videokaartvraagje

h3retic

blub
Aloha, ik had een vraagje over een videokaart, ik heb nu 2 17" monitoren maar mn videokaart support er maar 1, nu wil ik ook een geluidskaart kopen binnenkort dus heb maar een beperkt budget voor een andere videokaart, wil wel graag met 2 monitoren gaan werken (bij voorkeur op 1 kaart ivm met splitten van de diverse schermen binnen 1 applicatie).

Vraag dus, wie kan mij een relatief betaalbare kaart adviseren hiervoor? Ik doe geen spelletjes en dat soort dingen op mn computer maar wel veel photoshopwerk/ander grafisch werk, heb dus geen wazige 3d versnellers enzo nodig... Hoop dat iemand me wat advies kan geven :)

thnx
-TR-

Matrox.

Niet duur en de beste 2D. Dualhead is standaard dacht ik maar check het voor de zekerheid ff.

De Matrox G450 of 550 is de kaart die je zoekt denk ik...

Hij werkt bij mij perfect met 2 monitoren..

Ik heb ook de g550.. maar misschien is de g450 ook wel voldoende. Wat voor een systeem heb je? Met DDR geheugen? Op de g550 zit nl. ook 32meg DDR geheugen...

Origineel geplaatst door krz
Ik heb ook de g550.. maar misschien is de g450 ook wel voldoende. Wat voor een systeem heb je? Met DDR geheugen? Op de g550 zit nl. ook 32meg DDR geheugen...

Ik heb een PIII met 733 processor is dat voldoende info? ik keek net voor die 550 maar die heeft 2 verschillende uitgangen (small (normal) en een iets bredere?!?) terwijl die 450 2 gelijke outs had...

-TR-

Re: videokaartvraagje

Origineel geplaatst door h3retic
Aloha, ik had een vraagje over een videokaart, ik heb nu 2 17" monitoren maar mn videokaart support er maar 1, nu wil ik ook een geluidskaart kopen binnenkort dus heb maar een beperkt budget voor een andere videokaart, wil wel graag met 2 monitoren gaan werken (bij voorkeur op 1 kaart ivm met splitten van de diverse schermen binnen 1 applicatie).

Alternatief is om een (goedkoop) pci-kaartje er bij te kopen wanneer je win2000 of winxp draait. deze OS-en ondersteunen meerdere videokaarten die tegelijk gebruikt kunnen worden.

Re: Re: videokaartvraagje

Re: Re: videokaartvraagje

Origineel geplaatst door The Q

Alternatief is om een (goedkoop) pci-kaartje er bij te kopen wanneer je win2000 of winxp draait. deze OS-en ondersteunen meerdere videokaarten die tegelijk gebruikt kunnen worden.

Ik heb win98 als OS maar als ik dat doe kost het me ook weer een xtra slot (toch) :)

-TR-

Ik heb een vraagje die wel redelijk bij deze thread aansluit. Ik vroeg me namelijk af of er ook kaarten zijn die 2D hardwareversnelling hebben (voor zover ze dat niet allemaal optimaal al bezitten tegenwoordig).

Of komt het er gewoon weer op neer: "Hoe meer geheugen, hoe beter en sneller"?
Zijn die Matroxkaarten er dan ook 64 MB uitvoering? Zeker met dualmonitor wel praktisch dan.

ik probeer een beetje de grote verschillen in de 450 en 550 te vinden maar volgens mij kan ik best een 450 kopen, of is er iemand die me een groot merkbaar verschil voor kan leggen??
Alle info is natuurlijk welkom :)

-TR-

8 Mb is wel genoeg voor 2D dacht ik. 16 voor Dualhead.

Maar het gaat vooral om de snelheid van de Ramdac en de kwaliteit van de omzetters natuurlijk.

Verder boeit het niet hoeveel Mb je hebt zolang je geen spellen speelt.

Omdat ik DDR geheugen heb heb ik voor de G550 gekozen, dat is mijn reden, anders zou ik denk ik ook voor de G450 gaan. En 2D versnellers? Uuhm, nieuwe videocard kopen.

