(helaas) dringend: vragen mbt 2nd hand mixer

THM

Book of MOOG Revelations
Hi,

Wegens 'volgens de verkoper niet meer de moeite te herstellen' defect zal ik heel dringend moeten uitkijken voor een nieuwe mixer - alles ligt momenteel stil hier...

Ik was eigenlijk al van plan om tegen eind dit jaar (2004) over te schakelen naar een "betere" mixer, maar door dit defect ben ik genoodzaakt dit onmiddellijk te doen. Uit praktische overwegingen (i.e. een kwaliteitsmixer voor - om iets te zeggen - 5 jaar gebruik) die echter financieel moeten haalbaar zijn zal ik me moeten tevreden stellen met een tweedehands mixer.

Ik zoek een mixer (en A/D conversie - ingebouwd of apart te kopen - 24/96 ) van professionale kwaliteit - voor min. 5 jaar gebruik - met min. 32 kanalen (heb zowel analoge / virtueel analoge / digitale apparatuur).
Hierbij twee goeie voorstellen (dacht ik) - met voor beide dezelfde vraagtekens -

analoog: Soundcraft GHOST met min. 32 ch ( + goeie A/D convertor) en 8 AUX bussen

digitaal: Yamaha O2R96

1° : ik ben dus nog steeds niet uit het dilemma analoog/digitaal; ik vrees dat helaas het aanbod van het moment en de prijs de doorslag zullen geven (ik weet het - klinkt heel onverstandig - maar ben al 6 maanden erover aan 't denken en nu is het plots HEEL dringend).

2° : als ik ze 2nd hand koop, kan ik dan - bij eventueel later defect - rechtstreeks terecht bij de locale importeur of reparateur of ... om te laten repareren ?
=> 2.a. : ik bedoel zal ik met torenhoge verzendingskosten naar 'k weet niet waar in het buitenland liggen om eventueel te laten repareren of niet ?
=> 2.b. : en aanvaarden de producenten reparatieaanvragen van particuliere eindgebruikers ?
=> 2.c. : heeft iemand hier ervaring mee, meer specifiek voor Soundcraft en Yamaha reparaties ?

3° : zijn de Soundcraft GHOST en Yamaha O2R96 series betrouwbaar of zijn ze eerder berucht om defecten en/of bugs ?

Andere voorstellen altijd welkom (geen Behringer, Mackie 32/8 ).

Wat betreft 'bugs' in de Ghost heb laatst wat gelezen op dit forum, zie hier.

Overigens ken ik geen Ghost met 8 aux'en, en AD/DA converters zul je er ook los bij moeten kopen.

Waarom gelijk 02R96 ?
Voor 1/5 van de prijs heb je een 01v96.
De 01V96 heeft 32 kanalen + 4 stereo, 8 aux, 8 bussen. hijs ook 24/96 en bezit AD/DA converters.

Origineel geplaatst door Backdrop
Waarom gelijk 02R96 ?
Voor 1/5 van de prijs heb je een 01v96.
De 01V96 heeft 32 kanalen + 4 stereo, 8 aux, 8 bussen. hijs ook 24/96 en bezit AD/DA converters.
Ik kijk dit even na (ik had dit blijkbaar verkeerd voor); als dit inderdaad klopt kan ik me zeker voor een redelijke tijd behelpen met dat type. Dank voor de tip !!!!

Dat van die ghost is idd wel een beetje waar. Begin ook last te krijgen van 1 krakende/halfwerkende input.
Maar dat is dan ook het enige defect omtrent inputs e.d.

Een ander bug die niet vermeldt staat: Elke keer als de ghost uit is gezet staan alle mutes weer helemaal anders.
Dus als je een project heb met 32 of zelfs 64 (mix B) , dan kan je beter de mutes opschrijven want hij gooit ze door elkaar als-tie aan/uit wordt gezet.... een beetje zout

Voor de rest, ook over de sound klopte het idd dat hij dichtsmeert. Maar bij goed gebruik van de parametrische EQ kan je de mix best wel dunner/luchtiger maken hoor. Niets ernstigs vind ik.

tot nu toe, en ik heb hem nu zo'n 1,5/ 2 jaar ben ik zeer tevreden over deze tafel.

Origineel geplaatst door Sander02
Dat van die ghost is idd wel een beetje waar. Begin ook last te krijgen van 1 krakende/halfwerkende input.
Maar dat is dan ook het enige defect omtrent inputs e.d.

Een ander bug die niet vermeldt staat: Elke keer als de ghost uit is gezet staan alle mutes weer helemaal anders.
Dus als je een project heb met 32 of zelfs 64 (mix B) , dan kan je beter de mutes opschrijven want hij gooit ze door elkaar als-tie aan/uit wordt gezet.... een beetje zout

Voor de rest, ook over de sound klopte het idd dat hij dichtsmeert. Maar bij goed gebruik van de parametrische EQ kan je de mix best wel dunner/luchtiger maken hoor. Niets ernstigs vind ik.

tot nu toe, en ik heb hem nu zo'n 1,5/ 2 jaar ben ik zeer tevreden over deze tafel.

[offtopic]

haha.. het klinkt als of je met een behringer toch beter af bent !

[ontopic]

ik vind nergens echt duidelijkheid over dit:

* heeft iemand mss. een duidelijke pic van de achterkant van de O1V96 ?
* hoeveel inputs heeft de Yamaha O1V96 precies & welk type ?
* is het mogelijk dat er 'slechts' 12 analoge inputs zijn ? en kunnen zowel gebalanceerde als niet-gebalanceerde (type jack) kabels worden aangesloten ?
* is het mogelijk dat er geen meterbridge bestaat voor de O1V96 ?

dank voor de hulp

de 01v96 heeft 12 xlr's, 16 analoge jacks (die je uit kunt breiden tot 24). en vervolgens heb je nog adat (32 kanalen dus). Aan die adat poort kun je altijd nog een ad/da converter hangen, zodat je 32 analoge inputs hebt. En nee, de 01v96 heeft geen meter bridge, maar in het display kun je wel alle kanalen tegelijk bekijken.

1 adat poort is 8in 8 uit op 24bit 48khz.
dus 32 kanalen?
of zitten er meerdere adat poorten op de 01v96?

kleine correctie: 8 in 8 uit op 24 bit en 96 khz

maar goed, idd 32 kanalen. Maar je kun ipv een analoge expansion een adat expansion erin zetten en heb je dus 2x adat in en 2x adat uit extra dan heb je dus in totaal 16 analoog in en 24 adat in/uit dus 40 kanalen in totaal, maar volgens mij kun je maar 32 kanalen routen in de 01v96

ivm de analoge kanalen op de O1V96 : kunnen unbalanced jack-kabels worden aangesloten of 'moeten' het gebalanceerde kabels zijn, of zijn beide opties mogelijk ?
'k zit nl. op mijn vrouwtjes tandvlees met die nieuwe aankoop en zelfs een pakket gebalanceerde kabels zal er nog moeilijk afkunnen blijkbaar... ;{

Back