splitsen

iCe-9

Als het aan de kat lag
Ik hoorde laatst iemand over het opdelen van je mix in apparte audio en deze vervolgens weer inladen. Bijvoorbeeld in Drums, fx en tunes. Dit bespaart je natuurlijk een hoop cpu, maar maak je dan niet veel verlies qua kwaliteit. Is dit een normale manier van werken of heb ik hem gewoon verkeerd begrepen.

Joost

Origineel geplaatst door Hover
Bedoel je subgroepen ?

Nee, meer dat je eigenlijk 3 of 4 grote samples krijgt en die weer aan elkaar mixed

volgens mij bedoel je wat ook wel "bouncen" wordt genoemd.

Voordeel; overzichtelijke werkbare files, CPU vriendelijker

Nadeel; de mix in die bounces ligt vast en is niet meer te veranderen

Origineel geplaatst door iCe-9
Nee, meer dat je eigenlijk 3 of 4 grote samples krijgt en die weer aan elkaar mixed

Het is nog steeds niet duidelijk wat je bedoelt.
werk je met Traktor of Ableton of zoiets?

nee ik werk in fruity
stel ik ben een mix aan het maken. Dan maak ik een apparte wav van de beat en een apparte wav van de melodie. vervolgens open ik een nieuw bestand en laad deze 2 waves weer in al samples. Je hebt nu 2 samples dat eigenlijk je hele mix is. Nu kan je er heel makkelijk fx bij gooien en afmixen. Normaal kost dit nl. heel veel cpu.

als het nu nog niet duidellijk is dan maak ik wel een een voorbeeldbestandje

Joost

doidelijk...

je neemt een X-aantal sporen (zoveel als je CPU dat toelaat) die je EQ-ed en met FX voorziet en vervolgens samenbundeld om later als 1 geheel weer te gebruiken met andere samples die op dezelfde manier tot stand zijn gekomen...

deze werkwijze kan best heel goed werken...

Origineel geplaatst door 6 trak
doidelijk...

je neemt een X-aantal sporen (zoveel als je CPU dat toelaat) die je EQ-ed en met FX voorziet en vervolgens samenbundeld om later als 1 geheel weer te gebruiken met andere samples die op dezelfde manier tot stand zijn gekomen...

deze werkwijze kan best heel goed werken...

dankje 6,
maar is er dan niet spraken van veel kwaliteits verlies?
in dat geval kan je beter je tunes laten staan en de rest wel samenbundelen

nee ik werk in fruity
stel ik ben een mix aan het maken. Dan maak ik een apparte wav van de beat en een apparte wav van de melodie. vervolgens open ik een nieuw bestand en laad deze 2 waves weer in al samples. Je hebt nu 2 samples dat eigenlijk je hele mix is. Nu kan je er heel makkelijk fx bij gooien en afmixen. Normaal kost dit nl. heel veel cpu.

als het nu nog niet duidellijk is dan maak ik wel een een voorbeeldbestandje

Joost

Nee,het is me nu wel duidelijk.Ik werk vergelijkbaar alleen maak ik de mix in een sequencer.Volgens mij heb je 0% kwaliteits verlies omdat je steeds in het digitale domein blijft.
probeer ook eens een sequencer voor je mix,dat werlt een stuk overzichtelijker dan fruity.

Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Nee,het is me nu wel duidelijk.Ik werk vergelijkbaar alleen maak ik de mix in een sequencer.Volgens mij heb je 0% kwaliteits verlies omdat je steeds in het digitale domein blijft.
probeer ook eens een sequencer voor je mix,dat werlt een stuk overzichtelijker dan fruity.

fruity is toch een sequencer ?

:confused:

't kan beperkend werken, maar aan de andere kant, je blijft niet de hele tijd pielen.

Origineel geplaatst door Backdrop
't kan beperkend werken, maar aan de andere kant, je blijft niet de hele tijd pielen.

nee idd,
ik ben eigenlijk tevreden over mijn mixdown
ik moet alleen nog wat fx er bij pleuren.. dus de structuur verandert niet meer! dus ...
:)

Nee,niet echt. Hij heeft wel bepaalde sequencer mogelijkheden maar die zijn beperkt.Fruity is net als Reason en Project5 een softstudio.
Om te arrangeren kan je beter cubase,cakewalk of zo gebruiken.:halleluja

ja, fruity is net zozeer een sequencer als cubase, logic, digital performer, reason, project 5 en magix music studio.

de mate van modulariteit en flexibiliteit is verschillend, maar het zijn allemaal sequencers.

Origineel geplaatst door cyan_circle
ja, fruity is net zozeer een sequencer als cubase, logic, digital performer, reason, project 5 en magix music studio.

de mate van modulariteit en flexibiliteit is verschillend, maar het zijn allemaal sequencers.

cool,
bedankt. Al zijn jullie reactie enigsinds tegenstrijdig ;)

Back