En qua 2D kan er geen kaart tegen de Matrox op, ook dat dualhead met verschillende reso's op verschillende monitoren is super. En je zou 't evt. ook nog als tv-out kunnen gebruiken en dan heb je ook meteen de beste tv-out. Die is nl. standaard al beeldvullend bij de Matrox.

Heb ook een G450 en kan hem zeker aanbevelen. En UT draait er prima op dus dat zit wel snor mocht je ook willen gamen.

Maar 2 monitoren is een verademing als je met een zooi pluggo's in cubeest zit te werken. :)

Origineel geplaatst door krz
Omdat ik DDR geheugen heb heb ik voor de G550 gekozen, dat is mijn reden, anders zou ik denk ik ook voor de G450 gaan.

Hoe kan ik zien welk soort geheugen ik heb?? DDR is mij onbekend dus ik zal wel een ander soort hebben (denk ik) zoals het so far uitziet ga ik maar voor de 450 dan :)

(*slightly offtopic* hoe sluit je de tv aan op een VGA uitgang dan??)

thnx
-TR-

wil wel graag met 2 monitoren gaan werken (bij voorkeur op 1 kaart ivm met splitten van de diverse schermen binnen 1 applicatie).

Hiervoor is toch niet percee 1 kaart nodig??
Ik wil namelijk ook binnekort met 2 monitoren draaien zodat ik in Cubase m'n vstmixer(en ander dingen zoals plugins) op het ene scherm kan zetten en m'n arrangement op de andere...
Dit is toch wel mogelijk met twee videokaarten??

btw: ik hoorde wel dat sommige chipsets niet werken als twee videokaarten zoals de kaarten van S3...zelf heb ik 1 nvidia agp en een nvdia pci....

Origineel geplaatst door h3retic

Hoe kan ik zien welk soort geheugen ik heb?? DDR is mij onbekend dus ik zal wel een ander soort hebben (denk ik) zoals het so far uitziet ga ik maar voor de 450 dan :)

(*slightly offtopic* hoe sluit je de tv aan op een VGA uitgang dan??)

thnx
-TR-

Jij gebruikt SDRam. De G450 is goedgenoeg denk ik.

De aansluiting bij mij zit zo. Ik heb een brede uitgang op m'n videocard waarop ik een splitter aansluit, waaraan ik de 2 monitoren kan hangen. Er zit ook een DVI aansluiting op, alleen is die voor de nieuwe aansluiting voor TFT's, alleen is dat niet van toepassing bij ons.

Hoe je tv aan moet sluiten? Je laat je primary monitor zitten en op de andere sluit je een VGA --> SCART of S-Video kabel aan. Ik heb het zelf ook nog niet gedaan, omdat ik constant met 2 monitoren werk. Maar een keer een DivX op je TV kijken lijkt me ook wel een dapper plan.. dus ook ik moet binnenkort zo'n kabel gaan halen. :)

Origineel geplaatst door bitrip

Hiervoor is toch niet percee 1 kaart nodig??
Ik wil namelijk ook binnekort met 2 monitoren draaien zodat ik in Cubase m'n vstmixer(en ander dingen zoals plugins) op het ene scherm kan zetten en m'n arrangement op de andere...
Dit is toch wel mogelijk met twee videokaarten??

btw: ik hoorde wel dat sommige chipsets niet werken als twee videokaarten zoals de kaarten van S3...zelf heb ik 1 nvidia agp en een nvdia pci....

S3 gaat niet werken als 2e videocard. En met een 2e videocard heb je niet alle functies die je ook hebt als je een G450/550 koopt. Geen verschillende reso's bv. Ik werk nu nog met een 17"en een 15". De primary monitor heb ik staan op 1152x864 en de secondary monitor op 1024x786.

Origineel geplaatst door DJ41
Het begint nu op gathering.tweakers te lijken hiero... ;)

heheheh... maar wel met als doel om mn plugins/FX op een ander scherm te krijgen dus dan mag het toch wel??? :p :p :p

Origineel geplaatst door DJ41
Van mij mag alles!! *D

alles?!?!? *evilgrin* >:|

Ik denk dat ik maar ff onlijn die kaart ga bestellen heb ik em morgen (hopelijk) binnen :)

Back