart........

6fire >sowwy overheen gelezen
taskmanager> veroorzaakt regelmatige tikjes (1 bij elke update)
os > operating system zoals xp (dat zei je al :))
3com > 3com netwerkkaarten kunnen ook kraakjes in audio veroorzaken

hmm geen idee wat regelmatige tikjes kan veroorzaken dan :S

Mischien effe je audiokaart in een anders slot van je moederbord doen, helpt soms

het vreemde is dat als ik, op het moment dat hij tikt alle overige programma's afsluit, het getik gewoon blijft.
Het getik klinkt bijna een beetje als een echo... het audio signaal zelf verdwijnt met de tik mee.......... :(

Origineel geplaatst door bobaphat
Mischien effe je audiokaart in een anders slot van je moederbord doen, helpt soms

Zou dit kunnen helpen? hij doet het eerst perfect wel he.....
ik heb de IRQ ook al veranderd...... helpt niks

gekraak

gekraak

hallo iedereen,

mijn probleem is dat bij veel vst instrumenten die ik open in cubase en dan bespeel ik gekraak hoor, hoe harder ik speel hoe meer gekraak ik hoor. Ik vind dit heel raar want als ik dan even later in een ander programma zit bijvoorbeeld als ik zit te chatten in msn en ik speel dan, dan hoor ik helemaal geen gekraak. HOe komt dat? ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Re: gekraak

Re: gekraak

Origineel geplaatst door Alansan
hallo iedereen,

mijn probleem is dat bij veel vst instrumenten die ik open in cubase en dan bespeel ik gekraak hoor, hoe harder ik speel hoe meer gekraak ik hoor. Ik vind dit heel raar want als ik dan even later in een ander programma zit bijvoorbeeld als ik zit te chatten in msn en ik speel dan, dan hoor ik helemaal geen gekraak. HOe komt dat? ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Dit klinkt mij als een latency probleem in de oren. Misschien is het een idee om deze boven 5 ms te zetten (afhankelijk van je geluidskaart - dus deze kan ook hoger liggen). Beschrijf trouwens wat meer. Je systeem, geluidskaart, CPU e.d. want het kan aan zoveel liggen.

Back