Kraftwerk tekst

Gisteren draaide ik weer eens de langspeelplaat 'Mensch-Machine' en kwam bij het nummer 'Model'.
Nu hoorde ik altijd de tekst: "Sie ist ein Model und sie sieht gut aus...", maar gisteren was het plots: "She is a model and she's looking good..." Ik weet, het betekent het zelfde, maar volgens mij is er een verschil. Bestaan er twee versies?

Wout

Ja, van veel albums en singles zijn Engelstalige en Duitstalige versies gemaakt.

De Duitse versies zijn natuurlijk waar het om gaat :)

Ik wil kraftwerk ook alleen maar in het Duits hebben. Je moest eens weten wat een moeite ik heb gedaan om "Electric cafe" in het Duits te krijgen. Dus met "Der telefon anruf" in plaats van "The telephone call". :) Kraftwerk in het Engels, daar mist wat, vind ik.
Het schijnt dat "Der mensch-maschine" ook in het Frans, en Russisch te krijgen is, maar ik weet niet of dat waar is. Ook de Japanse versie van "Pocket calculator" (Dentaku) is melig.

Ze deden toch ook versies in het esperanto meen ik, of niet?

cool!
die mannen zagen hun muziek echt als avant-garde kunst he? en dat is gewoon blijven hangen daarin dus?
die indruk krijg ik dus...
(en ik ken wel een klein stukje van hun geschiedenis ook, wat zo'n bedenkingen vrij evident maakt eigenlijk)

greetz

cloudy

Back