Fruity en Midi ???

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Yo nu wil ik met fruity een synth gaan aansturen.

Nou heb ik bij m`n midi sttings het volgende:

Output Port Mapping daar kan ik kiezen uit 1. Microsoft Midi Mapper
2. Microsoft Gs wave table software
3. HDSP Midi Out (1)
4. Mpu-401

Hier heb ik voor de HDSP Midi Out (1) gekozen omdat dat m`n eenigste uitgang in is kwa midi (is de uitgang van m`n Rme Multiface kaart).

Dan heb je ook nog Master Sync Output, daar heb ik de zelfde keuzes als hier boven en ook daar heb ik voor de HDSP Midi Out (1) gekozen.

Nou vervolgens een midi-out kanaal gamaakt en een kabel van m`n midi out naar m`n midi in van m`n synth gepropt.

Nou gebeurt er dus niks als ik bv. een melodie lijn in de Piano Roll maak, synth ontvangt geen midi signaal en bij m`n geluidskaart gaat het midi lampje (zo`n lamje wat aangeeft dat er midi signaal door heen gaat) ook niet knipperen.

Wat doe ik fout???

Volgens mij ben je vergeten een MIDI OUT channel toe te voegen aan je sequencerscherm.
Daar kan je de nootjes intekenen en vervolgens naar het juiste kanaal zetten in het schermpje wat je krijgt als
je op de MIDI OUT drukt

Volgens mij heb ik dat wel gedaan, iig. een midi out geval aangemaakt, heb in de piano roll een melo neergezet en in de Midi out Port 1 geselecteerd(heb ik tevens ook bij m`n midisetting ingevult) en dan channel 2 gekozen maar er gebeurt niks.

heb ik weleens geprobeert,maar volgens mij kan je er maar 1 tegelijk aansturen.

v.stack werkt daar wel perfekt voor.

Back