Vocaloid virtual vocalists

Het ziet er naar uit dat de VOICALOID techniek van Yamaha eindelijk op de markt wordt gebracht:

Zero%2DG%5FLEON%5FBox%5FSMALL%2Ejpg

Zero-G announces the world's first VOCALOID virtual vocalist products, LEON and LOLA, launched at NAMM, 15-18 January, 2004. We are excited and proud to announce our first virtual vocalists, powered by YAMAHA VOCALOID Singing Synthesis Technology. The first two releases have been launched at the NAMM show in L.A.

Our third virtual vocalist, MIRIAM, to be launched later at the Frankfurt Musik Messe (31 Mar - 3 Apr 2004) is a stunning vocal font modelled on the incredible voice of MIRIAM STOCKLEY.
Miriam Stockley is the voice of the multi-million-selling ADIEMUS albums, which showcase her incredible vocal techniques.

LEON, LOLA en MIRIAM.

Oude DSF threads over de Vocaloid techniek hier en hier.
Leuke demos hier, bijvoorbeeld een moppie Bach als het eens wat anders dan trance mag wezen... :engel:

Dus, als iemand het nog 'per ongeluk' over Formant (danwel FOF) synthese wil hebben, ik houd me aanbevolen... ;)

Laatst gewijzigd:
dus, aldus...

de Vocaloid is een leuk stukje techniek, maar staat nog in de kinderschoenen.
Het zal nooit lead zangers/zangeressen vervangen, maar het kan een leuke tool zijn om ideeën uit
te werken en evt. als achtergrondzang/sample te gebruiken.

Verder wil ik nog even inhaken op de discussie dat de ziel uit de muziek gaat met tools als deze.
Vroegah... in de prehistorie toen er nog geen instrumenten waren, was er alleen de stem
van de mens om muziek mee te maken. Langzamerhand zijn er steeds meer instrumenten gekomen;
van trommels tot banjo's, van electrische gitaren tot digitale synthesizers.
In die periode heeft de menselijke vocal altijd staande gehouden. Nu de Vocaloid arriveert zijn er
gelijk geruchten dat deze wel de menselijke stem zal vervangen, zoals men ook dacht dat de drumcomputer
het drumstel zou vervangen. Uit de praktijk is gebleken dat de drumcomputer nooit het drumstel zal
vervangen en de twee goed naast elkaar kunnen bestaan, ze worden alleen op verschillende manieren
gebruikt bij verschillende soorten muziek. De Vocaloid zal dus ook nooit de menselijke stem vervangen.
De Vocaloid zal vnl. in eerste instantie in de cheesy dance-muziek gebruikt worden (denk ik), maar
heeft niet de potentie om zangers van het podium te zetten. Zie het als 2 verschillende instrumenten,
met allebei hun eigen 'doelgroep'.

wanneer komt er een vocaloid rapper?

:D

Origineel geplaatst door Javascript

dat zou best een goed idee zijn....;)

Origineel geplaatst door Javascript

Daar hadden we toch de R&B generator voor? Uh's and Ah's per minute?

In de interface die ik gisteren kreeg wordt Vocaloid behoorlijk afgekraakt.

tja als je niet kan zingen dan doe je het met maar met een synthesizer en een computer (of is dat hetzelfde?)
geen kat die er naar kraait
sterk staaltje techniek,maar als we net gaangebruiken als de autotune dan zal het heel snel doodbloeden ,de oorspronkelijke intentie van autotune was om kleine onregelematigheden in het stembereik vcan de artiest te corigeren maar spijtig genoeg wordt het tot in ten treure gebruikt ,het hulpmiddeltje werd een ware workstation

gotta stop drinkin

now time for aphex twin acid

dit is gewoon heerser stuff !wat maakt het uit of die stem nu gesynthesized klinkt of niet ,wat we er mee kunnen doen is wat telt en moesten we geld genoeg hebben dan huren we natuurlijk een sopraan,bareton,alt,mijn nicht (is redelijk goed ...beter dan vocaloid )

laten we ervan uitgaan dat talent vermenigvulbaar is .............
wordt narcist en plaats een spiegel naast je als je musiceert (een talentatoom moet wel in staat zijn om te vrijen met een foton deeltje .......stephen hawking/aphex twin/bach..........................en dan idool 2005

ps: ik ben een mens en jij?

Origineel geplaatst door the tall lad
dit is gewoon heerser stuff !wat maakt het uit of die stem nu gesynthesized klinkt of niet ,wat we er mee kunnen doen is wat telt en moesten we geld genoeg hebben dan huren we natuurlijk een sopraan,bareton,alt,mijn nicht (is redelijk goed ...beter dan vocaloid )

laten we ervan uitgaan dat talent vermenigvulbaar is .............
wordt narcist en plaats een spiegel naast je als je musiceert (een talentatoom moet wel in staat zijn om te vrijen met een foton deeltje .......stephen hawking/aphex twin/bach..........................en dan idool 2005

ps: ik ben een mens en jij?

Geniaal stukje tekst, je 2e alinea, ondanks je 1e.:D

Vergelijkbare discussies

Back