DIY MIDI-controller

Burp

[..]
Zijn er hier figuren die zelf een MIDI-controller in elkaar hebben geknutseld?

Zelf ben ik dat van plan met de Pocket Electronics van doepfer (http://www.doepfer.de/pe.htm) en in ieder geval twee joysticks (elke hand één). Heb de PE nu al in huis en de joysticks besteld. Ben benieuwd naar meer gekkigheid, tips en ervaringen.... :eureka:
Het idee achter mijn plan is dat ik mijn Nord Modular (of wat dan ook) van een afstandje kan besturen met een klein kastje in mijn handen met zoveel mogelijk controls die ik tegelijk kan bedienen (zal vast ook even oefening vergen), te beginnen met de 2 genoemde joysticks.

-Jan

midibox 64

midibox 64

Hoi,
Ik zou eens op het net zoeken naar "midibox 64", een DIY project uit Duitsland, geloof ik. Ziet er erg veelzijdig, haalbaar, te betalen enzo uit. Ik heb er ook een fotogallerij van gezien waar wel 100-en van die boxen stonden, allemaal met een andere kast er omheen. Super! suuces ermee

He draakje, tof die snelle reactie :okdan:, ik vermoed dat ik ook heb gezien ergens wat je bedoeld, maar ik ga nog eens checken.
-Jan

[edit]
Heb de URL hiero: http://www.ucapps.de
Had ik inderdaad al es gezien, lijkt me iets te veel DIY voor mij, al blijft het inspirerend om te zien wat de gek zoal in elkaar knutseld met als leidraad: Kan beter en slimmer!
[/edit]

Origineel geplaatst door Burp
Heb de URL hiero: http://www.ucapps.de
Had ik inderdaad al es gezien, lijkt me iets te veel DIY voor mij, al blijft het inspirerend om te zien wat de gek zoal in elkaar knutseld met als leidraad: Kan beter en slimmer!

Heb dat Midimonitortje net ff in elkaar geknutselt van die site :D had hier toevallig een programmertje nog liggen en datzelfde micro controllertje :D en een 4x20 display. alles op een breadboardje geprikt, en werkt leuk.. alle midi messages uitlezen :)

Origineel geplaatst door Erazotropa
Heb dat Midimonitortje net ff in elkaar geknutselt van die site :D had hier toevallig een programmertje nog liggen en datzelfde micro controllertje :D en een 4x20 display. alles op een breadboardje geprikt, en werkt leuk.. alle midi messages uitlezen :)

Leuk joh!
Heppu een fotootje d'r van? En waar gebruikt je em voor?
-Jan

Ik gebruik hem eigen voor nog nix :D

Ik zag het staan en had het ff snel gebouwd.

Hier een foto van het projectje.. doet het trouwens erg goed die midi monitor. alle CC's Sysex etc laat ie zien..

Attachments

• p1010625.jpg
    p1010625.jpg
    124,1 KB · Bekeken: 119
Voor degene die geintreseerd zijn om ook een midi monitor te bouwen,

Ik heb net ff een complete PDF samengesteld, schema's aangepast, onderdelen lijst gemaakt etc...

Hieronder de PDF te downloaden..

Attachments

• midimon.zip
    145 KB · Bekeken: 136
Yo Erazotropa, ziet er geinig uit. :okdan: Maar ik ga zoiets niet maken, als ik midi wil monitoren pak ik mijn laptop met MIDI-OX wel ffd'rbij.
Ben nog steeds benieuwd of er mensen zijn die midi-controllers zelf hebben gebouwd ergens op dit forum, wie?
-Jan

(NB als ik wat verder ben met mijn joysticks controller doe ik hier wel verslag trouwens.)

Back