[acid/house] 2 traxx mn 1e post

OK computer

Ingeburgerd
nou eindelijk mn 1e traxx gepost. en dan ook meteen 2:
een vriend van mij had toevallig nog een paar mb over , helaas te weinig voor gehele nummers. maar die krijgen jullie nog van mij te goed als ik aan de slag ben gegaan met de hopelijk opbouwende kritiek.

ik heb het gemaakt met reason 2.5 en cubase gerewired om de fm7 chordpad geluid te gebruiken een pentium 866 met een m-audio ozone en absolute 2 monitoren.

http://members.ams.chello.nl/p.eckl/mp3/jackhouse2.3.mp3

http://members.ams.chello.nl/p.eckl/mp3/ouch3.mp3

Origineel geplaatst door Microwave D
acid met reason?

ach ja ik weet ook niet hoe ik deze stijl moet noemen, laten we het maar op house of beter zelfs: electronische dansmuziek houden;)

Ik vind de beat bij het eerste nummer lekker doorlopen en kloppen. Dat luistert lekker weg...
De beat in het tweede nummer 'loopt' niet helmaal naar mij gevoel. Vooral die woodbloks of zo die je de hele tijd hoort vind ik op een gegeven moment irritant.

hehehehe dit is nou wat we noemen oldschool ...
chicago stijl ...

jackhouse2.3.mp3

lekker! echt gewoon lekkere track dit! mooie bliepjes, lekkere drive, mooie vocoderstemmetjes.... fijn nummer om naar te luisteren

ouch3.mp3

wederom lekker dit! niet zo lekker als de eerste maar op zich blijft ie leuk hoor. ik vind de vorige net iets meer swingend maar in deze vind dan weer sommige opbouwstukjs leuker, het filtergebruik op de acid lead enzovoorts, en het gebruik van de fx...

kortom allebei lekkere tracks :halleluja:

heb dan ook wel een zwak voor de acid sound ;)

Origineel geplaatst door smackos
Irdial discs meets Orlando Voorn

en Orchestra hits!

pfff!! orlando voorn, das pas een held:halleluja

2moon: wat zijn woodblocks? begrijp niet echt welk geluid je precies bedoelt?

kbedoel dat percussie geluidje vrijwel zonder filter er over en met echo dat qua ritme als woodblock gebruikt wordt. (Waar ja anders bijv. conga's werpt)

eigenlijk heb je wel gelijk moon, moet misschien wat meer variatie in de percusie doen.
in ieder geval al een bruikbare tip thanx!:koffie:

Origineel geplaatst door MadR
hehehehe dit is nou wat we noemen oldschool ...
chicago stijl ...

tracks zijn lekker hoor alleen hebben qua sound (lekker belangrijk trouwens) nix met bovenstaande quote te maken.

keep 'em coming

Origineel geplaatst door ZeroZ
tracks zijn lekker hoor alleen hebben qua sound (lekker belangrijk trouwens) nix met bovenstaande quote te maken.

keep 'em coming

:confused:

volgens mij begrijp je me niet ..

ik vind het nogal chicago achtig .. vooral die donkere 303 sound
en ik gebruik oldschool hier niet om een sound te typeren
echter alleen om aantegeven aan welke tijd ik moet denken ...

Het is toch een ultiem compliment als het old school chicago klinkt :)

Maar hij klinkt toch meer Irdial discs old school...en dat is ook positief op te vatten hoor.

Toen konden ze tenminste nog echt produceren.

En was er geen trance :D

Back