En nog een nieuwbie 8-)

Mikula

Soulman
Dag luitjes,

Ik ben Mikula, 26 jaar, maak nu 13 jaar muziek begonnen met digitracker (of iets in die geest) op de amiga.
paar jaar later met mijn eerste PC de overstap gemaakt naar Fasttracker.
Nu sinds een jaar of 7 Cubase verslaafd. Begonnen met VST 3.x en vanaf versie 5 de boel daadwerkelijk gekocht.

Ik hoop op dit forum wat meer technische kennis op te doen over hardware en opname technieken, want daar schort het bij mij nog wel eens aan.
Echte denk ik dat ik zelf een bijdrage kan leveren betreft input leveren over pluggies en proggies.

Wat is verder nog leuk om over mij te weten... denk denk...

Ohh ja.. de muziek die ik maak kan je luisteren op http://mp3.jazzaholic.com echter staan daar alleen maar halve songs en spul dat of een week of een paar jaar oud is.

Deze is van afgelopen zaterdag (poging gedaan om dub te maken) http://mp3.jazzaholic.com/Mikula_-_Selecta.mp3
Maar normaal maak ik een beetje zwijmel achtige jazz/lounge http://mp3.jazzaholic.com/Mikula_-_Peanut.mp3

Verder moet ik even kwijt dat jullie me jaloers hebben gemaakt met dat topic waar je plaatjes van je studio mag posten :D *kwijl!*

Ik werk hier met de volgende rommel;
-M-audio audiophile
-Tascam US-122
-Behringer B-1 (mic)
-Behringer V-amp-II (amp modeler)
-Behringer Ultramizer (klote enhancer)
-Behringer Tube Composer (compressor)
-Tascam Patchbay
-Roland VM-1300 (mixer)
-Roland HP3000s (piano)
-M-audio Radium 49
-Behringer Tube Gain (voorversterkertje)
-Roland DS-30 (monitors)
-Evolution UC-16

Verder nog een hele zooi acoustische instrumenten waaronder (bluesharps, tuba, 3 acoustische gitaren, een semi-hollow, een bass, wat percussie, een dwarsfluit).

Ik hoop in ieder geval dat ik hier een boel ga opsteken. Als je wat van me willen weten dan vragen je maar raak.

Oat siens!

Welkom !!!

Misschien dat mijn vraag beantwoord zou zijn als ik je muziekjes beluisterd had, maar ik stel hem toch:

Gebruik je je akoestische instrumenten ook in je muziek ? Hoe doe je die eventuele combinatie soft-akoestisch dan ?

:doei:

Origineel geplaatst door gemmetje
Welkom !!!

Misschien dat mijn vraag beantwoord zou zijn als ik je muziekjes beluisterd had, maar ik stel hem toch:

Gebruik je je akoestische instrumenten ook in je muziek ? Hoe doe je die eventuele combinatie soft-akoestisch dan ?

:doei:

Jep vooral gitaar...
Tegenwoordig gebruik ik de bass ook wat vaker

combi soft-akoestisch? Je bedoelt of ik veel zelf inspeel daarnaast VSTi gebruik?? Ja heel veel juist
Ik ben verkikkerd op bijv de rhodes in Edirol's Super Quartet, de NI B4 en de synths in reaktor.

Ook wil ik Spectrasonics Atmosphere nog wel eens gebruiken.. En inderdaad dit alles samen met akoestisch ingespeelde lijntjes.

p.s. Drums sequencen is eigenlijk het enige wat ik niet veel doe... Toevallig in dat dub nummer wel, maar uit gemakzucht pak ik vaak een sampletje).

^
|

Of begrijp ik je helemaal verkeerd? :)

Origineel geplaatst door Mikula

Of begrijp ik je helemaal verkeerd? :)

Nee, je begrijpt me helemaal goed !

Vergt wel 'n strakke hand van je, als je mee gaat spelen op 'n sequence. :halleluja
Ik ga er dus ook vanuit dat je om timing-redenen dan ook meespeelt met de sequence, i.p.v. andersom.

Gaaf iig !! :okdan:

Origineel geplaatst door gemmetje
Nee, je begrijpt me helemaal goed !

Vergt wel 'n strakke hand van je, als je mee gaat spelen op 'n sequence. :halleluja
Ik ga er dus ook vanuit dat je om timing-redenen dan ook meespeelt met de sequence, i.p.v. andersom.

Gaaf iig !! :okdan:

Misschien gooi ik de sequence er wel later overheen :P

Hehe, newoor je hebt gelijk.

-------
citaatje uit de chat (mag dat trouwens wel? logs citeren?)
-------

11:41:38 [Mikula] eerst sequence, maar meestal is die sequence niet meer dan een hihat

11:41:51 [Mikula] daarna bass en gitaar, en dan pas de softe-waren

-Einde edit-

Welkom en succes :D

new_bee.gif

Welcome, New Bee! :D

ook begonnen met een tracker!! cool!!
:okdan:

welgekomen!
en heel veel fun hier!

greetz

cloudy

:biertje: